Big bang disruption

Larry Downes, Paul Nunes

strategisch omgaan met disruptieve innovatie

Gevestigde bedrijven lopen groot gevaar. Met name de bedrijven die een uitgekristalliseerd proces of een specialistisch product hebben, kunnen zomaar ingehaald worden door een nieuwkomer op de markt, die met goedkope technologie of een ander proces dezelfde of zelfs hogere kwaliteit biedt. Dit is het proces van Big Bang Disruption. De bekendste voorbeelden zijn Booking.com, dat reisbureaus overbodig maakte (en nu zelf lijkt te worden ingehaald door Airbnb), en Amazon, dat de traditionele boekhandel en uitgeverij ondermijnt. Een gevestigd bedrijf is echter niet automatisch gedoemd bij de komst van een nieuwe speler in de markt. In dit boek geven de auteurs twaalf strategieën om een aanval van een nieuwkomer te pareren of voor te zijn. In de traditie van Michael Porter en Clayton Christensen beschrijft dit boek het nieuwe paradigma voor bedrijfsstrategie en is daarmee een must voor ondernemers, marketeers en bedrijfseconomen.
€ 24,99 Paperback / softback Op voorraad
ISBN
9789047007678
Pagina's
300
Type
Paperback / softback
Vertaler
Elles Assink-Kroon
Afmeting
231 mm x 149 mm x 22 mm
Gepubliceerd
oktober 2014
Taal
Nederlands
Uitgever
Atlas-Contact
Imprint
Business Contact
Genre
Management algemeen
Serie
Business bibliotheek

Fascinerend. Lees dit boek snel: de regels van het spel veranderen voordurend. - Paul Polman, CEO Unilever



Leestips ontvangen

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Gerelateerde boeken