De toekomst van concurrentie

C.K. Prahalad, Venkat Ramaswamy

waarde creëren samen met de klant

Consumenten zijn tegenwoordig goed geïnformeerd, en maken deel uit van allerlie netwerken waarin ze contact hebben met andere consumenten én met bedrijven. Tegelijk geeft de consument zijn ervaringen zelf vorm, en bepaalt voor een groot deel zelf de waarde van diensten en producten. Deze actieve houding en de technologische mogelijkeden tot interactie met anderen maken dat de consument in feite samen met bedrijven nieuwe waarde creëert. Prahalad en Ramaswamy beschrijven in dit boek de belangrijkste voorwaarden om het proces van gezamenlijke waardecreatie te laten slagen.

Echte innovatie schuilt volgens de auteurs in de geïndividualiseerde ervaringscultuur van de consument, ook wel experience economy genoemd. Zij geven in het tweede deel van het boek aan hoe bedrijven hun leiderschap en organisatie kunnen vernieuwen om de toekomstige concurrentiestrijd te winnen. 
 
C.K. Prahalad is professor business administration aan de University of Michigan Business School. Venkat Ramaswamy is professor marketing aan hetzelfde instituut. Prahalad schreef met Gary Hamel de bestseller Competing for the Future.

€ 31,90 Paperback / softback Op voorraad

De toekomst van concurrentie is een inspirerende hulp voor hen die opgesloten zitten in productgericht denken. 
Peter Senge

Een belangrijk boek, vol frisse en dwarse ideeën.
BusinessWeek

  • De toekomst van concurrentie - Venkat Ramaswamy
  • afbeelding 2
ISBN
9789025424770
Pagina's
263
Type
Paperback / softback
Vertaler
Tijmen Roozeboom
Afmeting
230 mm x 150 mm x 23 mm
Gepubliceerd
juli 2009
Taal
Nederlands
Uitgever
Atlas-Contact
Imprint
Business Contact
Genre
Management algemeen
Serie
Business bibliotheek


Leestips ontvangen

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Gerelateerde boeken