Draaiboek gedragsverandering

Reint Jan Renes, Sander Hermsen

de psychologie van beinvloeding begrijpen en gebruiken

Gedragsverandering is een actueel onderwerp: jongeren moeten minder drinken, autorijders voorzichtiger rijden, medewerkers stressvrijer werken. Bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven worden daartoe (reclame)campagnes, acties, (digitale) producten en online toepassingen ontworpen. Er wordt van alles uit de kast gehaald om het gedrag van mensen te veranderen: humor, celebrity's, nudging en veel (te veel) informatie. Met wisselend succes.

Wetenschappers Sander Hermsen en Reint Jan Renes laten in een levendige mix van concrete voorbeelden en de nieuwste inzichten zien hoe gedragsbeΓ―nvloeding echt werkt. Wat maakt wel en wat maakt niet een effectieve campagne, product of dienst? 

Hun model, Persuasive by Design, is al in een groot aantal organisaties met succes toegepast. Dit boek is voor iedereen die wat te winnen heeft bij gezonder, veiliger, duurzamer of efficiΓ«nter gedrag.

€ 20,00 Paperback / softback Op voorraad
ISBN
9789047009610
Pagina's
160
Type
Paperback / softback
Afmeting
211 mm x 141 mm x 15 mm
Gepubliceerd
oktober 2017
Taal
Nederlands
Uitgever
Atlas-Contact
Imprint
Business Contact
Genre
Communicatiekunde algemeen


Leestips ontvangen

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Dit boek in de pers

Een bruikbaar boek met treffende voorbeelden. β€“ NBD Biblion