Hallo wereld, hallo computer

Wat iedereen zou moeten weten over digitale technologie

Maurits Kaptein legt in ‘Hallo wereld, hallo computer’ haarfijn en in klare taal uit wat iedereen zou moeten weten over digitale technologie. Een manager die geen verstand heeft van financiën en zijn eigen balans niet kan lezen moet een MBA doen, krijgt een cursus of wordt ontslagen. Maar als het om technologie, ICT, websites of apps gaat, kan hij het afdoen met ‘daar gaat ICT over’. Dat is gek, want nog even en dan is elk bedrijf een techbedrijf en kan geen leider het zich nog veroorloven om de digitale technologie niet te begrijpen. Dat geldt trouwens ook voor marketeers, ondernemers en, nou ja, voor wie niet? Nog even en alles in je leven wordt door digitale technologie bestuurd – en jij begrijpt niet meer hoe de wereld in elkaar steekt. Na het lezen van ‘Hallo wereld, hallo computer’ snap je de grondbeginselen van digitale technologie. Zo kunnen in de toekomst schandalen rond falende systemen, totaal mislukte ICT-trajecten of onnodig dure websites en apps voorkomen worden, maar kun je ook zelf de touwtjes stevig in handen houden als het gaat om beslissingen over het beschermen van je privacy en beveiliging van je bezit.
Lees meer
20,00

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

Bindwijze
Paperback

Bekijk Ebook

Op voorraad
  • Gratis verzending
  • Op werkdagen voor 20.00 besteld, volgende werkdag in huis (NL)

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

  • Taal: Nederlands
  • ISBN: 9789047010401
  • Pagina's: 272 pagina's

Dit boek in de media

'Geschikt voor iedereen die in de praktijk de toepassing van digitale technologie wil kunnen begrijpen.' – NBD Biblion

NBD Biblion

'Kaptein is een goede verteller, die alles helder, overzichtelijk en met aanstekelijk enthousiasme presenteert.' – NEMO Kennislink

'Een nuttig boek.' – Accountant

Maurits Kaptein

Maurits Kaptein

Dr. Maurits Kaptein is assistent professor Statistiek en onderzoeksmethoden aan de Universiteit van Tilburg en visiting scholar aan Stanford University (USA). Hiervoor heeft Maurits gewerkt voor de Aalto School of Economics (Finland), de Technische Universiteit Eindhoven, en Philips Research. Maurits ontving zijn Master in Economische Psychologie van de Universiteit van Tilburg en volgde het User System Interaction programma van de Technische Universiteit Eindhoven. 

In 2012 promoveerde hij Cum Laude aan de TU/e op zijn onderzoek naar de stabiliteit en heterogeniteit van menselijke reacties op online beïnvloeding. Maurits is tevens Chief Scientist en Co-founder van Science Rockstars.

Maurits’s wetenschappelijk onderzoek is gepubliceerd in toonaangevende journals zoals het Journal of Interactive Marketing. Maurits heeft meer dan 20 peer-reviewed publicaties op zijn naam staan. Zijn werk over persuasion profiles is beschreven in de meerdere week en dagbladen zoals Wired (USA), het FD, en Bright. Maurits was (o.a.) spreker op TEDx en key note spreker op Digital Marketing Live en Persuasive 2012.

Meer boeken van deze auteur
Geverifieerd door MonsterInsights