Krijgskunde en ondernemingsstrategie

Robert Ogilvie, Jaap Jan Brouwer

voorheen 'Krijgen is een kunst'

Strategie ontwerpen is en blijft een van de lastigste taken voor elke manager. Elke vorm van inspiratie - een concept, een denkkader, een levendig voorbeeld ­- is van harte welkom. Ogilvie toont in dit boek aan dat parallellen met de krijgskunde een rijke bron van ideeën over het ondernemingsbeleid vormen, met name vanwege het tactisch en efficiënt gebruik dat een militaire 'manager' maakt - móét maken - van de middelen die hij tot zijn beschikking heeft. Ook de omstandigheden van een dwingende omgeving en presteren onder hoge druk zijn enigszins vergelijkbaar.
De concurrentie afweren en voorblijven, de beschikbare middelen maximaal inzetten, leiderschap en motivatie - Ogilvie toont op bevlogen wijze hoe deze elementen samenkomen in een bedrijfsstrategie. Laat de lessen uit de historie u tot voorbeeld strekken!


Robert Ogilvie is een ervaren marketingdeskundige en strategie-adviseur, die de militaire wetenschap intensief heeft bestudeerd. Naast zijn adviesactiviteiten publiceert hij regelmatig, onder meer in FEM.Jaap Jan Brouwer heeft een eigen consultancybureau.
€ 31,99 Paperback / softback Op voorraad
ISBN
9789025419844
Pagina's
372
Type
Paperback / softback
Afmeting
230 mm x 150 mm x 32 mm
Gepubliceerd
maart 2008
Taal
Nederlands
Uitgever
Atlas-Contact
Imprint
Business Contact
Genre
Management algemeen
Serie
Business bibliotheek


Leestips ontvangen

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Gerelateerde boeken

Dit boek in de pers

Leerzame lectuur voor bestuurders in de slag op hevig omstreden markten, waar de omgeving en concurrentie de limieten en spelregels dicteren. - dr J.F.A. de Soet, voormalig president-directeur KLM

Geen ingewikkelde proetpraat, maar nuchter en recht op het doel af. De talloze voorbeelden verschaffen originele ideeën om de concurrent de loef af te steken. - prof dr W.F.G. Mastenbroek, Holland Consulting Group/economische faculteit VU