Strategie in kaart gebracht

David P. Norton, Robert S. Kaplan

concrete resultaten uit alle bedrijfsmiddelen

De jarenlange ervaring van Kaplan en Norton met de Balanced Scorecard heeft geleid tot een vernieuwde, meer praktijkgerichte toepassing: Strategiekaarten. Hiermee kan elk bedrijf en iedere organisatie de verbanden in kaart brengen tussen de in de organisatie aanwezige assets en methoden om waarde te creëren.

De auteurs stellen dat het kritieke aspect van strategie, namelijk continue en blijvende waardecreatie, afhankelijk is van vier interne processen:

- productie en dienstverlening;

- klantrelaties;

- innovatie;

- maatschappelijk ondernemerschap.

Strategiekaarten helpen u deze processen in de gewenste richting te sturen, door ze te koppelen aan specifieke doelen, en door de voor u belangrijkste processen te meten, evalueren en verbeteren. Ook helpen ze u om investeringen in (menselijk, informatie- en bedrijfs)kapitaal te preciseren.

Dit boek geeft een visuele aha-ervaring voor managers die hun strategie beter willen uitvoeren. Het biedt een blauwdruk om alle processen, medewerkers en informatietechnologie aan elkaar te verbinden en te stroomlijnen voor optimale prestaties.

€ 34,90 Paperback / softback Op voorraad
ISBN
9789025418281
Pagina's
447
Type
Paperback / softback
Vertaler
Carry Oomis-Rovers
Afmeting
229 mm x 150 mm x 38 mm
Gepubliceerd
februari 2008
Taal
Nederlands
Uitgever
Atlas-Contact
Imprint
Business Contact
Genre
Management algemeen
Serie
Business bibliotheek


Leestips ontvangen

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Gerelateerde boeken