Verwacht

 
 
  • ISBN 9789025452988
    Wat heb je aan een parachute als er geen grond is? Kan je bidden zonder te geloven, en is hoop wel te vertrouwen? In Parachute, de nieuwe bundel van Floor Buschenhenke, staan praktische suggesties van een fundamentalistische twijfelaar. Ben okri noemde ons mensen ‘half human, half stories’, misschien omdat onze behoefte aan verhalen om in te geloven zo groot is. In deze bundel moet je vooral niet geloven, maar hij is wel zeer nuttig als je denkbeelden wil uitrollen tot lichtdoorlatende...
    € 19,99
  • ontdek wat het landschap je vertelt

    ISBN 9789045036021
    Hoe wij het landschap zien en ervaren wordt sterk beïnvloed door kaartenmakers. Wat niet op de kaart staat bestaat officieel niet, en dat terwijl verhalen, ervaringen, gebeurtenissen, licht, geluid, kleur en geur bepalend zijn voor een gebied of landschap en het een geheel eigen karakter en betekenis geven. Chora noemden de Oude Grieken de ‘gevoelde betekenis’ van een markante plek. In het werkboek Paradijs in de polder gaat ontdekkingsreiziger Arita Baaijens samen met de lezer...
    € 19,99
  • ISBN 9789025449544
    Een jonge schilder uit de gegoede, linkse, middenklasse van Madrid kijkt terug op zijn verhouding met Michel, een wat oudere arbeider, in Parijs. Zelf was de schilder op de bonnefooi naar Parijs gegaan om zich los te maken van zijn familie. Michel biedt hem zijn bescheiden onderkomen, zijn bed en zijn liefde. onbezorgd en gelukkig zijn ze samen. Tot de tegenstellingen toch te groot blijken: afkomst, opvoeding en leeftijd gaan in de weg zitten, en aan de onschuld komt een eind....
    € 18,99
  • drijfveren en dilema's van ondernemers in de betekeniseconomie van ondernemers in de betekeniseconomie

    ISBN 9789047011651
    De betekeniseconomie is in wording. Ondernemers als Tony’s Chocolonely, Dopper en De Vegetarische Slager zijn succesvol bij een groot publiek, en gevestigde financiële adviesbureaus als bcg en pwc nemen maatschappelijke impact integraal mee in de bedrijfswaardering. Maar een financieel gezonde business runnen die tegelijk sociale en ecologische meerwaarde creëert is niet gemakkelijk. Tegen welke dilemma’s lopen de pioniers van de nieuwe welvaart aan bij het bouwen van hun missiegedreven...
    € 22,50