Economie

Sorteer de boeken op


 
<<
 
  • waar de Mississippi en de Jangtse samenvloeien

    ISBN 9789045031392
    Een scherp dubbelportret van de economische grootmachten van de 20ste en 21ste eeuw
    € 24,99
  • praktijkverhalen over armoede

    ISBN 9789045704609
    De achtendertigjarige Aukje heeft al twintig jaar een bijstandsuitkering. Haar sociale leven beperkt zich tot de internetchat. In de winter trekt ze twee truien over elkaar aan omdat er geen geld is voor een warme jas. Volgens cijfers van het Sociaal en Cultureel Planbureau leefden er in Nederland in 2014 zo’n 1,2 miljoen huishoudens op of onder de armoedegrens. Wie zijn de mensen achter de cijfers? Wat is de oorzaak van hun armoede? In Alle dagen schuld gaat...
    € 19,99
  • de groeihonger van China en de gevolgen voor de rest van de wereld

    ISBN 9789047005773
    'Meer Moyo en minder Bono!' - Niall Ferguson
    € 29,95
  • wat elke ondernemer, verkoper of marketeer moet weten over prijsstelling

    ISBN 9789047008828
    Hoe bepaal je de prijs van je product of dienst? Wat doe je als de concurrent de prijzen verlaagt? Wanneer rond je prijzen af en wanneer juist niet? Wat is de psychologie achter een prijskaartje? Altijd prijs brengt talloze beproefde prijstactieken en de deskundigheid van verschillende prijsexperts samen in één handzame gids. Het boek barst van de aansprekende praktijkvoorbeelden en geeft antwoord op vragen waar elke ondernemer, verkoper of marketeer vroeg of laat tegenaan loopt....
    € 20,00
  • hoe instincten in de mens de economie sturen

    ISBN 9789047002185
    Het begrip ‘Animal Spirits’ (psychologische drijfveren) was in de jaren dertig de verklaring van econoom Keynes voor het grillige menselijk handelen voor en tijdens de Grote Depressie: eerst de euforie en het optimisme, daarna de massale verkoop van aandelen, consumenten die in paniek al hun geld bij de bank weghaalden met als gevolg grote werkeloosheid. In de huidige crisis zien we hetzelfde gedrag. De zuivere marktwerking heeft gefaald; de ideeën van Reagan...
    € 24,95
  • strategisch omgaan met disruptieve innovatie

    ISBN 9789047007678
    Gevestigde bedrijven lopen groot gevaar. Met name de bedrijven die een uitgekristalliseerd proces of een specialistisch product hebben, kunnen zomaar ingehaald worden door een nieuwkomer op de markt, die met goedkope technologie of een ander proces dezelfde of zelfs hogere kwaliteit biedt. Dit is het proces van Big Bang Disruption. De bekendste voorbeelden zijn Booking.com, dat reisbureaus overbodig maakte (en nu zelf lijkt te worden ingehaald door Airbnb), en Amazon, dat de traditionele...
    € 24,99
  • wake up call voor de westerse wereld

    ISBN 9789047005063
    Fascinerende verhalen van een van de beste journalisten ter wereld
    € 22,50
  • de impact van bijzondere financiele instellingen op de Nederlandse economie

    ISBN 9789047007173
    Bijzondere financiële instellingen (bfi's), ook wel brievenbusmaatschappijen genoemd, worden vooral gebruikt om geld van het ene internationale bedrijfsonderdeel naar het andere door te sluizen. Er zijn er ruim twaalfduizend in Nederland, en ze zijn vaak in het nieuws. De discussie wordt gevoerd door mensen die om morele redenen tegen bfi's zijn, of om fiscale redenen vóór. De feiten, cijfers en achtergronden blijven onderbelicht. Dit boek geeft inzicht in kritieke aspecten...
    € 24,99
  • ISBN 9789047003281
    De babyboomers gaan eindelijk verdwijnen. De eerste lichting gaat met pensioen, voor zover ze niet allang gebruikmaakten van de riante regelingen die ze voor zichzelf hebben gecreëerd. Babyboomers roepen ergernis op door een dodelijke cocktail van zelfvoldaanheid, een claim op de waarheid, een maakbaarheidssyndroom, een losgeslagen moraal en gehechtheid aan het pluche. Het was de eerste generatie die vond dat ze geen opvolging nodig had. Twee voormannen van bnr,...
    € 19,90
  • waar twee werelden elkaar raken

    ISBN 9789046705957
    Is China de wereldmacht die het Westen economisch en politiek gaat overvleugelen? Of kan er een vertrouwensband groeien, ondanks alle politieke en culturele verschillen? Met die vraag reist Fokke Obbema door Europa en China. Hij spreekt met ondernemers, studenten, politici en buitenlandexperts, bezoekt de plaatsen waar volop interactie is tussen Chinezen en Europeanen en laat zien hoe gevoelens van superioriteit doorwerken in de onderlinge relaties. China en Europa brengt het moderne...
    € 17,50
  • hoe digitale informatie over mensen, producten en organisaties de spelregels van het zakendoen revolutionair verandert

    ISBN 9789047008026
    Elke keer dat iemand een product zoekt, deelt, koopt, beoordeelt of becommentarieert wordt belangrijke informatie gegenereerd. Zo ontstaat een schil van informatie rond dat product, een code halo. Ook personen die online actief zijn genereren zo'n code halo, zodat we veel over ze te weten komen. Waar ze wonen, waar ze hun aankopen doen, wie hun vrienden zijn en van welke muziek, films of boeken ze houden. Nog niet zo heel lang geleden zouden bedrijven een fortuin hebben betaald...
    € 19,99
  • grondleggers van het Nederlandse bedrijfsleven

    ISBN 9789047010463
    In zijn klassieker 'De aartsvaders' beschrijft Wim Wennekes op meeslepende wijze het leven en werk van vijftien Nederlandse rasondernemers, die eigenhandig de basis legden voor nationale en internationale bedrijven die niet meer weg te denken zijn uit ons collectieve geheugen. Deze veelzijdige persoonlijkheden wisten hun dromen uit te bouwen tot megaconcerns. Zo was er zonder de fantasie en het koopmanschap van Sam van den Bergh en Anton Jurgens nooit sprake geweest van Unilever;...
    € 24,99
  • hoe in zeventiende-eeuws Amsterdam de moderne aandelenhandel ontstond

    ISBN 9789045024677
    'Buitengewoon goed geslaagd. Op een levendige manier, met veel verhalen over weifelende, bedriegende, klagende en resolute aandelenhandelaren, laat hij zien hoe de oprichting van de VOC in 1602 in Amsterdam algauw leidde tot een levendige handel in aandelen en derivaten.' - NRC Handelsblad
    € 19,99
  • geld verdienen in het digitale tijdperk

    ISBN 9789047006237
    Door globalisering en internet zijn producten prijsstrategie tegenwoordig de lastigste thema s voor elk bedrijf. Er is altijd wel een concurrent goedkoper, beter, groter dan jij en iedereen kan die concurrent nu vinden. Nicholas Lovell biedt een oplossing voor dit probleem met zijn revolutionaire concept van de Curve. Prijs en product kunnen geen vaste gegevens meer zijn, maar moeten punten worden op een glijdende schaal. Denk bijvoorbeeld aan een muzikant die zijn nieuwe...
    € 15,00
  • de nieuwe wereld van het netwerktijdperk

    ISBN 9789047006732
    WikiLeaks en de Arabische Lente waren nog maar het begin: meer en meer zullen technologische ontwikkelingen de motor zijn achter veranderingen in maatschappij, politiek en bedrijfsleven. We krijgen als burger en klant meer invloed op overheid en industrie, maar onze privégegevens kunnen ook makkelijker misbruikt worden. De kansen om ons te ontwikkelen nemen toe, maar ook terroristen hebben het makkelijker dan ooit. Onze westerse rijkdom groeit, maar we zullen ook meer...
    € 24,95
 
<<

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda