Economie

Sorteer de boeken op


 
<<
 
  • waar de Mississippi en de Jangtse samenvloeien

    ISBN 9789045031392
    Een scherp dubbelportret van de economische grootmachten van de 20ste en 21ste eeuw
    € 12,50
  • de groeihonger van China en de gevolgen voor de rest van de wereld

    ISBN 9789047005773
    'Meer Moyo en minder Bono!' - Niall Ferguson
    € 32,50
  • wat elke ondernemer, verkoper of marketeer moet weten over prijsstelling

    ISBN 9789047008828
    Hoe bepaal je de prijs van je product of dienst? Wat doe je als de concurrent de prijzen verlaagt? Wanneer rond je prijzen af en wanneer juist niet? Wat is de psychologie achter een prijskaartje? Altijd prijs brengt talloze beproefde prijstactieken en de deskundigheid van verschillende prijsexperts samen in één handzame gids. Het boek barst van de aansprekende praktijkvoorbeelden en geeft antwoord op vragen waar elke ondernemer, verkoper of marketeer vroeg of laat tegenaan loopt....
    € 20,99
  • hoe instincten in de mens de economie sturen

    ISBN 9789047002185
    Het begrip ‘Animal Spirits’ (psychologische drijfveren) was in de jaren dertig de verklaring van econoom Keynes voor het grillige menselijk handelen voor en tijdens de Grote Depressie: eerst de euforie en het optimisme, daarna de massale verkoop van aandelen, consumenten die in paniek al hun geld bij de bank weghaalden met als gevolg grote werkeloosheid. In de huidige crisis zien we hetzelfde gedrag. De zuivere marktwerking heeft gefaald; de ideeën van Reagan...
    € 25,99
  • strategisch omgaan met disruptieve innovatie

    ISBN 9789047007678
    Gevestigde bedrijven lopen groot gevaar. Met name de bedrijven die een uitgekristalliseerd proces of een specialistisch product hebben, kunnen zomaar ingehaald worden door een nieuwkomer op de markt, die met goedkope technologie of een ander proces dezelfde of zelfs hogere kwaliteit biedt. Dit is het proces van Big Bang Disruption. De bekendste voorbeelden zijn Booking.com, dat reisbureaus overbodig maakte (en nu zelf lijkt te worden ingehaald door Airbnb), en Amazon, dat de traditionele...
    € 25,99
  • wake up call voor de westerse wereld

    ISBN 9789047005063
    Fascinerende verhalen van een van de beste journalisten ter wereld
    € 23,99
  • de impact van bijzondere financiele instellingen op de Nederlandse economie

    ISBN 9789047007173
    Bijzondere financiële instellingen (bfi's), ook wel brievenbusmaatschappijen genoemd, worden vooral gebruikt om geld van het ene internationale bedrijfsonderdeel naar het andere door te sluizen. Er zijn er ruim twaalfduizend in Nederland, en ze zijn vaak in het nieuws. De discussie wordt gevoerd door mensen die om morele redenen tegen bfi's zijn, of om fiscale redenen vóór. De feiten, cijfers en achtergronden blijven onderbelicht. Dit boek geeft inzicht in kritieke aspecten...
    € 25,99
  • ISBN 9789047003281
    De babyboomers gaan eindelijk verdwijnen. De eerste lichting gaat met pensioen, voor zover ze niet allang gebruikmaakten van de riante regelingen die ze voor zichzelf hebben gecreëerd. Babyboomers roepen ergernis op door een dodelijke cocktail van zelfvoldaanheid, een claim op de waarheid, een maakbaarheidssyndroom, een losgeslagen moraal en gehechtheid aan het pluche. Het was de eerste generatie die vond dat ze geen opvolging nodig had. Twee voormannen van bnr,...
    € 20,99
  • waar twee werelden elkaar raken

    ISBN 9789046705957
    Is China de wereldmacht die het Westen economisch en politiek gaat overvleugelen? Of kan er een vertrouwensband groeien, ondanks alle politieke en culturele verschillen? Met die vraag reist Fokke Obbema door Europa en China. Hij spreekt met ondernemers, studenten, politici en buitenlandexperts, bezoekt de plaatsen waar volop interactie is tussen Chinezen en Europeanen en laat zien hoe gevoelens van superioriteit doorwerken in de onderlinge relaties. China en Europa brengt het moderne...
    € 17,50
  • hoe digitale informatie over mensen, producten en organisaties de spelregels van het zakendoen revolutionair verandert

    ISBN 9789047008026
    Elke keer dat iemand een product zoekt, deelt, koopt, beoordeelt of becommentarieert wordt belangrijke informatie gegenereerd. Zo ontstaat een schil van informatie rond dat product, een code halo. Ook personen die online actief zijn genereren zo'n code halo, zodat we veel over ze te weten komen. Waar ze wonen, waar ze hun aankopen doen, wie hun vrienden zijn en van welke muziek, films of boeken ze houden. Nog niet zo heel lang geleden zouden bedrijven een fortuin hebben betaald...
    € 20,99
  • grondleggers van het Nederlandse bedrijfsleven

    ISBN 9789047010463
    Op veler verzoek weer leverbaar
    € 25,99
  • hoe in zeventiende-eeuws Amsterdam de moderne aandelenhandel ontstond

    ISBN 9789045024677
    'Buitengewoon goed geslaagd. Op een levendige manier, met veel verhalen over weifelende, bedriegende, klagende en resolute aandelenhandelaren, laat hij zien hoe de oprichting van de VOC in 1602 in Amsterdam algauw leidde tot een levendige handel in aandelen en derivaten.' - NRC Handelsblad
    € 20,99
  • de nieuwe wereld van het netwerktijdperk

    ISBN 9789047006732
    WikiLeaks en de Arabische Lente waren nog maar het begin: meer en meer zullen technologische ontwikkelingen de motor zijn achter veranderingen in maatschappij, politiek en bedrijfsleven. We krijgen als burger en klant meer invloed op overheid en industrie, maar onze privégegevens kunnen ook makkelijker misbruikt worden. De kansen om ons te ontwikkelen nemen toe, maar ook terroristen hebben het makkelijker dan ooit. Onze westerse rijkdom groeit, maar we zullen ook meer...
    € 25,99
  • onthullend verslag van politiek falen

    ISBN 9789047005926
    Met De eurocrisis geeft Martin Visser een uniek inzicht in de politieke strijd rond de redding van de euro. Van dag tot dag volgt hij in Brussel de kopstukken bij de moeizame besluitvorming tijdens tal van crisistoppen. Ook De Jager, Rutte, Bos en Balkenende spelen daarin hun rol. De eurocrisis is niet alleen een politiek-economische analyse van een munt die langs de rand van de afgrond gaat; het is bovenal een spannend verslag...
    € 20,99
  • de klassieker over de slimste beleggingsstrategie

    ISBN 9789047008170
    De klassieker 'De intelligente belegger' uit 1949 wordt zelfs na ruim 65 jaar nog steeds geprezen als de bijbel die iedere belegger gelezen moet hebben. De filosofie van Benjamin Graham heeft zich door de jaren heen keer op keer bewezen - hij behoedt beleggers voor kostbare fouten en leert ze een succesvolle langetermijnstrategie te ontwikkelen. Omdat Graham niet vertelt wélke aandelen je zou moeten kopen, maar juist een effectieve manier van denken en handelen aanleert, is het boek...
    € 24,99
 
<<

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda