Economie

Sorteer de boeken op


 
<<
 
  • de 8 eigenschappen van marktleiders

    ISBN 9789047007630
    Waarom wordt het ene bedrijf of merk wel marktleider en het andere niet? Is het geluk, toeval of het resultaat van hard werken en briljante inzichten?

    Uitgebreid onderzoek van Roland van Kralingen en zes topalumni van managementschool AOG (Rijksuniversiteit Groningen) wees uit dat frontrunners een aantal bijzondere eigenschappen met elkaar gemeen hebben:
    1. Bij marktleiders staat meerwaardecreatie centraal in de onderneming
    2. Marktleiders creëren hun eigen...
    € 29,99
  • over financiële psychologie

    ISBN 9789047003793
    Wat heb je liever, dat iemand anders een lot voor je uitkiest, of dat jij zelf kiest? Kun jij aan het nieuws zien welke  aandelen zullen gaan stijgen? Geef je liever een cadeau dat je zélf zou krijgen, of iets dat de jarige wil hebben? In Gek met geld beschrijft Jaap van Ginneken de belangrijkste inzichten uit de financiële psychologie en breinwetenschap. Dat doet hij aan de hand van alledaagse geldhandelingen zoals geven en nemen, gokken...
    € 12,50
  • ISBN 9789025445423
    Champagnepiramides, niervormige zwembaden en een vrolijk rinkelend traktement in de broekzak. Maar evengoed: woekerrentes, meedogenloze deurwaarders en een verdampt vermogen. In zijn derde dichtbundel Geld toont Arnoud van Adrichem ons de economie van de poëzie. Hij laat zich meevoeren door geldstromen die voortdurend van richting veranderen en zich eindeloos vertakken. Gelukkig zijn er financieel experts en extra kredieten.
    € 21,99
  • de ongeautoriseerde biografie

    ISBN 9789047005506
    Onrust op de beurzen, de roep om toezicht en herstructurering van het financiële stelsel - deze tijd vraagt om een hernieuwde kennismaking met een van de belangrijkste machtsfactoren in onze samenleving: geld. Macro-econoom Felix Martin beschrijft als een ware biograaf het verhaal van de geboorte en ontwikkeling van geld. Van de vroegste samenlevingen tot aan de huidige tijd: Martin bewijst dat geld al eeuwen de maatschappelijke verhoudingen tussen arm en rijk, handelaar en bank,...
    € 34,95
  • het gat in de maatschappij

    ISBN 9789047009177
    Maatschappelijke toegevoegde waarde is de belangrijkste pilaar onder florerende bedrijven. Duurzaamheid en MVO zijn daarvan slechts het begin. We hebben het hier over wérkelijke, aantoonbare waarde - voor het leven van klanten, medewerkers en andere betrokkenen; kortom voor de maatschappij in brede zin. Welkom in de Betekeniseconomie! Kees Klomp, Stefan Wobben en Jesse Kleijer schreven een handleiding om te ondernemen in de betekeniseconomie. De methode bestaat uit 5 fasen...
    € 27,99
  • waarom niemand hier belasting betaalt; behalve u

    ISBN 9789047007500
    Het belastingparadijs ontketende een verhit debat over ons belastingstelsel dat voortduurt tot op de dag van vandaag en maakte de term `belastingparadijs gemeengoed. In deze geactualiseerde editie zijn alle ontwikkelingen en Kamervragen opgenomen. En als extraatje wordt de lezer getrakteerd op een stoomcursus `Offshore jezelf: betaal nooit meer belasting .
    € 19,99
  • nieuwe businessmodellen ontwikkelen met de business model navigator

    ISBN 9789047008606
    De wereld verandert snel. Om te overleven moet vrijwel ieder bedrijf het huidige businessmodel tegen het licht houden en nieuwe businessmodellen ontwikkelen. En niet één keer, maar eigenlijk voortdurend, want verandering is het nieuwe normaal. Maar waar begin je met het innoveren van je businessmodel? Je hoeft niet zelf vanuit het niets een revolutionair nieuw businessmodel te bedenken. Laat je gewoon inspireren door bestaande modellen die zich al hebben bewezen. Het is veel...
    € 34,99
  • ISBN 9789025448189
    'Het doel en de leegte' van Paul Murray is waarschijnlijk de grappigste roman over de financiële crisis. De Fransman Claude Martingale, aan zijn lot overgelaten in het verbijsterend vochtige, geïsoleerde Ierland, wordt benaderd door Paul, een schrijver die het allemaal niet mee zit. En Paul is op zoek naar zijn volgende onderwerp: Claude, bankier. Claude leeft op onder die externe, letterlijk romantiserende blik. Maar Pauls plan is niet wat het lijkt - noch is Claudes werkgever...
    € 10,00
  • wat een maatschappij van extremen betekent voor mens, bedrijf en politiek

    ISBN 9789047009238
    Farid Tabarki is tijdgeestonderzoeker, wereldreiziger en oprichter van Studio Zeitgeist, die maatschappelijke, technologische en economische veranderingen hanteerbaar maakt voor bedrijven en instituties. In dit boek beschrijft hij hoe in een vloeibare samenleving het midden geen plek meer heeft. Dit midden verdwijnt of moet zich helemaal opnieuw uitvinden. De reisagent en de platenbons kunnen daar al langer over meepraten, maar nu moeten ook de ondernemer, de HR-manager,...
    € 24,99
  • de weg naar jouw crowd

    ISBN 9789047009986
    Leer van crowdfundingpioniers Simon Douw en Gijsbert Koren hoe je met jouw crowd je dromen realiseert. Inmiddels investeren mensen via crowdfunding miljarden euro's in miljoenen bijzondere projecten. Maar hoe werkt crowdfunding eigenlijk? En voor welke projecten of ondernemingen is het inzetbaar? Wat is het geheim van succesvolle crowdfundingcampagnes als Peerby en WakaWaka? Welke valkuilen kun je verwachten? En wat is de toekomst van crowdfunding? Gijsbert en Simon brengen je up to speed...
    € 29,99
  • verhandeling over onze ontevredenheid

    ISBN 9789046706077
    In Het land is moe zet Tony Judt de zaken op een rij wat betreft onze manier van leven, waar iets fundamenteel mis mee is. Wat zijn onze verworvenheden, waar hebben we die aan te danken en hoe behouden we die? Na de economische crisis bleken de zekerheden die het leven in naoorlogs Europa en Amerika bepaalden en de garantie van een basisniveau van veiligheid, stabiliteit en eerlijkheid niet meer te bestaan. Judt wijst het nihilistische individualisme van rechts af, evenals het doorgeslagen...
    € 12,50
  • wat je van Netflix, Spotify en Starbucks kunt leren

    ISBN 9789047008972
    Netfl ix, Spotify en anderen vergroten hun klantenbinding door een combinatie van gebruiksgemak en een 'all you can eat'-lidmaatschap. Een win-winsituatie: de klant is koning en het bedrijf heeft vaste inkomsten. Het lijkt een gouden model in de nieuwe economie. Is dit model ook offl ine toepasbaar? Robbie Baxter meent van wel, en toont dat aan met voorbeelden van Starbucks, T-Mobile, een casino, een natuurbeschermingsstichting, een lokale boekhandel en vele andere grote en kleine...
    € 26,99
  • Hoe bitcoin en andere digitale munten de wereld voorgoed veranderen

    ISBN 9789047008002
    Bitcoin en andere op computertechniek gebaseerde valuta kunnen een revolutie in onze maatschappij veroorzaken. Zijn ze de oplossing voor de vertrouwensbreuk tussen burger en bank? Kunnen ze een motor worden voor de welvaart van derdewereldlanden? Zijn ze de nieuwste criminele handelsroute? Of iets heel anders?
    Wall Street Journal-journalisten Paul Vigna en Michael J. Casey leggen het fenomeen cryptovaluta bloot: hoe is het ontstaan, hoe werkt het en welke rol gaat het spelen...
    € 24,99
  • innovatie-hotspots en de terugkeer van de maakindustrie

    ISBN 9789047009641
    In Eindhoven wordt op een unieke manier samengewerkt. Tussen universiteit, overheid en bedrijfsleven, maar ook tussen bedrijven onderling. Beschikbare kennis en expertise worden vrijelijk gedeeld ten gunste van innovatieve producten. Deze manier van samenwerken komt vaker voor, over de hele wereld. Sterker nog, we staan aan het begin van een tijdperk waarin de norm om producten zo goedkoop mogelijk te maken verandert in het zo slim mogelijk maken ervan. Hierdoor krijgen Europa...
    € 24,99
  • een satirisch pamflet over arm en rijk

    ISBN 9789045030722
    Sex and the City meets Thomas Piketty
    € 10,00
 
<<

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda