Economie

Sorteer de boeken op


 
<<
 
  • waarom nieuwe organisaties tien keer beter, sneller en goedkoper zijn - en hoe jij dat ook wordt

    ISBN 9789047008330
    Een must read voor ceo’s, ondernemers en beleidsmakers die niet alleen de noodzaak voor verandering zien, maar ook aan de slag willen. In een tijd waarin ontelbaar veel nieuwe mogelijkheden en kansen zich voordoen, is een nieuw soort business opgestaan: de exponentiële organisatie. Deze bedrijven zijn in staat een groeicurve te laten zien die exponentieel is, dankzij de integrale toepassing van onder andere community’s, big data, slimme...
    € 24,99
  • de 8 eigenschappen van marktleiders

    ISBN 9789047007630
    Waarom wordt het ene bedrijf of merk wel marktleider en het andere niet? Is het geluk, toeval of het resultaat van hard werken en briljante inzichten?

    Uitgebreid onderzoek van Roland van Kralingen en zes topalumni van managementschool AOG (Rijksuniversiteit Groningen) wees uit dat frontrunners een aantal bijzondere eigenschappen met elkaar gemeen hebben:
    1. Bij marktleiders staat meerwaardecreatie centraal in de onderneming
    2. Marktleiders creëren hun eigen...
    € 29,99
  • over financiële psychologie

    ISBN 9789047003793
    Wat heb je liever, dat iemand anders een lot voor je uitkiest, of dat jij zelf kiest? Kun jij aan het nieuws zien welke  aandelen zullen gaan stijgen? Geef je liever een cadeau dat je zélf zou krijgen, of iets dat de jarige wil hebben? In Gek met geld beschrijft Jaap van Ginneken de belangrijkste inzichten uit de financiële psychologie en breinwetenschap. Dat doet hij aan de hand van alledaagse geldhandelingen zoals geven en nemen, gokken...
    € 12,50
  • ISBN 9789025445423
    Champagnepiramides, niervormige zwembaden en een vrolijk rinkelend traktement in de broekzak. Maar evengoed: woekerrentes, meedogenloze deurwaarders en een verdampt vermogen. In zijn derde dichtbundel Geld toont Arnoud van Adrichem ons de economie van de poëzie. Hij laat zich meevoeren door geldstromen die voortdurend van richting veranderen en zich eindeloos vertakken. Gelukkig zijn er financieel experts en extra kredieten.
    € 21,99
  • de ongeautoriseerde biografie

    ISBN 9789047005506
    Onrust op de beurzen, de roep om toezicht en herstructurering van het financiële stelsel - deze tijd vraagt om een hernieuwde kennismaking met een van de belangrijkste machtsfactoren in onze samenleving: geld. Macro-econoom Felix Martin beschrijft als een ware biograaf het verhaal van de geboorte en ontwikkeling van geld. Van de vroegste samenlevingen tot aan de huidige tijd: Martin bewijst dat geld al eeuwen de maatschappelijke verhoudingen tussen arm en rijk, handelaar en bank,...
    € 34,95
  • het gat in de maatschappij

    ISBN 9789047009177
    Maatschappelijke toegevoegde waarde is de belangrijkste pilaar onder florerende bedrijven. Duurzaamheid en MVO zijn daarvan slechts het begin. We hebben het hier over wérkelijke, aantoonbare waarde - voor het leven van klanten, medewerkers en andere betrokkenen; kortom voor de maatschappij in brede zin. Welkom in de Betekeniseconomie! Kees Klomp, Stefan Wobben en Jesse Kleijer schreven een handleiding om te ondernemen in de betekeniseconomie. De methode bestaat uit 5 fasen...
    € 27,99
  • waarom niemand hier belasting betaalt; behalve u

    ISBN 9789047007500
    Het belastingparadijs ontketende een verhit debat over ons belastingstelsel dat voortduurt tot op de dag van vandaag en maakte de term `belastingparadijs gemeengoed. In deze geactualiseerde editie zijn alle ontwikkelingen en Kamervragen opgenomen. En als extraatje wordt de lezer getrakteerd op een stoomcursus `Offshore jezelf: betaal nooit meer belasting .
    € 19,99
  • nieuwe businessmodellen ontwikkelen met de business model navigator

    ISBN 9789047008606
    De wereld verandert snel. Om te overleven moet vrijwel ieder bedrijf het huidige businessmodel tegen het licht houden en nieuwe businessmodellen ontwikkelen. En niet één keer, maar eigenlijk voortdurend, want verandering is het nieuwe normaal. Maar waar begin je met het innoveren van je businessmodel? Je hoeft niet zelf vanuit het niets een revolutionair nieuw businessmodel te bedenken. Laat je gewoon inspireren door bestaande modellen die zich al hebben bewezen. Het is veel...
    € 34,99
  • ISBN 9789025448189
    'Het doel en de leegte' van Paul Murray is waarschijnlijk de grappigste roman over de financiële crisis. De Fransman Claude Martingale, aan zijn lot overgelaten in het verbijsterend vochtige, geïsoleerde Ierland, wordt benaderd door Paul, een schrijver die het allemaal niet mee zit. En Paul is op zoek naar zijn volgende onderwerp: Claude, bankier. Claude leeft op onder die externe, letterlijk romantiserende blik. Maar Pauls plan is niet wat het lijkt - noch is Claudes werkgever...
    € 24,99
  • wat een maatschappij van extremen betekent voor mens, bedrijf en politiek

    ISBN 9789047009238
    Farid Tabarki is tijdgeestonderzoeker, wereldreiziger en oprichter van Studio Zeitgeist, die maatschappelijke, technologische en economische veranderingen hanteerbaar maakt voor bedrijven en instituties. In dit boek beschrijft hij hoe in een vloeibare samenleving het midden geen plek meer heeft. Dit midden verdwijnt of moet zich helemaal opnieuw uitvinden. De reisagent en de platenbons kunnen daar al langer over meepraten, maar nu moeten ook de ondernemer, de HR-manager,...
    € 24,99
  • de toekomst van retail die altijd verbonden is

    ISBN 9789047009948
    De retail kraakt in haar voegen door de economische crisis en de digitalisering van de samenleving. In ‘Het einde van online winkelen’ laat Wijnand Jongen zien dat de echte oorzaak dieper ligt: winkels zijn nauwelijks in staat in te spelen op het veranderende gedrag van klanten, die door ontwikkelingen als Internet of Things, 24 uur per dag verbonden zijn. Het einde van online winkelen markeert het begin van een nieuw tijdperk waarin personalisering en digitalisering...
    € 24,99
  • de weg naar jouw crowd

    ISBN 9789047009986
    Leer van crowdfundingpioniers Simon Douw en Gijsbert Koren hoe je met jouw crowd je dromen realiseert. Inmiddels investeren mensen via crowdfunding miljarden euro's in miljoenen bijzondere projecten. Maar hoe werkt crowdfunding eigenlijk? En voor welke projecten of ondernemingen is het inzetbaar? Wat is het geheim van succesvolle crowdfundingcampagnes als Peerby en WakaWaka? Welke valkuilen kun je verwachten? En wat is de toekomst van crowdfunding? Gijsbert en Simon brengen je up to speed...
    € 29,99
  • verhandeling over onze ontevredenheid

    ISBN 9789046706077
    Er is iets fundamenteel mis met de manier waarop wij vandaag de dag leven. Na de economische crisis bleken de zekerheden die het leven in naoorlogs Europa en Amerika bepaalden en de garantie van een basisniveau van veiligheid, stabiliteit en eerlijkheid niet meer te bestaan. In Het land is moe zet Tony Judt de zaken op een rij: wat zijn onze verworvenheden, waar hebben we die aan te danken en hoe behouden we die? Judt wijst het nihilistische individualisme van rechts af, evenals...
    € 12,50
  • opbouw, crisis en toekomst van de verzorgingsstaat

    ISBN 9789045030630
    Wat is er nog over van de sociale zekerheid?
    € 24,99
  • wat je van Netflix, Spotify en Starbucks kunt leren

    ISBN 9789047008972
    Netfl ix, Spotify en anderen vergroten hun klantenbinding door een combinatie van gebruiksgemak en een 'all you can eat'-lidmaatschap. Een win-winsituatie: de klant is koning en het bedrijf heeft vaste inkomsten. Het lijkt een gouden model in de nieuwe economie. Is dit model ook offl ine toepasbaar? Robbie Baxter meent van wel, en toont dat aan met voorbeelden van Starbucks, T-Mobile, een casino, een natuurbeschermingsstichting, een lokale boekhandel en vele andere grote en kleine...
    € 26,99
 
<<

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda