Economie

Sorteer de boeken op


 
<<
 
  • innovatie-hotspots en de terugkeer van de maakindustrie

    ISBN 9789047009641
    In Eindhoven wordt op een unieke manier samengewerkt. Tussen universiteit, overheid en bedrijfsleven, maar ook tussen bedrijven onderling. Beschikbare kennis en expertise worden vrijelijk gedeeld ten gunste van innovatieve producten. Deze manier van samenwerken komt vaker voor, over de hele wereld. Sterker nog, we staan aan het begin van een tijdperk waarin de norm om producten zo goedkoop mogelijk te maken verandert in het zo slim mogelijk maken ervan. Hierdoor krijgen Europa...
    € 24,99
  • een satirisch pamflet over arm en rijk

    ISBN 9789045030722
    Sex and the City meets Thomas Piketty
    € 10,00
  • hoe Nederland kan vernieuwen

    ISBN 9789047001089
    Dat innovatie de sleutel is tot duurzaam succes, zowel voor bedrijven en sectoren als voor landen, is inmiddels wel bewezen. Helaas lijkt Nederland achter te blijven op innovatief gebied; we zijn zelfs al aan een  daling begonnen in allerlei internationale ‘innovatiehitparades’. Een zorgwekkend feit is ook dat in verhouding maar weinig Nederlanders zich geroepen voelen om de weg van de innovatie in te slaan en zelfstandig  ondernemer te worden. Gaat...
    € 24,50
  • onzekere tijden in kaart gebracht

    ISBN 9789047008958
    'De crisis is voorbij!' juicht de een. 'Is er wel reden voor optimisme?' sombert de ander. Zijn we sterker uit de crisis gekomen? Zitten we echt weer op het welvaartsniveau van vóór de crisis? En wanneer is de werkloosheid tot aanvaardbare proporties gedaald? Kunnen we dan weer bouwen op onze zekerheden (banken, pensioenen, verzekeringen) of zal alles vanaf nu anders zijn? Komt het nog wel goed met ons? Journalist en columnist  Martin Visser neemt in dit boek al die thema's...
    € 16,99
  • ervaringen van een serial entrepreneur

    ISBN 9789047003496
    Als (beginnend) ondernemer wil je weten welke strategieën werken en welke niet. Die kennis haal je niet uit theoretische managementboeken; dat hoor je het liefst van een echte ondernemer die het allemaal ervaren heeft. Michiel Muller bouwde op jonge leeftijd met oprichter Marc Schröder de benzineketen Tango uit tot een internationaal succes. Na de verkoop van Tango richtte hij met Schröder Route Mobiel en recentelijk Bieden en Wonen op. Hij is een veelgevraagd...
    € 19,90
  • alternatieve grondslagen voor grote ondernemingen

    ISBN 9789047002086
    Het kapitalisme dat de beurs tot leidend principe verheft, heeft door de kredietcrisis flinke klappen opgelopen. Pogingen om door overnames de productportefeuille te verbreden en de efficiëntie te verbeteren vernietigen op grote schaal economische waarde. De grote ondernemingen zijn erdoor gestopt met ondernemen. Lopende zaken worden min of meer naar tevredenheid afgewikkeld, maar de ontwikkeling van nieuwe producten en structurele kostenverlaging worden niet bereikt....
    € 27,50
  • de onstuitbare ambitie van Jeff Bezos

    ISBN 9789047005353
    Amazon komt naar Nederland!
    € 19,95
  • hoe overleven we de toekomst

    ISBN 9789025434632
    Hoe overleven we de toekomst Klimaatonzekerheid, burgeroorlogen en strijd om grondstoffen drijven de spanningen in de wereld op. Eén op de zeven mensen lijdt dagelijks honger. Ondertussen blijft de wereldbevolking groeien. De wisselwerking van consumptiegroei van de rijken met de diepe armoede en zwak of kwaadaardig bestuur in derde-wereld landen, verspreiding van wapens en nieuwe ziekten wordt desastreus als zij niet door beter beleid wordt gekeerd. In Negen plagen tegelijk...
    € 24,95
  • actieplan voor een financieel zekere toekomst

    ISBN 9789047010258
    De gemiddelde man of vrouw wordt ruim 80 jaar oud. Je hebt dus nog genoeg tijd om die map met financiële papieren open te slaan. Of niet? Dirk Brounen en Kees Koedijk willen je in 'Nooit meer slapend arm' uitdagen om het heft in eigen hand te nemen en een actieplan te maken voor een financieel fitte toekomst. In een toekomst waarin de overheid minder voor je regelt, moet je je eigen vragen stellen en beantwoorden. Tot wanneer wil je werken? Wil je een wereldreis maken? Welke...
    € 17,99
  • ISBN 9789047008620
    Ondernemen is in beweging komen, en dat is voor veel mensen en bedrijven niet makkelijk. Michiel Muller, succesvol ondernemer en investeerder, maakt met zijn methode van de ondernemersroute de drempel een stuk lager.
    Het begint ermee dat je de veilige haven (A) durft te verlaten om iets nieuws te gaan proberen. Wat dat nieuwe is, en hoe je dat bereikt, dat is juist de fun van ondernemen. In (B) zul je andere mogelijkheden zien: het gouden perspectief van een nieuwe business...
    € 20,00
  • 8 stappen naar groot succes

    ISBN 9789047008736
    Steeds meer vrouwen starten een eigen bedrijf – bijna twee keer zoveel als mannen. Maar slechts 3 procent weet dat bedrijf om te toveren tot een miljoenenbusiness; de meesten blijven steken op het niveau ‘leuk en aardig’ of
    komen net rond. Julia Pimsleur niet. Zij slaagde erin door te dringen tot de 1 miljoen dollar-club. Haar nieuwe missie: meer vrouwen de kans bieden in haar voetsporen te treden. In Powervrouwen vertelt zij op luchtige en slimme toon hoe zij en zeven...
    € 21,99
  • het geheim van de succesvolle start-up

    ISBN 9789047008798
    Het geheim van de succesvolle start-up
    € 19,99
  • hoe social enterprises winst voor iedereen creeren

    ISBN 9789047006589
    Omzet en winst voor de aandeelhouders, daar draait het om bij normale bedrijven. Maar er is een bijzonder soort bedrijven waarvoor geld verdienen van secundair belang is. Hun grote doel, hun missie: de wereld mooier maken. Het zijn social enterprises. Neem Specialisterren, dat software test met autistische werknemers. Of Tony's Chocolonely, dat de chocoladeketen slaafvrij maakt. Met dit boek wordt eindelijk recht gedaan aan dit groeiende fenomeen. Willemijn Verloop en Mark Hillen...
    € 19,95
  • ISBN 9789045026039
    'Onmisbare blik op de brute realiteit van het Poetin-regime.' – Garry Kasparov
    **** – de Volkskrant
    € 24,99
  • een geschiedenis van de Nederlandse handel

    ISBN 9789045019529
    Wie zaten er achter de handel die Nederland ooit rijk maakte? Cordula Rooijendijk portretteert de succesvolle ondernemers van toen, de 'vrije jongens' van de Hanze, de Bergenvaarders, de VOC en de WIC. Ze vertelt over Hinrick van Hasselt, die alle Hanzegeboden negeerde en zijn stokvissen gewoon in Noorwegen verkocht, over Louis de Geer, die zonder scrupules vanuit Zweden de WIC beconcurreerde, over Jan Reeps, die in z'n eentje Zuid-Amerika wilde koloniseren, en over Anthony van Hoboken,...
    € 21,99
 
<<

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda