Economie

Sorteer de boeken op


 
<<
 
  • een geschiedenis van de Nederlandse handel

    ISBN 9789045019529
    Wie zaten er achter de handel die Nederland ooit rijk maakte? Cordula Rooijendijk portretteert de succesvolle ondernemers van toen, de 'vrije jongens' van de Hanze, de Bergenvaarders, de VOC en de WIC. Ze vertelt over Hinrick van Hasselt, die alle Hanzegeboden negeerde en zijn stokvissen gewoon in Noorwegen verkocht, over Louis de Geer, die zonder scrupules vanuit Zweden de WIC beconcurreerde, over Jan Reeps, die in z'n eentje Zuid-Amerika wilde koloniseren, en over Anthony van Hoboken,...
    € 21,99
  • rijk worden in de jungle van Wall Street

    ISBN 9789047005117
    Prachtig inkijkje in het verslavende spel van de beurs
    € 15,00
  • bekentenissen van een creatieve geest

    ISBN 9789047007388
    Van Nerd van het Jaar (GQ) tot een van de 'Meest invloedrijke mensen ter wereld'(Time): Biz Stone staat bekend als de creatieve, bruisende en slimme medeoprichter van Twitter, het bedrijf dat de wereld opnieuw leerde communiceren. Biz vertelt het opmerkelijke verhaal van zijn leven en carrière. Hoe hij platzak en wel ging bloggen over zijn (fictieve) ervaringen als ondernemer en hoe dat hem uiteindelijk een baan bij Google opleverde, hoe hij van een oude omslagontwerper...
    € 21,99
  • de toekomst van de informatiesamenleving

    ISBN 9789047007777
    Shortlist Managementboek van het Jaar 2015
    € 19,99
  • de ontmaskering van groene hoogvlieger Econcern

    ISBN 9789047099284
    'Duurzame energie voor iedereen'. Onder dit motto zou energiebedrijf Econcern uit Utrecht de wereld veroveren. De ambitie van oprichter en topman Ad van Wijk was grenzeloos. Econcern, ontstaan aan de keukentafel van een stel ideologische natuurkundestudenten, moest uitgroeien tot de 'Koninklijke Olie' van de duurzame energie. Een missie die leek te slagen: eind 2008 telde het bedrijf 1400 medewerkers in 24 landen. Maar in de zomer van 2009 is Econcern ineens failliet en worden...
    € 19,99
  • wat iedere ondernemer kan leren van Silicon Valley

    ISBN 9789047007265
    Wat kunnen we leren van Silicon Valley? De volgende Bill Gates zal geen besturingssysteem ontwerpen, en de nieuwe Mark Zuckerberg geen tweede Facebook. Het kopiëren van succesvolle modellen uit Silicon Valley heeft weinig zin. We kunnen wél leren van het vermogen om iets geheel nieuws te creëren in plaats van iets toe te voegen aan wat al bestaat. Peter Thiel is medeoprichter van PayPal en investeerder in vele techbedrijven, zoals Facebook, LinkedIn en Spotify. Dankzij zijn...
    € 29,99
 
<<

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda

  • RT @HWHboeken: Wij delen deze mening! https://t.co/XmnamCHDwG
  • RT @Vingerlingboek: Bij Vingerling vinden wij dit het beste, mooiste, enfin, dé roman van het jaar. Lezen dus. Blaren op mijn tong gelu… https://t.co/QPqn5VPAmx
  • RT @Athenaeum: Win kaarten voor het Murakamiweekend 13-14 januari 2018! Doe onze omslagenquiz en beantwoord de bonusvraag op… https://t.co/yq9tWbvLRh
  • Volg op 30 november het Theatercollege van @jorisluyendijk in Theater De Harmonie te Leeuwarden. Er zijn nog een pa… https://t.co/GkVzMEmEg8
  • 'Een aanrader voor iedereen die relevante verschuivingen – van hard naar zacht nieuws – in het medialandschap beter… https://t.co/3NGJnbOczp