Leiderschap & management

Sorteer de boeken op


 
<<
 
  • de belangrijkste modellen, ideeën en denkers

    ISBN 9789047009344
    De managementliteratuur barst uit zijn voegen van de ideeën, modellen en theorieën. Het is één grote gereedschapskist van bruikbaar materiaal, maar wat zet je wanneer in? Het zou handig zijn als je een snel overzicht had om te zien wat een bepaald thema ook weer omvat. Daartoe dient dit boek. In ultrakort overzicht passeren de belangrijkste modellen en theorieën de revue. De Long Tail, de 7 eigenschappen, de Bottom of the Pyramid... alles kort en ter zake uitgelegd. En wat was ook weer...
    € 19,99
  • ISBN 9789047008910
    Het stellen van de juiste vragen is een van de krachtigste manieren om mensen aan het denken te zetten. Een goede vraag is kritiekloos en laat de ontvanger de ruimte zelf het antwoord of de oplossing te bedenken. Daardoor is het veel aannemelijker dat hij of zij ook echt initiatief zal nemen om veranderingen in gang te zetten. Dit scheurboek bevat 365 vragen over alle facetten van een organisatie, die de lezer een jaar lang laten nadenken over kleine of grote verbeterpunten. Met bijdragen...
    € 14,99
  • ISBN 9789047003366
    Als je op één ding kunt vertrouwen in het bedrijfsleven, is het onzekerheid. Het lukt lang niet alle bedrijven om op koers te blijven door de woelige baren van de economische realiteit. In dit boek beschrijft Stephen R. Covey de volgende vier managementprincipes die in goede en slechte tijden tot gegarandeerd goede resultaten leiden:
    1 Excellente uitvoering: de sterkste bedrijven hebben eenvoudige doelen, vertaald in heldere ijkpunten die consequent...
    € 19,99
  • het fundament van emotionele intelligentie

    ISBN 9789047006152
    Het nieuwe standaardwerk
    € 22,50
  • sturen zonder te dwingen

    ISBN 9789047009658
    Jeroen Busscher, bekend van populaire seminars en bestsellers als Pimp je afdeling en Turbomanagement, biedt in zijn nieuwe boek Aanstekelijk veranderen een frisse kijk op leidinggeven in organisaties waar veranderen het nieuwe normaal is. Onmisbaar voor de manager van de eenentwintigste eeuw. Het lijkt wel of je tegenwoordig geen leiding meer mág geven. Als manager voel je je al snel een bemoeial. Toch vragen de steeds wispelturiger omstandigheden dat medewerkers voortdurend...
    € 19,99
  • 9 cruciale stappen bij de selectie van het toptalent van morgen

    ISBN 9789047009832
    Onder invloed van technologische ontwikkelingen verandert de wereld sneller dan ooit tevoren. Headhunter Ralf Knegtmans laat in ‘Agile Talent’ overtuigend zien dat dit niet alleen grote invloed heeft op bedrijven, maar ook op hun medewerkers. Je kunt mensen niet langer alleen selecteren op basis van wat ze kunnen of weten, maar dient ook mee te wegen wie ze zijn en wat hen drijft. De selectiecriteria van het talent van morgen zijn wezenlijk anders dan die van vandaag. Ralf...
    € 20,00
  • nine essential steps for selecting tomorrow's top talent

    ISBN 9789047010180
    Remember these new rules of the game:
    The selection criteria for tomorrow’s talent could
    scarcely be more different than the ones used today.
    Selection based primarily on credentials, skills and
    knowledge will no longer suffice.
    It is essential that you come to know your potential
    hires – who they are and what motivates them.

    Executive recruiter, columnist and author Ralf Knegtmans
    offers nine essential steps companies need to follow to
    select...
    € 21,99
  • omgaan met cultuurverschillen

    ISBN 9789047009696
    Deze volledig herziene editie van deze klassieker is toegesneden op de praktische behoeften van de lezer. Allemaal andersdenkenden is een van de invloedrijkste boeken van de afgelopen decennia. Het is een standaardwerk voor wie denkt over en werkt met cultuurverschillen – overheid en bedrijven, ngo’s, studenten, reizigers en krantenlezers. Dit boek is de jongste editie van Geert Hofstedes baanbrekende studie naar de manier waarop ons denken, voelen en handelen beïnvloed worden...
    € 34,99
  • vooruitgang en groei bestuurbaar maken

    ISBN 9789047010272
    De huidige aanpak van verandering is niet meer toereikend. Edwin Tuin biedt in zijn boek 'Alles draait om verandering' inzicht én oplossing.
    Technologische en maatschappelijke ontwikkelingen stellen hoge eisen aan organisaties, en vragen om wendbaarheid. Hij benoemt daarin de
    uitdagingen en introduceert vier fundamentele krachten in een organisatie, die als een vliegwiel op versnelling en voortdurende verandering werken.
    Die vier krachten zijn:
    * Verlangen...
    € 24,99
  • topmedewerkers binnenhalen en behouden

    ISBN 9789047006619
    Elke organisatie heeft toptalenten nodig. Hoe trek je die aan? En hoe houd je ze betrokken en gemotiveerd? Dat zijn de vragen waar elke manager een antwoord op moet hebben. Talentmanagement is geen sinecure, want je hebt soms met zeer eigenzinnige types te maken. Er komt nog veel bij kijken, zoals:
    -Wat maakt de echte talenten - er zijn er maar weinig van - zo speciaal?
    -Wat zijn hun valkuilen?
    -Hoe daag je ze uit en zorg je dat ze tot hun recht komen?
    -Hoe stimuleer...
    € 19,99
  • handboek voor koop, verkoop en buy-out van bedrijven

    ISBN 9789047002765
    Bedrijf te koop is een praktische introductie op alle relevante aspecten bij de koop of verkoop van een onderneming. Stap voor stap worden de verschillende fases in het overnameproces behandeld, van de aan- en verkoopstrategie tot het post-acquisitieproces. Hierbij worden alle facetten uitgebreid belicht; het  zoekproces, onderhandelingen, waarderingen, due diligence, structurering van de transactie, impact op de jaarrekening en fiscale en juridische aandachtspunten...
    € 34,50
  • de gouden cirkel van ondernemen

    ISBN 9789047004943
    Wat hebben grote, inspirerende leiders als Steve Jobs en Martin Luther King met elkaar gemeen? Ze weten allebei dondersgoed waaróm ze doen wat ze doen. Simon Sinek merkte dat organisaties en leiders die het Waarom als uitgangspunt nemen succesvoller, invloedrijker en innovatiever zijn. Ze vormen een bron van inspiratie voor hun medewerkers en creëren loyale klanten. Begin met het waarom helpt je om beter en authentieker te leven en om je omgeving te inspireren....
    € 24,95
  • ISBN 9789047009689
    Bezielend coachen van Adriaan Hoogendijk bevat een schat aan theorieën, modellen, vragen en opdrachten voor beginnende en gevorderde coaches. Coaching voldoet aan de behoefte van mensen in alle lagen van een organisatie om actief te werken aan verandering die ook verbetering is. Maar om de vitaliteit van mens en organisatie te bevorderen, is coaching met diepgang en met oog voor grondhoudingen en ontwikkelingsprocessen essentieel. Hoogendijk is de expert op dit gebied. Bezielend...
    € 24,99
  • analysemethoden voor bedrijfstakken en industriele concurrenten

    ISBN 9789025404659
    Door welke krachten wordt de concurrentie in een bedrijfstak beheerst? Hoe zullen de concurrenten zich opstellen? Hoe zal de bedrijfstak zich ontwikkelen? Hoe reageren de strategische planners op acties van de concurrenten? Wat is de beste uitgangspositie van het bedrijf op lange termijn? Michael Porters Concurrentiestrategie is het onbetwiste hoogtepunt van de actuele discussie in het huidige Amerikaanse bedrijfsleven. Het boek snijdt onderwerpen...
    € 49,99
  • de beste bedrijfsresultaten behalen en behouden

    ISBN 9789025400866
    Concurrentievoordeel begint waar Concurrentiestrategie, het boek waarmee Michael Porter grote bekendheid kreeg, eindigt. Liet hij in Concurrentiestrategie het wat en waarom van concurrentiestrategieën zien, in Concurrentievoordeel beschrijft hij het hoe; hoe kunnen de beste bedrijfsresultaten verkregen én behouden worden. Het boek biedt de strategische planner uitgebreide analyseschema's, waarmee hij de prestaties van zijn bedrijf voor...
    € 29,99
 
<<

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda