Leiderschap & management

 
 
  • ISBN 9789047008873
    De ene na de andere toezichthouder, bank of accountant raakt in opspraak wegens een gebrek aan integriteit en betrouwbaarheid. Ze hebben zich meer druk gemaakt om 'window dressing' en het afvinken van de compliancelijstjes dan om het creëren van een integere bedrijfscultuur en werkelijk integer handelen. Helaas levert dit wanbeleid alleen nog maar meer overheidsvoorschriften en bureaucratische ballast op en komen we steeds verder te staan van waar deze regels ooit voor bedoeld...
    € 29,99
  • een biologische kijk op sociaal gedrag in organisaties

    ISBN 9789047009825
    In Help, mijn baas is een aap! beschrijft bioloog Patrick van Veen het gedrag dat we dagelijks vertonen als we aan het werk zijn. Niet alleen de baas, maar elke werknemer wordt onder de loep genomen. Dit gedrag wordt verduidelijkt aan de hand van een vergelijking met het sociale gedrag dat apen vertonen. We delen tenslotte heel veel met onze 'evolutionaire verwanten'. U zult bijvoorbeeld beter begrijpen waarom zakenlunches zoveel goeds opleveren, of wat de positieve gevolgen van stress...
    € 17,50
  • de verkorte handleiding

    ISBN 9789047008163
    Je bent ondernemer, manager, of vakexpert: het spreekt voor zich dat je gebaat bent bij gedegen kennis van hoe een bedrijf werkt. Maar heb je de tijd en zin om door stapels boeken heen te gaan – nog los van het probleem van de juiste keuze en het verband tussen al die kennis?   Machiel Emmering heeft de oplossing. Hij presenteert een model dat even eenvoudig als veelomvattend is. Met slechts...
    € 24,99
  • het principe van creatieve samenwerking

    ISBN 9789047004578
    Veel conflicten – op het werk, in het gezin of in de politiek – slepen zich voort omdat beide partijen aan hun eigen standpunt vasthouden. Elke partij wil de andere niet echt serieus nemen en vreest zichzelf te verliezen als hij toegeeft. Stephen Covey leert ons in Het 3de alternatief dat er meer mogelijk is dan ‘jouw manier of mijn manier’. Hij bouwt daarbij voort op het in De zeven eigenschappen geïntroduceerde concept van synergie. Als synergie...
    € 26,50
  • de ongeschreven regels van het spel

    ISBN 9789047005131
    De ongeschreven regels van het spel

    Lobbyen is iemand voor je karretje spannen om er zelf beter van te worden. Het is een alledaagse bezigheid, er is niets geheimzinnigs aan, en iedereen kan het. Sterker: velen doen het al zonder het te beseffen. Voor een nieuwe baan, een subsidie, om iets te verkopen, om regels van de overheid te veranderen. Lobbyen loont. Als je de kneepjes van het vak maar kent. Het bestuur van de voetbalclub, de directeur, de ambtenaar,...
    € 29,95
  • het revolutionaire boek dat uw strategie voorgoed zal veranderen

    ISBN 9789047008149
    Geroemd door iedereen van Steve Jobs en Jeff Bezos tot Malcolm Gladwell, is dit boek een bijbel voor iedereen die begrijpt dat je ontwrichtende veranderingen een stap voor moet zijn. Deze bestseller presenteerde als eerste de baanbrekende gedachte dat fantastische bedrijven ten onder kunnen gaan, juist omdat ze alles goed doen – voor hun bestaande klanten. Ze worden links en rechts ingehaald door nieuwkomers die, met aanpassingen aan de technologie of dienst, nieuwe...
    € 24,99
  • hoe jouw medewerkers het verschil kunnen maken

    ISBN 9789047007616
    Het succes van je organisatie draait om de vraag of je je medewerkers betrokken kunt houden, of ze alles voor je uit de kast halen. Het ultieme concurrentievoordeel schuilt dan ook in optimale prestaties van de beste mensen die je kunt vinden. Nu zeggen we wel 'onze mensen zijn ons belangrijkste kapitaal', maar wat doen we er actief aan?

    Als manager heb je de taak om een bedrijfscultuur te creëren waarin proactiviteit en samenwerking de norm zijn, zodat iedereen zijn...
    € 24,99
  • de oerkenmerken van invloed en overwicht

    ISBN 9789047008477
    Waarom zijn veel leiders in hetzelfde seizoen geboren? En waarom hebben linkshandigen het Witte Huis overgenomen? Massapsycholoog Jaap van Ginneken presenteert in dit boek de laatste wetenschappelijke inzichten over leiderschap, aan de hand van een analyse van een aantal sleutelfiguren uit de internationale politiek. Van Ginneken toont aan dat oerkenmerken als lengte, gezichtsvorm en stemgeluid nog steeds een rol spelen bij de instinctieve keuze van onze leiders - ook in het bedrijfsleven....
    € 19,99
  • alles wat je moet weten om slimmer, productiever en gelukkiger te worden

    ISBN 9789047007845
    Ons feilbare denken meets Getting things done! Onderzoekers als Kahneman, Pink en Ariely hebben aangetoond dat we beter zouden kunnen denken, beslissen en omgaan met onzekerheid. Maar hoe breng je die wetenschap in de praktijk? Kun je je leven anders inrichten? Caroline Webb werkt al vijftien jaar met wetenschappelijk bewezen effectiviteitsadviezen. Zij verzamelde alle recente kennis op het gebied van psychologie, gedragseconomie en neurologie en schreef op basis daarvan dit praktijkboek....
    € 24,99
  • hoe maak je een Rijnlandse organisatie?

    ISBN 9789047005155
    Jaap Peters en Mathieu Weggeman vinden het belangrijk dat we in Nederland weer vaker tegen elkaar kunnen zeggen: ‘Kijk, een typisch Rijnlands bedrijf.’ Een Rijnlands bedrijf is anders opgezet dan een traditionele organisatie: weinig tot geen hiërarchie, de staf is dienend in plaats van sturend, het leiderschap is gericht op het bevorderen van autonomie en vakmanschap. Niet de aandeelhouder komt op de eerste plaats, maar de professional op de werkvloer. Het is een bedrijf...
    € 9,95
  • wie het weet mag het zeggen

    ISBN 9789047010487
    Dat de oude manier van organiseren niet meer afdoende is, weten we inmiddels. De kritiek op dit Angelsaksische systeem haalt vrijwel dagelijks de voorpagina's. Jaap Peters en Mathieu Weggeman laten in 'Het Rijnlandboekje' zien dat er gelukkig al een meer menselijke manier van organiseren en besturen is, namelijk: Rijnlands. Maar wat betekent dat precies, Rijnlands organiseren? De term heeft door de jaren heen een specifieke invulling gekregen. Peters en Weggeman leggen u kort,...
    € 9,99
  • innovatie-hotspots en de terugkeer van de maakindustrie

    ISBN 9789047009641
    In Eindhoven wordt op een unieke manier samengewerkt. Tussen universiteit, overheid en bedrijfsleven, maar ook tussen bedrijven onderling. Beschikbare kennis en expertise worden vrijelijk gedeeld ten gunste van innovatieve producten. Deze manier van samenwerken komt vaker voor, over de hele wereld. Sterker nog, we staan aan het begin van een tijdperk waarin de norm om producten zo goedkoop mogelijk te maken verandert in het zo slim mogelijk maken ervan. Hierdoor krijgen Europa...
    € 24,99
  • De 7 principes van wendbaar werken, leren en ondernemen

    ISBN 9789047008897
    Menno Lanting reisde de wereld over op zoek naar de meest inspirerende ondernemers en organisaties, zowel start-ups als grote multinationals. In 'Olietankers en speedboten' schreef hij een apart hoofdstuk genaamd 'Hoe word ik een speedboot' over de belangrijkste lessen om ons voor te bereiden op de toekomst en op de nieuwe manier van werken. Dat hoofdstuk vind je hier integraal terug, aangevuld met een leeslijst van boeken en bronnen die je verder helpen naar meer flexibiliteit...
    € 9,99
  • de nieuwe manier van werken in een snel veranderende wereld

    ISBN 9789047008354
    Snel kunnen inspelen op veranderingen - dat is wat veel organisaties graag willen. De harde realiteit is dat veel bedrijven daar te bureaucratisch voor zijn. Brian Robertson ontwikkelde een methode die een organisatie wendbaarder en slagvaardiger maakt: holacracy. Holacracy legt de verantwoordelijkheid en beslissingsbevoegdheid daar waar ze horen: op de werkvloer. Deze aanpak is uitermate actiegericht en problemen worden snel en transparant opgelost. Niet de hiërarchie, maar...
    € 24,99
  • het organiseren van talent

    ISBN 9789047001096
    De auteurs van dit boek over organisatie- en beloningsmanagement nemen geen blad voor de mond: organisaties die zich willen onderscheiden van andere, moeten vooral niet doen alsof iedereen hetzelfde is. Baarda en Frijde schuwen geen ferme uitspraken en vergelijken het personeel van een organisatie met een kudde.
    Afzonderlijke medewerkers verdelen ze vervolgens in acht verschillende persoonlijkheden en de rol die het best bij hen past. In het veilige midden van de kudde...
    € 27,50
 

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda