Leiderschap & management

 
 
  • de groeiformule

    ISBN 9789047008682
    Verne Harnish biedt met 'Scaling up' een beproefd recept waarmee je groei initieert en begeleidt. Hij beantwoordt hierin vragen als: hoe kan ik mijn organisatie laten groeien dit jaar? En daarna? Hoe richt ik mijn organisatie in voor duurzame en constante groei? Hoe maak ik een helder strategisch én operationeel plan voor mijn mensen? Hoe haal ik meer uit mijzelf en mijn team? 'Scaling up' is een praktische, gedegen methode om een langetermijnstrategie op te zetten en die vervolgens...
    € 24,99
  • maak van elk project een succes

    ISBN 9789047008378
    Het boek 'Scrum in actie' gaat over dé in rap tempo de wereld veroverende, slimme en innovatieve methode om met teams aan projecten te werken: Scrummen. Marketeers, ambtenaren, productontwikkelaars, zorgverleners, ingenieurs, leraren - ze gebruiken allemaal Scrum om sneller resultaat te boeken. Maar wat maakt deze eigenlijk verrassend simpele aanpak zo aantrekkelijk? 'Scrum in actie' legt precies uit hoe Scrum werkt en geeft antwoord op alle praktische vragen. Het boek barst...
    € 24,99
  • ISBN 9789047006923
    Henry Mintzberg is 's werelds meest gevierde managementgoeroe en zijn boeken zijn verplichte kost. Niemand kan zo goed tot de essentie van het managen doordringen als hij. Het is een vaardigheid die je je eigen moet maken, niet iets wat je op een business school leert, aldus Mintzberg. Was zijn vorige standaardwerk Managing desondanks vooral voer voor studenten, dit boek is toegespitst op de drukbezette managers. Simply managing is een samengevatte en geactualiseerde...
    € 19,99
  • help je medewerkers zichzelf te ontwikkelen en vergroot je effectiviteit

    ISBN 9789047007722
    Een ondernemer komt bij de One Minute Manager met een probleem: ze heeft het gevoel dat ze alles zelf moet doen en niets aan haar medewerkers over kan laten. De One Minute Manager helpt haar inzien dat je met Situationeel Leiderschap II je leiderschapsstijl aan kunt passen aan wat een werknemer op dat moment nodig heeft en hoe je deze technieken kunt gebruiken om je werknemers te motiveren en uit te dagen. Zo word je een flexibele en succesvolle leidinggevende.  Situationeel...
    € 17,99
  • ISBN 9789047007739
    Situationeel leidinggeven biedt een praktijkgericht model voor leidinggevenden die zich afvragen hoe ze het beste uit hun medewerkers kunnen halen. Door te kijken naar het competentieniveau van de individuele medewerker en daarop je stijl van leidinggeven aan te passen, bied je iedereen de ondersteuning, sturing of aanmoediging die hij nodig heeft. Zo help je je medewerkers zich te ontwikkelen en te blijven groeien in hun werk.  Paul Hersey ontwikkelde...
    € 19,99
  • principes en vaardigheden om vertrouwen te creeren

    ISBN 9789047005162
    Zonder vertrouwen kan een organisatie niet functioneren. In een onderzoek onder deelnemers van het World Economic Forum in 2008 bleek dat het verlies van vertrouwen zelfs als de grootste schadepost van de financiële crisis werd gezien. Stephen M.R. Covey laat in dit boek zien dat vertrouwen een doorslaggevende factor voor succes is. Maar je kunt het niet zomaar geven of krijgen, je moet eraan werken. Covey noemt dat ‘slim vertrouwen’ opbouwen. Hij geeft...
    € 26,50
  • met minder moeite betere resultaten

    ISBN 9789047005247
    Waarom reageren medewerkers soms anders dan je verwacht? Waarom draait het team de ene keer soepel en de andere keer juist stroef? Hoe stuur je effectief op het gewenste gedrag? Hoe krijg je medewerkers meer betrokken bij de resultaten? In dit boek vind je antwoorden op al deze vragen en meer. Gebruikmakend van psychologie, praktijkvoorbeelden en eenvoudige tools beschrijft Marcel van Wiggen hoe je als leidinggevende slimmer en effectiever wordt. Dit is een handboek...
    € 19,95
  • het beslissende verschil tussen vrijuit presteren en jezelf blokkeren

    ISBN 9789047008859
    Spelen om te winnen – iedereen die je het vraagt zegt dat te willen. Maar het blijkt eenvoudiger gezegd dan gedaan, vooral omdat spelen om te winnen een bewuste instelling en gericht gedrag vraagt. Sterker nog, vaker dan we denken spelen we als persoon, team of organisatie toch weer op safe: in plaats van om te winnen spelen we om niet te verliezen. Helaas leidt dat tot beslissend andere resultaten dan we eigenlijk willen bereiken.
    € 18,99
  • vijf groeistrategieën in een veranderend businesslandschap

    ISBN 9789047084884
    Elk Nederlands bedrijf wordt geconfronteerd met een structureel veranderend businesslandschap. Sterondernemingen zijn bedrijven die in deze dynamische omgeving groeikansen zien en continuïteit en welvaart weten te creëren. Bakker en Boersma laten zien dat een goed inzicht in het veranderende internationale speelveld een eerste vereiste is om groeikansen te verzilveren. Ze schetsen een aantal onomkeerbare ontwikkelingen waarmee de langetermijnvisie van elke...
    € 29,95
  • concrete resultaten uit alle bedrijfsmiddelen

    ISBN 9789025418281
    De jarenlange ervaring van Kaplan en Norton met de Balanced Scorecard heeft geleid tot een vernieuwde, meer praktijkgerichte toepassing: Strategiekaarten. Hiermee kan elk bedrijf en iedere organisatie de verbanden in kaart brengen tussen de in de organisatie aanwezige assets en methoden om waarde te creëren. De auteurs stellen dat het kritieke aspect van strategie, namelijk continue en blijvende waardecreatie, afhankelijk is van vier interne processen: -...
    € 34,90
 

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda