Leiderschap & management

Sorteer de boeken op


 
<<
 
  • zowel leidinggevende als collega: hoe doe je dat?

    ISBN 9789047000143
    Wanneer je functioneel of operationeel leidinggevende van je collega’s wordt terwijl je een deel van je tijd ook nog met hen blijft samenwerken, moet je opnieuw je plek veroveren. Je relatie met je collega’s verandert, want je hoort er niet echt meer bij, en je relatie met je leidinggevende verandert ook omdat je meer zijn gelijke wordt.

    Daarnaast is je nieuwe functie bij uitstek een positie om meer werkzaamheden aan te trekken dan je aankunt: je collega’s...
    € 19,95
  • werken met communities of purpose

    ISBN 9789047006626
    Zodra de prestaties tegenvallen, vallen organisaties terug op de vertrouwde drie-eenheid 'Strategy-Structures-Systems'. Dat betekent meer regels en een scherpere taakverdeling. Maar wat gebeurt er? Medewerkers raken vervreemd, gedemotiveerd en werken minder goed samen. Langzaam raakt uit beeld waar de organisatie het eigenlijk voor doet. Daar zit het probleem én de oplossing,volgens Michiel Ykema. Doelbewust organiseren...
    € 19,99
  • hoe managers onbewust verandering blokkeren

    ISBN 9789047003960
    De meeste managers hebben tegenwoordig veel kennis over verandermanagement. Toch loopt het in  de praktijk nogal eens spaak. Dat komt omdat onze kennis maar zeer beperkt ons handelen stuurt. Zonder dat we het weten hebben wij aannames over onze medewerkers die ons juist in de  problemen brengen. En onbewust vertonen we gedrag waarmee we initiatief en  verantwoordelijkheidsgevoel van medewerkers ondermijnen. Om de taaie situaties die hieruit  ontstaan te doorbreken,...
    € 22,50
  • de verrassende waarheid over wat ons motiveert

    ISBN 9789047009672
    Heel lang werd alom aangenomen dat je mensen het best kunt motiveren met een materiële beloning, zoals een geldbonus. Niet waar, zegt Daniel H. Pink. Hij betoogt dat het geheim van beter presteren en meer voldoening ligt in de menselijke behoefte regisseur te zijn van ons eigen leven, nieuwe dingen te leren en goed te doen. Gebaseerd op vijftig jaar wetenschappelijk onderzoek naar menselijk gedrag en motivatie onthult Pink de mismatch tussen wat de wetenschap weet en wat het bedrijfsleven...
    € 24,99
  • de toekomst van werken en organiseren

    ISBN 9789047009726
    Stel je eens voor dat je, ook in grote, logge organisaties, in een handomdraai grote vraagstukken kunt oplossen. Hoeveel tijd en frustratie zou dat schelen? Het kan: er zijn genoeg mensen die de oplossingen hebben, maar zij worden nog te vaak belemmerd door regels, hiërarchie en een gebrek aan samenwerking. Vervang de bureaucratie door de easycratie!

    In Easycratie verkennen Martijn Aslander en Erwin Witteveen de easycratische wereld. Door de opkomst van nieuwe technologieën...
    € 19,99
  • waarom leiders een cultuur van veiligheid moeten creeren

    ISBN 9789047007296
    Wat is de essentiële taak van een leider of manager? Het antwoord van Simon Sinek: het creëren van een cultuur van veiligheid. Want wie zich moet richten op gevaar binnen de organisatie, kan geen aandacht hebben voor wat er buiten de organisatie gebeurt. Zo zal een bedrijf nooit slagvaardig kunnen reageren op veranderende omstandigheden. Denk aan het leger, waar opofferingsgezindheid, vertrouwen en samenwerking essentieel zijn om de gevaren van buitenaf het hoofd te bieden.  Sinek,...
    € 24,99
  • creatief ondernemen & sprankelend inspireren

    ISBN 9789047000990
    Leen Zevenbergen is niet het type leider dat meteen met zijn vuist op tafel slaat. Maar in En nu laat ik mijn baard staan geeft hij wel aan dat het anders moet. Als leidinggevende en inspirator ontwikkelde Leen Zevenbergen een geheel eigen visie op de noodzaak van Creatief Ondernemen en Sprankelend Inspireren. Met zijn reputatie als mensenmanager en ‘great communicator’ is Zevenbergen in staat om de urgentie aan te geven van de herwaardering...
    € 24,95
  • managen met meer plezier

    ISBN 9789047008545
    De directie eist van alles en medewerkers worden steeds mondiger. En jij? Jij zit er als manager tussenin. Ondanks je ambities en goede voornemens wordt je
    agenda geregeerd door de waan van de dag. Van het motiveren en ontwikkelen van de mensen in je team komt bar weinig terecht. Soms vraag je je wel eens af:
    'Waarom wilde ik ook al weer manager worden?' Gelukkig kan het ook anders. Want succesvol leidinggeven is volgens Louis van Woerden eigenlijk verrassend
    eenvoudig....
    € 19,99
  • de 8 eigenschappen van marktleiders

    ISBN 9789047007630
    Waarom wordt het ene bedrijf of merk wel marktleider en het andere niet? Is het geluk, toeval of het resultaat van hard werken en briljante inzichten?

    Uitgebreid onderzoek van Roland van Kralingen en zes topalumni van managementschool AOG (Rijksuniversiteit Groningen) wees uit dat frontrunners een aantal bijzondere eigenschappen met elkaar gemeen hebben:
    1. Bij marktleiders staat meerwaardecreatie centraal in de onderneming
    2. Marktleiders creëren hun eigen...
    € 29,99
  • communicatie in turbulente tijden

    ISBN 9789047003588
    De laatste jaren zijn de fundamenten van de communicatie flink door elkaar geschud. Klassieke communicatiemodellen gaan al lang niet meer op. Je bepaalt zelf niet wat een crisis is, dat doet de buitenwereld in jouw plaats. Ook ‘de doelgroep’ bestaat niet meer. En als die al zou bestaan, dan is het een verzameling van individuen die zelf beslissen welke communicatie ze willen ontvangen en welke niet. Het individu speelt zelf voor journalist, blogt, sms’t,...
    € 19,95
  • waarom sommige bedrijven een sprong vooruit maken... en andere niet

    ISBN 9789047093848
    Jim Collins heeft met Good to Great een wereldwijde bestseller geschreven waarvan inmiddels al meer dan een miljoen exemplaren zijn verkocht. Dit boek wordt in bijna alle managementliteratuur aangehaald als de meest grondige, inzichtelijke en vernieuwende studie van de afgelopen decennia. Uit een langdurig onderzoek van honderden Fortune 500-bedrijven kwamen elf bedrijven naar voren die in een periode van vijftien jaar explosief groeiden: een tijdlang presteerden...
    € 32,50
  • toeval, chaos, onzekerheid: waarom sommige ondernemingen ondanks alles floreren

    ISBN 9789047005148
    Tien jaar na het verschijnen van Good to Great, volgens velen het beste businessboek van het afgelopen decennium, is Jim Collins terug met een nieuw spraakmakend boek. Hierin beantwoordt hij de vraag: waarom floreren sommige bedrijven zelfs in de meest chaotische en onzekere omstandigheden en andere niet? Succes, zo beweert Collins, is met name een kwestie van goede, gedisciplineerde keuzes maken. Ook neemt hij stelling tegen het alom geaccepteerde idee dat we ‘in...
    € 32,50
  • servant-leadership across cultures

    ISBN 9789047001997
    Dit boek geeft op compacte en praktische wijze de essentie van dienend-leiderschap weer, thuis en over culturele grenzen heen. Aan de hand van praktijkvoorbeelden leggen Trompenaars en Voerman een link met participatief, transformationeel en situationeel leiderschap, die deel uitmaken van het universele dienend-leiderschapsconcept. Een dienend-leider is bij uitstek in staat om schijnbare tegenstellingen, waaronder ook culturele, te verenigen. In dit boek komen zeven...
    € 24,50
  • vier principes om een leven lang te leren

    ISBN 9789047005438
    Bart is net begonnen aan zijn eerste baan, maar de zaken gaan niet erg goed op zijn nieuwe werkplek. Het lijkt erop dat het gebrek aan inspirerend leiderschap daar wel eens een belangrijke oorzaak van zou kunnen zijn. Maar hoe moet het dan wel? En wat kan Bart zelf doen om ervoor te zorgen dat zijn collega's weer gaan presteren? Aan de hand van het verhaal van Bart laten leiderschapsdeskundigen Ken Blanchard en Mark Miller zien wat de kern is van leiderschap: een echte...
    € 19,95
  • ervaringen van een groeiondernemer

    ISBN 9789047007524
    Veel ondernemers worstelen met dezelfde dilemma's: op het gebied van hun leiderschap, de omgang met medewerkers, de strategie van het bedrijf, de financiën enzovoort. Als je bedrijf hard groeit, komt daar nog eens bij dat je voortdurend van rol moet veranderen in de verschillende fasen van de ontwikkeling van je onderneming. Kees de Jong beschrijft in Groter groeien zijn ervaringen met ondernemerschap, zijn worstelingen, fouten en oplossingen. Er schuilt altijd een les in de columns...
    € 18,99
 
<<

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda