Persoonlijke vaardigheden

Sorteer de boeken op


 
<<
 
  • van columns tot persoonlijke essays

    ISBN 9789045701363
    © Omslagillustratie 2007 Ien van Laanen, Amsterdam Deze titel is onderdeel van De Schrijfbibliotheek Het essay is de minst bekende van de vier grote literaire genres (naast proza, poëzie en drama), maar wordt het meest beoefend. Van filmrecensies tot de biografie: allemaal behoren ze tot het genre dat in de zestiende eeuw...
    € 15,00
  • een praktische gids voor het best mogelijke resultaat in iedere onderhandeling

    ISBN 9789047000280
    Excellent onderhandelen (in het Engels Getting to Yes) is al ruim twintig jaar hét standaardwerk op het gebied van principieel onderhandelen. Er zijn wereldwijd inmiddels vijf miljoen exemplaren van verkocht, in twintig talen. Of je nu een gesprek met de huurbaas hebt of in gerechtelijke procedures verwikkeld bent – in alle onderhandelingssituaties bewijst dit model z’n dienst.

    Principieel onderhandelen betekent dat de partijen in een ‘conflict’...
    € 22,50
  • beter presteren door verder te kijken dan jezelf

    ISBN 9789047009887
    Zonder het te weten handelen te veel mensen met een intern gerichte mindset. Ze focussen zich op hun eigen ambities en doelen en hebben geen oog voor de behoeften van anderen. Bij meningsverschillen wordt instinctief gezocht naar een snelle oplossing, terwijl het eigenlijk de onderliggende mindset is die het probleem veroorzaakt. Dat belemmert een goede samenwerking.

    Aan de hand van praktijkcases en kernachtige adviezen helpt het Arbinger Institute individuen en organisaties...
    € 21,99
  • in drie stappen van laf naar lef

    ISBN 9789047009900
    Innoveren en risico's nemen is belangrijker dan ooit. En dus ook het loslaten van de angsten en beperkende gedachten die je in je comfortzone houden. Maar hoe doe je dat? Michel Taal combineert in Faalkracht inzichten op het gebied van gamification en evolutionaire psychologie in een beproefde methode om in drie stappen je lef te vergroten door de kracht van gecontroleerd falen te benutten. Faalkracht is je sleutel tot meer lef. Voor teams én individuen. Danone, ABN AMRO, Clifford...
    € 14,99
  • goed schrijven voor denkende mensen

    ISBN 9789045028453
    Een ondeugend boek over taal en denken
    € 34,99
  • vier principes om een leven lang te leren

    ISBN 9789047005438
    Bart is net begonnen aan zijn eerste baan, maar de zaken gaan niet erg goed op zijn nieuwe werkplek. Het lijkt erop dat het gebrek aan inspirerend leiderschap daar wel eens een belangrijke oorzaak van zou kunnen zijn. Maar hoe moet het dan wel? En wat kan Bart zelf doen om ervoor te zorgen dat zijn collega's weer gaan presteren? Aan de hand van het verhaal van Bart laten leiderschapsdeskundigen Ken Blanchard en Mark Miller zien wat de kern is van leiderschap: een echte...
    € 19,95
  • het gat in de maatschappij

    ISBN 9789047009177
    Maatschappelijke toegevoegde waarde is de belangrijkste pilaar onder florerende bedrijven. Duurzaamheid en MVO zijn daarvan slechts het begin. We hebben het hier over wérkelijke, aantoonbare waarde - voor het leven van klanten, medewerkers en andere betrokkenen; kortom voor de maatschappij in brede zin. Welkom in de Betekeniseconomie! Kees Klomp, Stefan Wobben en Jesse Kleijer schreven een handleiding om te ondernemen in de betekeniseconomie. De methode bestaat uit 5 fasen...
    € 27,99
  • ISBN 9789045705996
    Kranten en tijdschriften kunnen zich in het internettijdperk niet meer onderscheiden met nieuws dat kort, snel, mobiel, amusant en ook nog gratis moet zijn, maar wél met eigen verhalen die grondig zijn onderzocht en bovenal meeslepend geschreven. In het Handboek verhalende journalistiek maken Henk Blanken en Wim de Jong beginnende en gevorderde journalisten vertrouwd met de technieken van de literaire non-fictie. Beide auteurs putten niet alleen uit hun lange ervaring als journalist...
    € 24,99
  • ISBN 9789045705941
    Sinds de eerste editie uit 1996 is het Handboek voor schrijvers een begrip geworden voor schrijvend Nederland en Vlaanderen. Tienduizenden schrijvers van verhalen, romans, essays en gedichten gebruiken het om te ontdekken waar ze terechtkunnen als ze beter willen leren schrijven en dichten, hoe ze een uitgever kunnen vinden voor hun manuscript en wat ze kunnen doen om hun boek te promoten. Hoe gaat het eraan toe bij een uitgeverij? Waar moet je aan denken als je je boek zelf uitgeeft?...
    € 24,99
  • nieuwe businessmodellen ontwikkelen met de business model navigator

    ISBN 9789047008606
    De wereld verandert snel. Om te overleven moet vrijwel ieder bedrijf het huidige businessmodel tegen het licht houden en nieuwe businessmodellen ontwikkelen. En niet één keer, maar eigenlijk voortdurend, want verandering is het nieuwe normaal. Maar waar begin je met het innoveren van je businessmodel? Je hoeft niet zelf vanuit het niets een revolutionair nieuw businessmodel te bedenken. Laat je gewoon inspireren door bestaande modellen die zich al hebben bewezen. Het is veel...
    € 34,99
  • het principe van creatieve samenwerking

    ISBN 9789047004578
    Veel conflicten – op het werk, in het gezin of in de politiek – slepen zich voort omdat beide partijen aan hun eigen standpunt vasthouden. Elke partij wil de andere niet echt serieus nemen en vreest zichzelf te verliezen als hij toegeeft. Stephen Covey leert ons in Het 3de alternatief dat er meer mogelijk is dan ‘jouw manier of mijn manier’. Hij bouwt daarbij voort op het in De zeven eigenschappen geïntroduceerde concept van synergie. Als synergie...
    € 26,50
  • speeches schrijven en toespraken houden

    ISBN 9789045702568
    Bij spreken in het openbaar gaat het in essentie om twee dingen. Je moet echt iets te vertellen hebben en je toehoorders moeten merken dat het je veel waard is om ze voor je woorden te winnen. Daar gaat dit boek je bij helpen. Waar haal je je ideeën vandaan? Hoe maak je sfeer? Hoe sticht je verwarring? Wat als het misgaat? Je komt van alles aan de weet over tintelende zinnen, moeilijke zalen, spreken aan het graf, humor en articuleren. Dit is een boek over het schrijven...
    € 13,95
  • de weg naar jouw crowd

    ISBN 9789047009986
    Leer van crowdfundingpioniers Simon Douw en Gijsbert Koren hoe je met jouw crowd je dromen realiseert. Inmiddels investeren mensen via crowdfunding miljarden euro's in miljoenen bijzondere projecten. Maar hoe werkt crowdfunding eigenlijk? En voor welke projecten of ondernemingen is het inzetbaar? Wat is het geheim van succesvolle crowdfundingcampagnes als Peerby en WakaWaka? Welke valkuilen kun je verwachten? En wat is de toekomst van crowdfunding? Gijsbert en Simon brengen je up to speed...
    € 29,99
  • de ongeschreven regels van het spel

    ISBN 9789047005131
    De ongeschreven regels van het spel

    Lobbyen is iemand voor je karretje spannen om er zelf beter van te worden. Het is een alledaagse bezigheid, er is niets geheimzinnigs aan, en iedereen kan het. Sterker: velen doen het al zonder het te beseffen. Voor een nieuwe baan, een subsidie, om iets te verkopen, om regels van de overheid te veranderen. Lobbyen loont. Als je de kneepjes van het vak maar kent. Het bestuur van de voetbalclub, de directeur, de ambtenaar,...
    € 29,95
  • 365 oefeningen, tips en ideeen voor een heel jaar schrijven

    ISBN 9789045705248
    Louis Stiller was meer dan tien jaar de drijvende kracht achter Schrijven Magazine, Schrijven Online en de Schrijfbibliotheek. In dit boek verzamelde hij de schrijfoefeningen, -tips en ideeën die hij opdeed. Niet alleen als hoofdredacteur maar vooral ook als docent van de Schrijversvakschool Amsterdam, sv Groningen en de Schrijven Online Academie.
    Door Het Grote Schrijf-Doe-Boek kun je je niet alleen een jaar lang laten inspireren, maar kun je ook technieken...
    € 24,99
 
<<

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda