Aandacht is het nieuwe goud

hoe commercie, media en politiek vechten om in ons hoofd te komen

Auteur: Tim Wu
De hele dag door word je omgeven door reclame in allerlei vormen: op posters en abri's, via social media, per e-mail of in je Google-resultaten. Tim Wu laat in zijn boek Aandacht is het nieuwe goud overtuigend zien dat je het product bent van de 'handelaren in aandacht': bedrijven die jouw kostbare tijd vangen om die voor grof geld door te verkopen. Gevolg: een wereld waarin afleiding en gebrek aan diepgang hoogtij vieren. Aandacht is het nieuwe goud leest als een onderhoudende geschiedenis van de media, maar en passant laat Wu overtuigend zien hoe wij steeds meer een 'geboeid' publiek worden - en wat we kunnen doen om aan die boeien te ontsnappen. Dit boek, voor de lezers van Het ondiepe (Carr) en De Cirkel (Eggers), schetst een ontluisterend beeld van het spel dat met de consument wordt gespeeld.
Lees meer
32,50

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

Bindwijze
Paperback

Bekijk Ebook

Op voorraad
  • Gratis verzending
  • Op werkdagen voor 20.00 besteld, volgende werkdag in huis (NL)

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

  • Taal: Nederlands
  • ISBN: 9789047007289
  • Pagina's: 384 pagina's
  • Vertaler: Robert Vernooy

Dit boek in de media

'Diepgaand en consciëntieus (…) Wu schrijft met elegantie en helderheid (..) zo inspirerend geschreven dat het je zomaar je prioriteiten kan doen heroverwegen.' – The New York Times

'Vergeet subliminale verleiding: elke dag worden we openlijk gekocht en verkocht, zoals dit provocerende boek laat zien.' – Kirkus Reviews

'Een opzienbarend en uitgebreid onderzoek naar de steeds meer alomtegenwoordige commerciële inspanningen om onze aandacht te vangen en te verhandelen. We zijn de consumenten, de producenten en de content geworden. Wij verkopen onszelf aan onszelf.'– The New Republic

'Erudiet, energiek, grappig – en tegelijk woede-opwekkend.' – Cory Doctorow

Tim Wu

Tim Wu

Tim Wu is hoogleraar rechten aan Columbia Law School en werkte bij de Federal Trade Commission. Hij schrijft regelmatig artikelen voor onder meer The New Yorker. Zijn eerste boek, The Master Switch, zette hem op de kaart als media- en technologie-expert. Hij is bekend geworden door zijn werk op het gebied van de Net Neutrality theorie.

Meer boeken van deze auteur
Geverifieerd door MonsterInsights