Big bang disruption

strategisch omgaan met disruptieve innovatie

Gevestigde bedrijven lopen groot gevaar. Met name de bedrijven die een uitgekristalliseerd proces of een specialistisch product hebben, kunnen zomaar ingehaald worden door een nieuwkomer op de markt, die met goedkope technologie of een ander proces dezelfde of zelfs hogere kwaliteit biedt. Dit is het proces van Big Bang Disruption. De bekendste voorbeelden zijn Booking.com, dat reisbureaus overbodig maakte (en nu zelf lijkt te worden ingehaald door Airbnb), en Amazon, dat de traditionele boekhandel en uitgeverij ondermijnt. Een gevestigd bedrijf is echter niet automatisch gedoemd bij de komst van een nieuwe speler in de markt. In dit boek geven de auteurs twaalf strategieën om een aanval van een nieuwkomer te pareren of voor te zijn. In de traditie van Michael Porter en Clayton Christensen beschrijft dit boek het nieuwe paradigma voor bedrijfsstrategie en is daarmee een must voor ondernemers, marketeers en bedrijfseconomen.
Lees meer
25,99

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

Bindwijze
Paperback

Bekijk Ebook

Op voorraad
  • Gratis verzending
  • Op werkdagen voor 20.00 besteld, volgende werkdag in huis (NL)

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

  • Taal: Nederlands
  • ISBN: 9789047007678
  • Pagina's: 300 pagina's
  • Vertaler: Elles Assink-Kroon

Dit boek in de media

'[E]en must voor ondernemers, marketeers en bedrijfseconomen.' – De Credit Manager

'Fascinerend. Lees dit boek snel: de regels van het spel veranderen voordurend.' – Paul Polman, CEO Unilever

Larry Downes

Larry Downes

Larry Downes is tech-consultant en schrijft voor onder meer The Wall Street Journal, usa Today en Harvard Business Review. Eerder verscheen van hem Killer-app.

Foto (c) Robert Houser

Meer boeken van deze auteur

Dit boek is onderdeel van Business bibliotheek

Geverifieerd door MonsterInsights