De toekomst van concurrentie

C.K. Prahalad, Venkat Ramaswamy

waarde creëren samen met de klant

De consument is tegenwoordig goed geïnformeerd, en maakt deel uit van netwerken waarin hij contact heeft met andere consumenten en met bedrijven. Tegelijk geeft de consument zijn ervaringen zelf vorm, en bepaalt voor een groot deel zelf de waarde van diensten en producten. Deze actieve houding en de technologische mogelijkheden tot interactie met anderen maken dat de consument in feite samen met bedrijven nieuwe waarde creëert. Prahalad en Ramaswamy beschrijven in dit boek de belangrijkste voorwaarden om het proces van gezamenlijke waardecreatie te laten slagen. Echte innovatie schuilt volgens de auteurs in de geïndividualiseerde ervaringscultuur van de consument, ook wel experience economy genoemd. Zij geven in het tweede deel van het boek aan hoe bedrijven hun leiderschap en organisatie kunnen vernieuwen om de toekomstige concurrentiestrijd te winnen.
€ 32,99 Paperback / softback Op voorraad
ISBN
9789025424770
Pagina's
263
Type
Paperback / softback
Vertaler
Tijmen Roozeboom
Afmeting
230 mm x 150 mm x 23 mm
Gepubliceerd
juli 2009
Taal
Nederlands
Uitgever
Atlas-Contact
Imprint
Business Contact
Serie
Business bibliotheek


Leestips ontvangen

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Dit boek in de pers

De toekomst van concurrentie is een inspirerende hulp voor hen die opgesloten zitten in productgericht denken. 
Peter Senge

Een belangrijk boek, vol frisse en dwarse ideeën.
BusinessWeek