Innovatie uit de polder

Patrick van der Duin, Rob de Graaf, Ton Langeler

hoe Nederland kan vernieuwen

Patrick van der Duin, Rob de Graaf & Ton Langeler
INNOVATIE UIT DE POLDER
Hoe Nederland kan vernieuwen

Dat innovatie de sleutel is tot duurzaam succes, zowel voor bedrijven en sectoren als voor landen, is inmiddels wel bewezen. Helaas lijkt Nederland achter te blijven op innovatief gebied; we zijn zelfs al aan een daling begonnen in allerlei internationale "innovatiehitparades". Een zorgwekkend feit is ook dat in verhouding maar weinig Nederlanders zich geroepen voelen om de weg van de innovatie in te slaan en zelfstandig ondernemer te worden. Gaat het echt zo slecht met ons? En is het "polderen" de oorzaak van ons behoudende gedrag of zijn er nog andere oorzaken aan te wijzen? Dit boek is een zoektocht naar antwoorden op deze en vele andere vragen rond innovatie uit de polder, waarvoor de auteurs diepgaande vraaggesprekken hebben gevoerd met vijftien Nederlandse innovatie-experts. Willen we internationaal weer meedoen op innovatief gebied, dan moeten we een vijftal uitdagingen aangaan: meer ondernemerschap en leiderschap inzetten, inspirerende toekomstvisies ontwikkelen, beter samenwerken, innovatieve ict-systemen inzetten en ten slotte: zorgen dat innovatieve ideeën de eindstreep halen en werkelijk in de markt worden gezet. Dit boek is onmisbaar voor iedereen die innovatief wil ondernemen en de typische valkuilen voor het innovatieproces in Nederland waaronder het gezellige poldermodel en de "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg"-mentaliteit wil omzeilen.

Patrick van der Duin is docent aan de TU Delft en richt zich op toekomstonderzoek en innovatiemanagement. Hij studeerde macro-economie aan de Universiteit van Amsterdam.
Rob de Graaf is zelfstandig ondernemer en universitair docent op gebied van product- & dienstinnovatie en ict.
Ton Langeler werkt voor multinationals en startende bedrijven en heeft een groot aantal nieuwe producten geïntroduceerd, waaronder Senseo.

paperback, ca D 19,90
ca 160 bladzijden, 13,5 x 21 cm
nur 780, 781
boeksoort: A
januari 2009
BUSINESS CONTACT, BEDRIJF & MAATSCHAPPIJ

978904700108
€ 25,00 Paperback / softback Op voorraad
ISBN
9789047001089
Pagina's
238
Type
Paperback / softback
Afmeting
230 mm x 150 mm x 21 mm
Gepubliceerd
november 2012
Taal
Nederlands
Uitgever
Atlas-Contact
Imprint
Business Contact


Leestips ontvangen

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Dit boek in de pers

Ze proberen de lezer wakker te schudden (...) Aan de hand van praktijkvoorbeelden loodsen ze de lezer na het stadium van bewustwording via de analyse naar het doel van het boek: het aanzetten tot actie. - De Ingenieur

Een uitermate grondig boek over het belang van innovatie. - FEM Business