Krijgskunde en ondernemingsstrategie

Robert Ogilvie, Jaap Jan Brouwer

voorheen 'Krijgen is een kunst'

Directeuren, managers, bedrijfsplanners en marketing-managers hebben vaak behoefte aan concepten, denkkaders en voorbeelden van inspirerende uitgangspunten voor het kiezen van hun strategieën. De parallel met de krijgskunde kan daarbij veel vruchtbare ideeën opleveren voor het ondernemingsbeleid, niet in het minst vanwege de efficiëntie waarmee een militaire 'manager' zijn doelen in een onverbiddelijke omgeving en onder de grootste druk moet bereiken. Ook in het bedrijfsleven is dit een actueel kenmerk, omdat conflicten tussen ondernemingen steeds manifester worden. Onderlinge concurrentiestrijd, zelfs op wereldwijde schaal, is momenteel aan de orde van de dag. Ogilvie laat zien hoe het krijgskundige gedachtegoed zich in de moderne organisatie laat toepassen.
€ 31,99 Paperback / softback Op voorraad
ISBN
9789025419844
Pagina's
372
Type
Paperback / softback
Afmeting
230 mm x 150 mm x 32 mm
Gepubliceerd
maart 2008
Taal
Nederlands
Uitgever
Atlas-Contact
Imprint
Business Contact
Serie
Business bibliotheek


Leestips ontvangen

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Dit boek in de pers

Leerzame lectuur voor bestuurders in de slag op hevig omstreden markten, waar de omgeving en concurrentie de limieten en spelregels dicteren. - dr J.F.A. de Soet, voormalig president-directeur KLM

Geen ingewikkelde proetpraat, maar nuchter en recht op het doel af. De talloze voorbeelden verschaffen originele ideeën om de concurrent de loef af te steken. - prof dr W.F.G. Mastenbroek, Holland Consulting Group/economische faculteit VU