Ster-ondernemingen

Hans Bakker, Michiel Boersma

vijf groeistrategieën in een veranderend businesslandschap

Elk Nederlands bedrijf wordt geconfronteerd met een structureel veranderend businesslandschap. Sterondernemingen zijn bedrijven die in deze dynamische omgeving groeikansen zien en continuïteit en welvaart weten te creëren. Bakker en Boersma laten zien dat een goed inzicht in het veranderende internationale speelveld een eerste vereiste is om groeikansen te verzilveren. Ze schetsen een aantal onomkeerbare ontwikkelingen waarmee de langetermijnvisie van elke onderneming rekening moet houden.
Vervolgens beschrijven ze vijf strategische opties met bijbehorende keuzecriteria. Een bedrijf kan lokaal, regionaal of op de wereldmarkt gaan opereren, of een netwerkspeler worden. De vijfde optie is opgaan in een ander bedrijf. De gevolgen voor leiderschap, corporate governance en businessmodellen komen aan bod, evenals de rol van de overheid.
In alle gevallen is nauwe samenwerking met onder anderen de klant, leveranciers en financiers belangrijk. Met praktijkvoorbeelden laten de auteurs zien hoe die samenwerking in de vorm van ondernemingsclusters slim wordt gerealiseerd.
Ster-ondernemingen geeft bestuurders, commissarissen en managers praktische handvatten om effectieve keuzes te maken. Het boek bevat talloze lessen en best practices en is ook een aanrader voor politici en beleidsmakers, adviseurs en studenten.
€ 32,50 Paperback / softback Op voorraad
ISBN
9789047084884
Pagina's
256
Type
Paperback / softback
Afmeting
228 mm x 150 mm x 27 mm
Gepubliceerd
oktober 2011
Taal
Nederlands
Uitgever
Atlas-Contact
Imprint
Business Contact


Leestips ontvangen

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Dit boek in de pers

Een boek vol strategieën, visies en lessen. – Baaz