Toeval is geen goede strategie

succesvol innoveren door het echte klantprobleem op te lossen

Twintig jaar na zijn baanbrekende boek Het innovatiedilemma zet Clayton Christensen in Toeval is geen goede strategie de wereld opnieuw op z’n kop, en leert hij je hoe je innovatie niet langer van toeval en geluk kunt laten afhangen. Veel organisaties laten innovatie aan het toeval over. Ze kennen hun klant, maar weten niet precies welk doel hij met het product nastreeft. Daardoor mislukt bijna 90 procent van alle innovaties en is succes vooral een kwestie van geluk. Clayton M. Christensen, hoogleraar aan de Harvard Business School en dé autoriteit op het gebied van disruptieve innovatie, komt na jarenlang onderzoek tot een belangrijke conclusie: klanten kopen geen boor en ook geen gat in de muur, ze kopen een manier om een schilderij op te hangen. Dat is hun ‘Job to Be Done’. Wie begrijpt welke klus de klant wil klaren, lanceert nooit meer een product dat niemand wil hebben. In Toeval is geen goede strategie geeft hij een heldere uitleg van het principe en vertelt hoe je het in de praktijk toepast. Gerenommeerde bedrijven en snelgroeiende start-ups, waaronder Amazon, Ikea, Uber en Airbnb, gingen je reeds voor.
Lees meer
9,99

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

Bindwijze
Ebook


Op voorraad
  • Gratis verzending vanaf €19,95
  • Op werkdagen voor 20.00 besteld, volgende werkdag in huis (NL)

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

  • Taal: Nederlands
  • ISBN: 9789047009870
  • Vertaler: Carla Zijlemaker

Clayton M. Christensen

Clayton M. Christensen is hoogleraar aan de Harvard Business School en auteur van acht boeken, waaronder de bestseller Het innovatiedilemma. Hij is oprichter van adviesbureau Innosight en dé autoriteit op het gebied van disruptieve innovatie. In 2011 en 2013 werd hij door het prestigieuze Thinkers 50 uitgeroepen tot ’s werelds belangrijkste managementdenker.

Meer boeken van deze auteur

Karen Dillon

 Karen Dillon was tot 2011 hoofdredacteur van de Harvard Business Review.

Meer boeken van deze auteur

Taddy Hall

Taddy Hall is ‎Senior vp voor innovatie bij The Nielsen Company.

Meer boeken van deze auteur
Geverifieerd door MonsterInsights