Leiderschap & management

Sorteer de boeken op


 
<<
 
  • de toekomst van werk, leiderschap en innovatie

    ISBN 9789047005278
    Mensen maken steeds beter gebruik van digitale technologie. Maar terwijl zij met behulp van hun netwerk het beste uit zichzelf halen, lukt het hun werkgevers vaak niet om dat potentieel ook in de organisatie te benutten.
    In dit boek laat Menno Lanting zien hoe bedrijven slimmer kunnen worden en hun cultuur en organisatie kunnen verbeteren met behulp van de nieuwste technologie. Met veel praktische tips en voorbeelden van onder meer nasa, Google en Philips laat hij zien wat je kunt...
    € 25,99
  • dat wat alles verandert

    ISBN 9789047000877
    In De snelheid van vertrouwen laat Stephen M.R. Covey zien dat vertrouwen een keihard economisch en meetbaar managementinstrument kan zijn. Vertrouwen is voor velen nog altijd ontastbaar, soft en alleen een sociale waarde. Covey legt uit waarom vertrouwen de kritische succesfactor is van de nieuwe economie. Vervolgens laat hij zien hoe u dat vertrouwen wekt en geeft, zowel aan uw medewerkers als aan uw klanten, aandeelhouders en andere belanghebbenden. Door dit vertrouwen maakt...
    € 27,99
  • strategieën voor de Nieuwe Tijd

    ISBN 9789047010470
    In De Tao van leiderschap laat John Heider zien hoe de principes van Tao juist in deze tijd het verschil kunnen maken om een bevlogen leider te zijn. In zijn beroemde werk Tao-teh-King (Hoe dingen gebeuren of werken) beschreef Lao-tse de regels voor doeltreffend leiderschap. In China is dit nog altijd een van de belangrijkste boeken. De Tao van leiderschap voert je mee in deze eeuwenoude diepe wijsheid, en combineert deze met praktische inzichten. Op iedere bladzijde vind je inspiratie...
    € 14,99
  • meer succes in je werk met positieve psychologie

    ISBN 9789047008507
    Organiseren nieuwe stijl is leren, delen, flexibel en creatief zijn. Daarvoor heb je als kenniswerker heel andere competenties nodig dan voorheen. Nick van Dam en Eileen Rogers geven in De verandering begint bij jou een compleet en kernachtig overzicht van die nieuwe competenties zoals mindfulness, appreciative inquiry en sociale intelligentie. Het zijn op wetenschappelijk onderzoek gebaseerde vaardigheden en technieken die wonderen doen voor werkrelaties, je eigen energie en je connecties...
    € 25,99
  • onderhandelen voor professionals

    ISBN 9789047000747
    Aan de hand van de techniek uit De winnende dialoog van Thomas Benedict maak je jezelf een integere en vriendelijke manier van invloed uitoefenen eigen, zonder manipulatie of trucs. Je leert de meest uiteenlopende gesprekssituaties op een unieke manier te besturen, waardoor je sneller en scherper kunt handelen - en betere resultaten kunt behalen. Door je de principes uit dit boek eigen te maken verwerf je inzichten en technieken die van blijvende waarde zijn voor je optreden.
    € 20,99
  • ISBN 9789047054641
    'De zeven eigenschappen van effectief leiderschap' van Stephen Covey is wereldwijd een inspiratiebron voor iedereen. Het leert ons hoe we de kwaliteit van ons persoonlijk leven, diensten en organisaties kunnen verbeteren. Covey heeft met zijn boek een miljoenenpubliek bereikt en zijn inzichten over leidinggeven hebben het leven en werken van velen ingrijpend veranderd. Zijn filosofie is van alle tijden en blijkt steeds opnieuw jonge generaties aan te spreken.
    € 27,50
  • strategisch leiderschap voor vrouwen

    ISBN 9789047002604
    Strategisch leiderschap voor vrouwen

    Het best bewaarde geheim in het bedrijfsleven is de verdwijntruc van vrouwen op weg naar de top; ondanks alle aandacht voor dit probleem blijft het aantal vrouwen in topposities gering. Wat kunnen vrouwen zelf doen om onder de huidige omstandigheden meer uit hun carrière te halen?

    Dit boek is gebaseerd op vragen die Mirella Visser vaak van vrouwen kreeg tijdens lezingen en workshops over het onderwerp ‘Vrouwen en Leiderschap’....
    € 23,99
  • lange termijn vertrouwen is beter dan korte termijn succes

    ISBN 9789047008439
    Leiderschap is pas effectief wanneer het niet alleen draait om de doelen van de organisatie, maar ook om die van de medewerkers. Tijdens een weekend in de Belgische Ardennen raken drie oud-studiegenoten in gesprek over hun eigen manier van leidinggeven. Anton is een succesvolle en zeer sturende manager, die in gesprek met Bert en Corné tot de ontdekking komt dat híj wel zijn targets haalt, maar dat hij zijn teamleden weinig ruimte geeft, waardoor zij zich niet betrokken voelen....
    € 20,99
  • zowel leidinggevende als collega: hoe doe je dat?

    ISBN 9789047000143
    Wanneer je functioneel of operationeel leidinggevende van je collega's wordt terwijl je een deel van je tijd ook nog met hen blijft samenwerken,moet je opnieuw je plek veroveren. Je relatie met je collega's verandert, want je hoort er niet echt meer bij, en je relatie met je leidinggevende verandert ook omdat je meer zijn gelijke wordt.
    Daarnaast is je nieuwe functie bij uitstek een positie om meer werkzaamheden aan te trekken dan je aankunt: je collega's delegeren naar boven...
    € 20,99
  • hoe managers onbewust verandering blokkeren

    ISBN 9789047003960
    In 'Doorbreek de cirkel' beschrijft Arend Ardon dat de meeste managers tegenwoordig veel kennis hebben over verandermanagement, maar het toch in de praktijk nogal eens spaak loopt. Dat komt omdat onze kennis maar zeer beperkt ons handelen stuurt. Zonder dat we het weten hebben wij aannames over onze medewerkers die ons juist in de problemen brengen. En onbewust vertonen we gedrag waarmee we initiatief en verantwoordelijkheidsgevoel van medewerkers ondermijnen. Om de taaie situaties...
    € 23,99
  • de psychologie van beinvloeding begrijpen en gebruiken

    ISBN 9789047009610
    Gedragsverandering is een actueel onderwerp: jongeren moeten minder drinken, autorijders voorzichtiger rijden, medewerkers stressvrijer werken. Bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven worden daartoe (reclame)campagnes, acties, (digitale) producten en online toepassingen ontworpen. Er wordt van alles uit de kast gehaald om het gedrag van mensen te veranderen: humor, celebrity's, nudging en veel (te veel) informatie. Met wisselend succes. Wetenschappers...
    € 20,00
  • de verrassende waarheid over wat ons motiveert

    ISBN 9789047009672
    Heel lang werd alom aangenomen dat je mensen het best kunt motiveren met een materiële beloning, zoals een geldbonus. Niet waar, zegt Daniel H. Pink. Hij betoogt dat het geheim van beter presteren en meer voldoening ligt in de menselijke behoefte regisseur te zijn van ons eigen leven, nieuwe dingen te leren en goed te doen. Gebaseerd op vijftig jaar wetenschappelijk onderzoek naar menselijk gedrag en motivatie onthult Pink de mismatch tussen wat de wetenschap weet en wat het bedrijfsleven...
    € 25,99
  • de toekomst van werken en organiseren

    ISBN 9789047009726
    Stel je eens voor dat je, ook in grote, logge organisaties, in een handomdraai grote vraagstukken kunt oplossen. Hoeveel tijd en frustratie zou dat schelen? Het kan: er zijn genoeg mensen die de oplossingen hebben, maar zij worden nog te vaak belemmerd door regels, hiërarchie en een gebrek aan samenwerking. Vervang de bureaucratie door de easycratie!

    In Easycratie verkennen Martijn Aslander en Erwin Witteveen de easycratische wereld. Door de opkomst van nieuwe technologieën...
    € 20,99
  • ISBN 9789047009702
    In 2016 schudden Martijn Aslander en Erwin Witteveen de gemoederen op met de publicatie van hun meesterwerk Nooit Af, ‘Maar omdat niet iedereen toekomt aan zo’n dik boek, waren de auteurs zo vriendelijk een beknopte versie te schrijven op borstzakformaat: Een beetje Nooit Af. Geen droge samenvatting, maar een superkorte hervertelling van hun spraakmakende visie.

    Nooit af gaat over de fundamenten van ons leven en de maatschappij. ‘Must-read voor iedere burger,’...
    € 7,50
  • waarom leiders een cultuur van veiligheid moeten creeren

    ISBN 9789047007296
    Een voor allen, allen voor een van Simon Sinek gaat over leiderschap, en het creëren van een veilige werkomgeving. Het verband tussen die twee is de leider: hij of zij bepaalt of mensen zich in een organisatie gesteund voelen, en dus of ze bereid zijn zich voor elkaar in te zetten. Het leger is een concreet voorbeeld van zo’n organisatie, en leiderschap is daarin niet een kwestie van rang of positie, maar vooral van initiatief en verantwoordelijkheidsgevoel. Sinek verklaart...
    € 24,99
 
<<

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda