Persoonlijke vaardigheden

Sorteer de boeken op


 
<<
 
  • het principe van creatieve samenwerking

    ISBN 9789047004578
    Veel conflicten – op het werk, in het gezin of in de politiek – slepen zich voort omdat beide partijen aan hun eigen standpunt vasthouden. Elke partij wil de andere niet echt serieus nemen en vreest zichzelf te verliezen als hij toegeeft. Stephen Covey leert ons in Het 3de alternatief dat er meer mogelijk is dan ‘jouw manier of mijn manier’. Hij bouwt daarbij voort op het in De zeven eigenschappen geïntroduceerde concept van synergie. Als synergie serieus wordt nagestreefd...
    € 28,99
  • speeches schrijven en toespraken houden

    ISBN 9789045702568
    Dit boek is de vervanger van Dames en heren! isbn: 9789045701769. De inhoud is identiek.
    € 15,00
  • de weg naar jouw crowd

    ISBN 9789047009986
    Leer van crowdfundingpioniers Simon Douw en Gijsbert Koren hoe je met jouw crowd je dromen realiseert. Inmiddels investeren mensen via crowdfunding miljarden euro's in miljoenen bijzondere projecten. Maar hoe werkt crowdfunding eigenlijk? En voor welke projecten of ondernemingen is het inzetbaar? Wat is het geheim van succesvolle crowdfundingcampagnes als Peerby en WakaWaka? Welke valkuilen kun je verwachten? En wat is de toekomst van crowdfunding? Gijsbert en Simon brengen je up to speed...
    € 32,50
  • de ongeschreven regels van het spel

    ISBN 9789047005131
    Het Grote Lobbyboek van Erik van Venetië en Jaap Luikenaar laat zien hoe de professionals het doen. Hoe krijgt Amnesty International een voet tussen de deur in Den Haag? Hoe gaat Albert Heijn te werk? Lobbyen is niet iets geheimzinnigs, het is een alledaagse bezigheid, en iedereen kan het. Sterker: velen doen het al zonder het te beseffen. Voor een nieuwe baan, een subsidie, om iets te verkopen, om regels van de overheid te veranderen. Lobbyen loont. Als je de kneepjes...
    € 32,50
  • het revolutionaire boek dat uw strategie voorgoed zal veranderen

    ISBN 9789047008149
    In Het innovatiedilemma laat Clayton Christensen overtuigend zien dat succesvolle bedrijven ten onder kunnen gaan, juist omdat ze alles goed doen - voor hun bestaande klanten. Ze worden links en rechts ingehaald door nieuwkomers die, met aanpassingen aan de technologie of dienst, nieuwe klanten weten te vinden. Denk aan Apple en Tesla, die respectievelijk de telefoon- en auto-industrie op hun kop zetten. Geroemd door onder anderen Steve Jobs, Jeff Bezos en Malcolm Gladwell toont...
    € 25,99
  • ISBN 9789045702056
    D I K VA N D E R M E U L E N E N M O N I C A S O E T I N G Hoe schrijf je een biografi e N I E U W I N D E S C H R I J F B I B L I OT H E E K Hoe schrijf ik een biografi e laat zien welke problemen en valse verleidingen de biograaf het hoofd moet bieden ? maar vooral ook hoe aangenaam en bevredigend het schrijven van een biografi e kan zijn. De biografi e lijkt in Nederland en Belgi&#235; een bloeiperiode door te maken. Van steeds meer wetenschappers, politici, kunstenaars...
    € 15,00
  • ISBN 9789045701660
    Er zijn heel veel mensen die denken over hun familie wel een boek te kunnen schrijven. Maar verder dan die gedachte komen ze niet. Marijke Hilhorst, die de herinneringen van en over haar overleden ouders vastlegde in de familiekroniek De vader, de moeder & de tijd, dat inmiddels al vier keer is herdrukt, is al vaak gevraagd uit te leggen hoe ze al die gebeurtenissen zo helder en vooral zo beeldend heeft kunnen opschrijven. Ze gaf diverse workshops en schreef voor alle mensen die hun verhalen...
    € 15,00
  • ISBN 9789045706054
    Bouw je wereld, creëer je wezens en vertel je verhaal
    € 18,50
  • De 7 principes van wendbaar werken, leren en ondernemen

    ISBN 9789047008897
    Menno Lanting reisde de wereld over op zoek naar de meest inspirerende ondernemers en organisaties, zowel start-ups als grote multinationals. In 'Olietankers en speedboten' schreef hij een apart hoofdstuk genaamd 'Hoe word ik een speedboot' over de belangrijkste lessen om ons voor te bereiden op de toekomst en op de nieuwe manier van werken. Dat hoofdstuk vind je hier integraal terug, aangevuld met een leeslijst van boeken en bronnen die je verder helpen naar meer flexibiliteit...
    € 12,50
  • de psychologie van overtuigen

    ISBN 9789047005568
    Herziene editie van een everseller
    € 23,99
  • over bevrijding uit de doolhof van destructieve emoties

    ISBN 9789045029825
    'Niemand geeft echt om mij.' 'Als het even kan, mijd ik elke confrontatie.' 'Ik doe alles om maar aardig gevonden te worden.' 'Uiteindelijk doe ik het toch nooit goed.' 'Soms wil ik de boel gewoon kort en klein slaan.' Heftige emoties en nare gedachten kunnen ons leven beheersen als we niet weten waar ze vandaan komen, wat we ermee aan moeten en hoe we ons ervan kunnen bevrijden. Louter overleven en vermijden, angsten en conflicten zijn het gevolg. Dat is onnodig, omdat veel...
    € 20,99
  • ISBN 9789045700786
    Hoe wordt een goed vraaggesprek gevoerd? Oprechte interesse tonen, alert zijn, doorvragen zonder te gaan drammen. Het zijn slechts een paar adviezen voor eenieder die van plan is te gaan interviewen, en misschien zelfs voor degene die het al langer doet maar er nog niet eerder bij heeft stilgestaan.
    In dit boek laat interviewer Arjan Visser, onder andere bekend van de serie `De Tien Geboden' in het dagblad Trouw, aan de hand van eigen - soms pijnlijke - ervaringen zien hoe een interview...
    € 12,99
  • de kracht van onbewust denken

    ISBN 9789047006077
    Nog voordat u deze tekst begon te lezen, heeft u eigenlijk al besloten of u dit boek wilt kopen. En deze woorden zullen u alleen maar sterken in een besluit dat vrijwel onmiddellijk tot stand kwam. Hoe kan dat? En wat is dat oordeel waard? Intuïtie betekende de doorbraak voor Malcolm Gladwell in Nederland. Het is een boek dat werkt op verschillende niveaus. Het legt uit hoe besluitvorming werkt: in het persoonlijke leven maar ook op het werk, op straat, of in een bedrijf. Gladwell...
    € 15,00
  • ISBN 9789047004516
    Heb je zelf de touwtjes in handen?
    € 20,99
  • ISBN 9789045700984
    Hoeveel criteria zijn er voor het schrijven van een goed kinderboek? Volgens Wim Dani zijn dat er acht, waaronder echtheid, humor en vaart. De acht criteria die hij hanteert worden in dit boek hoofdstuk voor hoofdstuk uitgewerkt, aan de hand van veel voorbeelden.
    Kinderboeken schrijven is daardoor een heel praktische handleiding, zowel voor cursisten die een schrijfopleiding volgen als voor degenen die in hun eentje aan een eerste manuscript werken. Tegelijkertijd biedt dit boek...
    € 15,00
 
<<

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda

  • ‘Bianca Stigter heeft met haar Atlas een monument samengesteld. Het is een overweldigende collectie beknopt opgesch… https://t.co/wKUagIcd7k
  • Genomineerd voor de NRC lezersprijs Beste Boek van het jaar o.a. : 'Zwarte schuur' - Oek de Jong 'KAMERS ANTIKAMERS… https://t.co/EnIqXicA9u
  • 'Niet eerder werd het drama dat zich tussen 1940 en 1945 in Amsterdam afspeelde zo uitputtend en zo helder zichtbaa… https://t.co/p3VVaJW6OQ
  • 'Zwarte schuur van Oek de Jong heeft alles in zich een klassieker te worden.' ★★★★ @volkskrant https://t.co/jYr55C43Wg
  • 'Meesterverteller @BillBryson (1951) beschrijft de wonderen en raadselen van het vehikel waarin we geboren worden,… https://t.co/wi6ysC8lQh