Leiderschap & management

Sorteer de boeken op


 
<<
 
  • de overwinning van de underdog

    ISBN 9789047006275
    Wanneer is het goed dat je een ongelukkige jeugd had? Hoe komt het dat zoveel dyslectici buitengewoon succesvol zijn? Denk nog eens goed na of je je kind wel naar de beste school wilt sturen! En waarom zijn de echte toptalenten zo vaak door diepe dalen gegaan? We weten allemaal dat de underdog soms wint: kijk maar naar het verhaal van David en Goliath. En we zien het soms zelf gebeuren - maar zien we het goed? In dit boek onthult Malcolm Gladwell de verborgen regels die bepalen...
    € 19,99
  • ISBN 9789047003571
    In dit boek beschrijft Hein van Meeteren tien onmisbare vaardigheden bij de uitvoering van mediation (bemiddeling bij conflicten). Het boek is niet alleen voor de professionele NMI-geregistreerde en gecertificeerde mediators geschreven, maar ook voor managers, bestuurders en leidinggevenden die door hun werk veelvuldig in aanraking komen met interne en externe conflicten en spanningen. Enkele vaardigheden die aan de orde komen zijn: weten te sturen én los te laten; een...
    € 19,90
  • hoe je ervoor zorgt dat teams presteren

    ISBN 9789047009580
    In de wereldwijde bestseller De 5 frustraties van teamwork kwam Patrick Lencioni met een baanbrekende benadering om het schadelijke groepsgedrag aan te pakken dat de teamprestaties ondermijnt. In dit boek richt Lencioni zich op het individuele teamlid en onthult wat het verschil maakt tussen goede en slechte teamspelers. De 3 kenmerken van een ideale teamspeler vertelt het verhaal van Jeff, die alles op alles zet om het bouwbedrijf van zijn oom van de ondergang te redden. Daarvoor...
    € 19,99
  • zo bereik je je waanzinnig belangrijke doelen

    ISBN 9789047009917
    Iedere manager en leider weet het: je kunt plannen tot je een ons weegt, de uitvoering van die plannen bepaalt het succes. Maar tussen je doelen en een geslaagde uitvoering staat ‘de wervelwind’: de urgente zaken die elke dag weer nodig zijn om je bedrijf of team draaiende te houden. Dit boek helpt je jouw grootse doelen te behalen, ondanks die wervelwind. Alles draait erom je team deelgenoot te maken van je doelen, ze zelf hun subdoelen te laten kiezen en de voortgang van de verbetering...
    € 26,50
  • hoe je ervoor zorgt dat samenwerken leuk blijft

    ISBN 9789047001966
    De klassieker over beter teamwork
    € 19,99
  • getting the right things done

    ISBN 9789047008255
    Verdrinken in een berg werk of op de toppen van je kunnen werken, dat is de keuze. Of eigenlijk: de 5 Keuzes. FranklinCovey ontwikkelde een krachtige methode - gebaseerd op de kennis van Stephen Covey (bestsellerauteur van De zeven eigenschappen), de laatste ontdekkingen in de neurowetenschap en jarenlange praktijkervaring - waarmee je je productiviteit en persoonlijke effectiviteit meetbaar verhoogt. De methode helpt je in te zien waar je je kostbare tijd, energie en aandacht...
    € 19,99
  • een gezonde organisatie als basis voor duurzaam succes

    ISBN 9789047006374
    Wie zoekt naar manieren om de concurrentie voor te blijven, komt al snel op het terrein van marketing, innovatie of strategie. Je wilt in feite slimmer zijn dan de rest. Maar ook de concurrentie volgt de ontwikkelingen op de voet, zodat je je behaalde voorsprong al snel weer kwijt bent.

    Patrick Lencioni laat in dit toegankelijke maar diepgravende boek zien dat er een wereld te winnen is door niet slimmer maar gezonder te worden: wie politieke spelletjes, gebrekkige communicatie...
    € 24,95
  • leidinggeven aan zelfsturende teams,hoe doe je dat?

    ISBN 9789047009382
    Organisaties werken steeds vaker met zelfsturende teams. Daarover gaat 'De bijenherder' van Rini van Solingen. Managers moeten die transformatie vaak zelf in gang zetten en begeleiden, maar hebben geen idee wat hun leiderschap nog inhoudt ná die overgang. En als ze zelf niet meeveranderen, vormen ze eerder een obstakel dan een motiverende factor. Dit boek vertelt het verhaal van Mark, een leidinggevende bij een grote supermarktketen die ook overschakelt op zelforganisatie. Tijdens...
    € 20,00
  • creatieve strategie voor nieuwe, concurrentievrije markten

    ISBN 9789047008156
    herziene editie met nieuw voorwoord en drie extra hoofstukken Zelden sloeg een managementconcept zo snel aan als De blauwe oceaan. Al tien jaar is het een begrip onder managers, ondernemers en marketeers. Van het boek werden wereldwijd maar liefst ruim 3,5 miljoen exemplaren verkocht. In dit strategisch meesterwerk beargumenteren Kim en Mauborgne dat hevige concurrentie slechts leidt tot een bloedrode oceaan van rivalen die vechten om een almaar krimpende...
    € 29,99
  • ISBN 9789047008088
    Organisaties met bestaansrecht hebben een sterk, onderscheidend en gemeenschappelijk beleefd DNA. Dit DNA staat garant voor de ultieme klantbediening, op de meest efficiënte en effectieve manier. Het creëert de meeste meerwaarde en is de reden waarom klanten graag bij jou kopen en talentvolle medewerkers graag bij je willen werken. Veel organisaties zijn dit DNA bijna verloren. De grote vraag is: hoeveel tijd heb jij nog om het te herstellen? Met de Brown Paper-methode versterken...
    € 24,99
  • hoe je in iedere baan betekenis kunt vinden

    ISBN 9789047006718
    Volgens Tim Leberecht leggen bedrijven veel te veel nadruk op alleen maar winst en omzet, terwijl klanten juist trouw zijn aan bedrijven die uitblinken belangrijker vinden dan winst, die geweten combineren met een fantastisch product. Die 'zachte' kant van het zakendoen zorgt bovendien voor betrokkenheid en voldoening bij werknemers. Leberecht moedigt je aan om de lat hoger te leggen, meer van jezelf te geven en de romantiek terug te brengen in werk en leven. Hij barst...
    € 24,99
  • geld verdienen in het digitale tijdperk

    ISBN 9789047006237
    Door globalisering en internet zijn producten prijsstrategie tegenwoordig de lastigste thema s voor elk bedrijf. Er is altijd wel een concurrent goedkoper, beter, groter dan jij en iedereen kan die concurrent nu vinden. Nicholas Lovell biedt een oplossing voor dit probleem met zijn revolutionaire concept van de Curve. Prijs en product kunnen geen vaste gegevens meer zijn, maar moeten punten worden op een glijdende schaal. Denk bijvoorbeeld aan een muzikant die zijn nieuwe...
    € 15,00
  • de nieuwe wereld van het netwerktijdperk

    ISBN 9789047006732
    WikiLeaks en de Arabische Lente waren nog maar het begin: meer en meer zullen technologische ontwikkelingen de motor zijn achter veranderingen in maatschappij, politiek en bedrijfsleven. We krijgen als burger en klant meer invloed op overheid en industrie, maar onze privégegevens kunnen ook makkelijker misbruikt worden. De kansen om ons te ontwikkelen nemen toe, maar ook terroristen hebben het makkelijker dan ooit. Onze westerse rijkdom groeit, maar we zullen ook meer...
    € 24,95
  • hoe je ervoor zorgt dat je werk leuk blijft

    ISBN 9789047000839
    In De drie symptomen van een rotbaan neemt Patrick Lencioni plezier in het werk onder de loep. Wat voor de een een goede baan is, is voor een ander een slechte carrièrestap. Een rotbaan daarentegen, is voor iedereen even erg. Volgens Lencioni kun je een rotbaan herkennen aan drie symptomen:...
    € 22,50
  • herschrijf de toekomst van jezelf en je organisatie

    ISBN 9789047002406
    Dit is geen gewoon managementboek over veranderen, maar een boek waardoor de prestaties van individuen en organisaties zichtbaar verbeteren. Het leidt tot resultaten. Zaffron en Logan laten zien hoe een manager passie bij mensen kan ontketenen. De auteurs ontwikkelden hun filosofie na langdurig en diepgravend onderzoek en leiden de lezer met vele praktijkvoorbeelden door de drie wetten. Ze klinken simpel, maar de doorbraak bereik je pas als je ze echt doorleeft en doorwerkt. 1....
    € 22,50
 
<<

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda