Leiderschap & management

 
 
  • ISBN 9789047006770
    Bedrijven verspillen veel kapitaal door zich onvoldoende bewust te zijn van hun unieke kenmerken, hun DNA. Erger nog: in economisch zwaar weer worden die kenmerken als eerste wegbezuinigd. Dat gaat niet alleen ten koste van omzet en goodwill, maar betekent ook gemiste ontwikkelkansen en afnemende medewerkersbetrokkenheid.

    Wessel Berkman laat praktisch en effectief zien hoe u het organisatie-DNA kunt activeren en in klinkende munt om kunt zetten. Daarvoor moet het aan twee...
    € 18,95
  • nederlandstalige editie

    ISBN 9789047082118
    ‘Leiderschap is gewoon goed uitgevoerd management,’ aldus Mintzberg. Dit statement krijgt inhoud in dit boek. Mintzberg sprak met en observeerde 29 managers in allerlei organisaties (van een vluchtelingenkamp tot een symfonieorkest) uit diverse landen. De gedetailleerde problemen die er speelden en de oplossingen die deze managers vonden, sterkten Mintzberg in de overtuiging dat management niets meer of minder is dan een vaardigheid. Een echt effectief manager combineert...
    € 34,95
  • 7 principes voor succes

    ISBN 9789047006480
    'Think different'
    € 19,99
  • ISBN 9789047026853
    De grootste kracht van mensen is de kracht van hun keuzen. Die kracht stelt medewerkers in staat autonoom te handelen. De uitdaging voor de manager is al die autonome activiteit tot het gewenste resultaat te laten leiden. Maar hoe bundel je de autonomie van professionals in de gewenste richting? Vraag je mensen te functioneren binnen het systeem zoals dat ooit is opgezet, of creëer je een systeem rondom je medewerkers en laat je ze excelleren? Jan Kuipers kiest...
    € 22,50
  • voor effectieve teams en organisaties

    ISBN 9789047005575
    Met volle aandacht schakelen tussen actie en reflectie
    € 22,50
  • alternatieve grondslagen voor grote ondernemingen

    ISBN 9789047002086
    Het kapitalisme dat de beurs tot leidend principe verheft, heeft door de kredietcrisis flinke klappen opgelopen. Pogingen om door overnames de productportefeuille te verbreden en de efficiëntie te verbeteren vernietigen op grote schaal economische waarde. De grote ondernemingen zijn erdoor gestopt met ondernemen. Lopende zaken worden min of meer naar tevredenheid afgewikkeld, maar de ontwikkeling van nieuwe producten en structurele kostenverlaging worden niet bereikt....
    € 27,50
 

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda