‘Ze slaagde erin me onbekommerd door te laten lezen. (...) Daar komt bij dat de schrijfster grossiert in bijna terloopse fijnzinnige beschrijvingskunst.’ – Kees ’t Hart, De Groene Amsterdammer
‘Adam’ is het démasqué van de door zichzelf beetgenomen mens. Reisels stijl maar ook haar benadering van het menselijk gedrag heeft iets analytisch; zelfs op de meest emotionele momenten, zoals in de erotische passages, houdt ze haar personages een spiegel voor. Dat levert in ‘Adam’ een voorbeeldige, rijke roman op, thematisch hecht, maar veelkleurig uitgewerkt.’ – Rob Schouten, Trouw Letter & Geest
‘De ontknoping maakt duidelijk dat Adam én ontroerend én een soort satire wilde zijn.’ – NRC Handelsblad
‘Het tempo ligt hoog in Wanda Reisels roman over een gehaaide held, die de hele wereld over reist.’ – Bo van Houwelingen, Sir Edmund
‘Een voorbeeldige, rijke roman, thematisch hecht, veelkleurig uitgewerkt. Wanda Reisel heeft een bijzondere gave om het menselijk tekort en het menselijk lot te verbeelden, vol nuances en gevoel voor paradoxen en contradicties maar vooral toch met rake formuleringen.’ – Trouw
‘Wanda Reisel hanteert een vlotte vertelstijl, met realistische dialogen.’ – scholieren.com
‘Los van de vernuftige verhaalwikkelingen laat vooral het muzikale proza het boek vliegen. En dat is het ware kunststuk. Een Kochiaanse anti-held, de wereldwijde setting van Leon de Winter, veel seks en een plot waar je u tegen zegt.’ – Vrij Nederland
‘Die weergaloze knal op de Dam, ja, díe blijft nog lang in de oren nadreunen.’ – de Volkskrant
‘Een spectaculaire morele thriller. Reisel schrijft romans vol sfeer en droge humor.’ – VPRO Gids
‘Een filmische schelmenroman. Aan het eind knoopt Reisel de touwtjes behendig aan elkaar, want vlot schrijven kan ze!’ – Mieke van der Weij, NCRV Gids