De motivatieparadox

Ontdek de kracht van motivatie in je organisatie

Auteur: Alwin Sixma
Gemotiveerde medewerkers zorgen voor meer verbondenheid en betere resultaten. Alwin Sixma laat zien hoe je van motivatie een professionele topprioriteit kunt maken.
In ‘De motivatieparadox’ breekt organisatieadviseur Alwin Sixma een lans voor motivatie als kracht en zet hij ons op een verrassende manier aan het denken over wat we nu écht belangrijk vinden in ons werk. Motivatie is een van de belangrijkste, maar tegelijk een van de meest onbegrepen en verwaarloosde onderwerpen op de werkvloer. We vinden het lastig om erover te praten; het laat zich nu eenmaal niet vangen in targets en tabellen. Toch zijn we het er allemaal over eens dat gedreven mensen de beste resultaten bereiken. Deze tegenstelling – motivatie heel belangrijk vinden maar het in de praktijk verwaarlozen – is wat Alwin Sixma de motivatieparadox noemt. Motivatie zou volgens hem een professionele topprioriteit moeten zijn waar organisaties actief op sturen. Aan de hand van veel praktische voorbeelden legt hij uit wat motivatie kan betekenen voor jou, je team en je organisatie, en biedt hij een methode waarmee je het leert inzetten. Verplichte kost voor iedere professional die echt ruimte wil geven aan motivatie.
Lees meer
24,99

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

Bindwijze
Paperback

Bekijk Ebook

Op voorraad
  • Gratis verzending
  • Op werkdagen voor 20.00 besteld, volgende werkdag in huis (NL)

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

  • Taal: Nederlands
  • ISBN: 9789047015826
  • Pagina's: 256 pagina's

Dit boek in de media

'Alwin Sixma schrijft vlot en bloemrijk, met fraaie uiteenlopende voorbeelden om zijn betoog en begrippen te illustreren en oefeningen om de lezer te inspireren aan de slag te gaan.'

Managementboek Magazine

‘In De motivatieparadox breekt organisatieadviseur Alwin Sixma een lans voor motivatie als kracht en zet hij ons op een verrassende manier aan het denken over wat we nu echt belangrijk vinden in ons werk.’

Managementboek Magazine

Alwin Sixma

Alwin Sixma

ALWIN SIXMA is creatief adviseur, spreker en schrijver. Hij studeerde praktische filosofie. Met zijn bedrijf Strategiesmid verbindt hij complexe vraagstukken met ambachtelijk onderbouwde oplossingen. Geen wollig gedoe, maar wel denken alvorens te doen en al doende blijven denken. Hij is getrouwd, vader van drie kinderen en woont in Fryslân.

Meer boeken van deze auteur
Geverifieerd door MonsterInsights