Digitale verleiding

Maurits Kaptein

hoe beinvloedingsprofielen de online marketing op z n kop zetten

'Onmisbaar voor wie wil weten hoe hij het koop- en beslisgedrag van zijn potentiële klanten kan beïnvloeden.' - Marketingfacts Waar online winkels al blij zijn als 5 procent van de bezoekers ook echt iets koopt, haalt een gemiddelde boekhandel gemakkelijk 25 procent. Wat mist de internethandel dat de traditionele handel wel heeft? Het antwoord is: de manier waarop een verkoper kan inspelen op individuele voorkeuren en behoeften. Maurits Kaptein ontwikkelde een techniek om ook online bezoekers individueel te benaderen met behulp van zogenaamde beïnvloedingsprofielen. De intuïtie van de rasverkoper - komt deze klant voor kwaliteit? Voor een koopje? Omdat hij 'erbij wil horen'? - kan daarmee digitaal gesimuleerd worden, zodat je voor elke bezoeker de beste verleidingsstrategie kunt inzetten. Kaptein voert de lezer mee langs alle aspecten van zijn onderzoek, van de psychologie achter verkopen en de werking van onze hersenen tot de huidige technologische mogelijkheden en de ethische vragen die het werken met beïnvloedingsprofielen oproept. Het resultaat is een levendige en heldere inleiding voor iedereen, koper of verkoper, die wil weten hoe hij of zij op internet wordt verleid.
€ 24,99 Paperback / softback Op voorraad
ISBN
9789047005452
Pagina's
192
Type
Paperback / softback
Afmeting
210 mm x 135 mm x 21 mm
Gepubliceerd
januari 2013
Taal
Nederlands
Uitgever
Atlas-Contact
Imprint
Business Contact
Website
http://www.digitaleverleiding.nl/


Leestips ontvangen

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Dit boek in de pers

Bam! Alsof je bij hem aan de keukentafel zit. Op een superheldere manier legt Maurits uit hoe de toekomst van online marketing ingrijpend zal veranderen. - Stefan Wobben, Concept7 designers

Onmisbaar voor elke marketeer die wil weten hoe hij het koop- en beslisgedrag van zijn potentiële klanten kan beïnvloeden. Iedere goeie marketeer dus. - marketingfacts.nl