Draaiboek gedragsverandering

de psychologie van beïnvloeding, begrijpen en gebruiken

Hermsen en Renes, beiden wetenschappers gedragsbeïnvloeding, schreven een toegankelijk boek voor iedereen die verlangt naar gezonder, veiliger, duurzamer of efficiënter gedrag van zichzelf en anderen.
Er wordt van alles uit de kast gehaald om het gedrag van mensen te veranderen: humor, celebrities, nudging en veel (te veel) informatie. Gedragsverandering is een actueel onderwerp: jongeren moeten minder drinken, autorijders voorzichtiger rijden, medewerkers stressvrijer werken. Bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven worden (reclame)campagnes, acties, (digitale) producten en online toepassingen ontworpen. Met wisselend succes. Wetenschappers Sander Hermsen en Reint Jan Renes laten in een levendige mix van concrete voorbeelden en de nieuwste inzichten zien hoe gedragsbeïnvloeding echt werkt. Wat maakt wel en wat maakt niet een effectieve campagne, product of dienst? Hun model, Persuasive by Design, is al in een groot aantal organisaties met succes toegepast. Dit boek is voor iedereen die wat te winnen heeft bij gezonder, veiliger, duurzamer of efficiënter gedrag.
Lees meer
14,99

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

Bindwijze
Ebook

Bekijk Paperback

Op voorraad
  • Gratis verzending vanaf €19,95
  • Op werkdagen voor 20.00 besteld, volgende werkdag in huis (NL)

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

  • Taal: Nederlands
  • ISBN: 9789047009757

Reint Jan Renes

Reint Jan Renes

Reint Jan Renes promoveerde in de sociale psychologie aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij geeft sinds 2011 leiding aan een onderzoeksgroep bij de Hogeschool Utrecht en is daarnaast universitair hoofddocent strategische communicatie aan de Wageningen Universiteit. Renes is gespecialiseerd in onderzoek naar (gezondheids)communicatie en gedragsverandering.

Meer boeken van deze auteur

Sander Hermsen

Sander Hermsen

Sander Hermsen studeerde sociale psychologie aan de Radboud Universiteit Nijmegen en graphic design aan de kunstacademie in Arnhem. Sinds 2012 doet hij praktijkgericht onderzoek naar theoriegedreven en evidence-based ontwerpen die aanzetten tot duurzaam en gezond gedrag. 

Meer boeken van deze auteur
Geverifieerd door MonsterInsights