Exponentiële organisaties

Salim Ismail, Yuri van Geest, Michael S. Malone

waarom nieuwe organisaties tien keer beter, sneller en goedkoper zijn - en hoe jij dat ook wordt

'Exponentiële organisaties' is een must read voor CEO's, ondernemers en beleidsmakers die niet alleen de noodzaak voor verandering zien, maar ook aan de slag willen. In een tijd waarin ontelbaar veel nieuwe mogelijkheden en kansen zich voordoen, is een nieuw soort business opgestaan: de exponentiële organisatie. Deze bedrijven zijn in staat een groeicurve te laten zien die exponentieel is, dankzij de integrale toepassing van onder andere community's, big data, slimme algoritmes en nieuwe technologieën. Zij laten de traditionele lineaire bedrijven ver achter zich. Ismail, Van Geest en Malone onderzochten honderden startups en interviewden tientallen CEO's van de snelst groeiende organisaties (zoals Airbnb, Netflix, Tesla, Waze, Arianna Huffington en Chris Anderson). In dit boek brengen ze de ontwikkelingen op organisatorisch en technologisch gebied in kaart en ze presenteren een raamwerk van interne en externe factoren waarmee elke organisatie, of het nu om een start-up of een multinational gaat, een exponentiële organisatie kan worden.
€ 24,99 Paperback / softback Op voorraad
ISBN
9789047008330
Pagina's
Onbekend
Type
Paperback / softback
Vertaler
Tosca Weijers, Jonas de Vries
Afmeting
211 mm x 136 mm x 29 mm
Gepubliceerd
september 2015
Taal
Nederlands
Uitgever
Atlas-Contact
Imprint
Business Contact


Leestips ontvangen

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Dit boek in de pers

‘De auteurs verbinden de wereld van innovatie met nieuwe creativiteit; ze verkennen deze nieuwe wereld en delen hun toolbox met ons.’ – Daan Roosegaarde, ondernemer en kunstenaar

Exponentiële organisaties is een uniek boek omdat het alle aspecten combineert. Het kijkt naar zowel interne als externe succesfactoren en weet deze te vertalen naar een praktisch raamwerk waarmee bestuurders, managers en consultants aan de slag kunnen.’ – Marco Derksen, Marketingfacts

Beste Businessboek van het Jaar- Frost & Sullivan