In ‘Groene leugens’ laat Kathrin Hartmann zien dat consumenten steeds meer doordrongen raken van hun te grote ecologische voetafdruk. Ze kopen steeds vaker hun producten bij bedrijven die milieuvriendelijke beloftes te doen. Maar zijn die bedrijven allemaal wel echt zo milieuvriendelijk? Nou nee. Producenten maken zich schuldig aan ‘greenwashing’. Ze ‘doen groen’, maar gaan ondertussen door met hun destructieve wijze van produceren. Zo is er het bedrog van BP waarmee het zijn aandeel in de grootste olieramp ter wereld wil verbergen. Of George Clooney, die ons namens Nestlé wil laten geloven dat de cupjes van Nespresso duurzaam gemaakt worden. En de consument? Die wil deze ‘groene leugens’ maar wat graag geloven. Want we willen wel groener leven, zolang we maar niet onze consumptie hoeven aan te passen.
Groene leugens is een confronterend boek, maar Kathrin Hartmann geeft haar lezers uiteindelijk ook een optimistische boodschap mee: de wereld verbeteren is zo moeilijk niet, want het begint gewoon bij jezelf.
€ 19,99Paperback / softbackOp voorraad
Bestel veilig en betrouwbaar bij onze eigen webwinkel Boekenwereld.com
‘Dit boek overtuigt je in een prettige vertelstijl van de werkelijkheid achter de groene beloftes van bedrijven. Voor wie er weer eens goed aan herinnerd wil worden dat we niet kunnen blijven consumeren zoals we nu doen.’ – Down to earth
Dit confronterende, met veel humor geschreven boek is niet alleen voor wereldverbeteraars verplichte kost. Hopelijk zorgt het ervoor dat iedereen voortaan feit van groene fabel scheidt. – Fenna van der Grient, New Scientist
Een objectief en confronterend boek. Aanbevolen, wegens de hoge mate van actualiteit en het belang van het verstrekken van feiten. Met noten. - M. Deylius, NBD Biblion
‘Een confronterend boek, maar (…)Kathrin Hartmann geeft haar lezers (…) een optimistische boodschap mee: de wereld verbeteren is zo moeilijk niet, want het begint gewoon bij jezelf.’ – Bloem&Blad