Het koopinfuus

Legt de technieken en misleidende trucs waarmee online retailers ons aan het koopinfuus proberen te leggen bloot. Een pleidooi voor een nieuwe, ethische benadering in de e-commerce-sector.

Online retailers verzamelen op grote schaal data over consumenten, die ze vervolgens weer inzetten om ons nóg meer te laten kopen. En dat zonder zich de vraag te stellen of hun werkwijze wel verantwoord is.

Online shoppen is als gokken in een casino; alles is erop gericht om je door te laten spelen. Uit onderzoek blijkt dat 97 procent van de meest gebruikte webshops een vorm van misleiding bevat. Niet alleen de bekende big tech-bedrijven zoals Google en Amazon maken zich hier schuldig aan, ook in Nederland worden we op grote schaal aan het koopinfuus gelegd.

Chantal Schinkels onderzoekt welke grenzen we precies over gaan en laat zien waarom (zelf)regulering keihard nodig is. Daarbij biedt ze bedrijven die wél verantwoord willen gaan werken een heldere blauwdruk en geeft ze een aanzet tot een nieuwe, ethische werkwijze voor de hele sector.

Lees meer
14,99

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

Bindwijze
Ebook


Op voorraad
  • Gratis verzending vanaf €19,95
  • Op werkdagen voor 20.00 besteld, volgende werkdag in huis (NL)

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

  • Taal: Nederlands
  • ISBN: 9789047016663

Chantal Schinkels

Chantal Schinkels

Chantal Schinkels heeft meer dan tien jaar ervaring in de e-commerce. Voorheen begeleidde ze developmenttrajecten voor webshops met miljoenen euro’s omzet. Nu is ze adviseur, spreker en geeft ze masterclasses over social tech en e-commerce.

Meer boeken van deze auteur
Geverifieerd door MonsterInsights