Het membership-model

Robbie Kellman Baxter

wat je van Netflix, Spotify en Starbucks kunt leren

Netflix, Spotify en anderen vergroten hun klantenbinding door een combinatie van gebruiksgemak en een ‘all you can eat’-prijs. De klant is koning: het lijkt een gouden model in de nieuwe economie. Is dit model ook offline toepasbaar? Kellman Baxter meent van wel, en toont dat aan met cases van Starbucks, t-Mobile, een casino, een natuurbeschermingsstichting, een lokale boekhandel en vele anderen. In alle gevallen krijgt elke klant een op maat gesneden product of dienst. In korte, praktische hoofdstukken laat Kellman Baxter zien wat het de vipeconomie inhoudt, hoe je dit bedrijfsmodel in jouw bedrijfstak kunt opzetten en welke aspecten daarbij van belang zijn. Aan de orde komen onder meer: • Gebruik ‘gratis’ als tactiek, niet als strategie • Klanten moeten ook met elkaar een band hebben, niet alleen met jou • Zorg dat je een paar ‘superusers’ hebt • Blijf altijd zoeken naar manieren om nieuwe diensten te leveren
€ 27,99 Paperback / softback Op voorraad
ISBN
9789047008972
Pagina's
272
Type
Paperback / softback
Vertaler
Robert Neugarten
Afmeting
231 mm x 149 mm x 25 mm
Gepubliceerd
oktober 2015
Taal
Nederlands
Uitgever
Atlas-Contact
Imprint
Business Contact
Genre
Bedrijfskunde algemeen


Leestips ontvangen

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in