Het versnellingseffect

De kunst van strategisch navigeren in een steeds sneller veranderende wereld

Tabarki en Hullegie bieden strategische houvast en frisse denkkracht om mee te bewegen met de tijd zonder jezelf te verliezen.

De wereld verandert niet alleen snel – de verandering zélf versnelt. Technologie en informatie stuwen elkaar op, autoriteit brokkelt af, fysieke grenzen verliezen betekenis, en zelfs het idee van wie wij als mens zouden moeten zijn staat op losse schroeven. Farid Tabarki en Joey Hullegie zien door de chaos heen. Met een rijk register aan voorbeelden – van ondergrondse schimmelnetwerken tot de strategie van een superheldenteam, van managementtheorie tot nachtclub – tonen ze hoe onze tijd niet meer wordt gevormd door één grote uitvinding, maar door het moordende tempo van verandering zelf.

‘Het versnellingseffect’ biedt houvast én strategie voor iedereen die niet achter de feiten aan wil lopen. Ontdek hoe je als samenleving, organisatie en professional de versnelling van valkuil verandert in een bondgenoot.

‘Een uitnodigende gids voor iedereen die wil werken aan een veerkrachtige samenleving en onderweg zelf wil meebewegen.’ - Laurentien van Oranje

‘In sport en in leiderschap draait het om het vermogen om je aan te passen. Het versnellingseffect laat zien hoe diezelfde wendbaarheid nu van ons allemaal gevraagd wordt.’ - Clarence Seedorf, ex-topvoetballer, ondernemer

Lees meer
24,99

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

Bindwijze
Paperback

Bekijk Ebook

Op voorraad
  • Gratis verzending
  • Op werkdagen voor 20.00 besteld, volgende werkdag in huis (NL)

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

  • Taal: Nederlands
  • ISBN: 9789047018674
  • Pagina's: 352 pagina's

Farid Tabarki

Farid Tabarki

Farid Tabarki is de founding director van Studio Zeitgeist. Hij is onder andere vicevoorzitter van de raad van toezicht van Het Nieuwe Instituut – architectuur, design, e-cultuur – en lid van het curatorium van De Baak. Tabarki werd in 2012 uitgeroepen tot ‘Trendwatcher of the Year’. Volgens de Volkskrant is hij een van de tweehonderd meest invloedrijke Nederlanders. Hij is een veelgevraagd dagvoorzitter en gespreksleider.

Meer boeken van deze auteur

Joey Hullegie

Joey Hullegie

Joey Hullegie werkte voor merken als Coca-Cola en Unilever aan positionering en culturele strategie. Recent was hij betrokken bij de lancering van de fintech-app Woolsocks en de energie disruptor Frank Energie. Sinds 2014 is hij verbonden aan Studio Zeitgeist, waar hij maatschappelijke en culturele verandering onderzoekt en vertaalt naar strategie en betekenis. Hij was coauteur van Dappere Nieuwe Wereld en mede-grondlegger van de Transformation Playground. Samen met Farid Tabarki schreef hij Het Versnellings­effect.

Meer boeken van deze auteur
Geverifieerd door MonsterInsights