Op kop met de balanced scorecard

Robert S. Kaplan, David P. Norton

strategie vertaald naar actie

Strategie vertaald naar actie

Hoe motiveert u uw medewerkers zo dat zij de missie van het bedrijf uitvoeren? Hoe kunt u individuele, organisatorische en multidepartementale initiatieven zo op elkaar afstemmen dat u nog beter aan de wensen van uw klant tegemoet kunt komen? In dit boek leest u hoe u met de balanced scorecard op een evenwichtige manier de energie, de vaardigheden en de specifieke kennis die uw medewerkers bezitten, kunt richten op lange-termijndoelstellingen.

In Op kop met de balanced scorecard leggen de auteurs duidelijk uit hoe u dit nieuwe managementinstrument kunt opzetten en in de praktijk kunt brengen. Met de balanced scorecard worden vier categorieën gemeten: financiële prestaties, kennis van de klant, interne bedrijfsprocessen en innovatie en kennisontwikkeling. Uw bedrijf is vervolgens in staat te investeren op de lange termijn - in klanten, in medewerkers, in productontwikkeling en in nieuwe systemen - in plaats van zich te richten op snelle resultaten op de korte termijn.

Het boek is gelardeerd met voorbeelden van bedrijven die de balanced scorecard al toepassen, zoals Sears, Roebuck and Company, Mobil Oil Corporation en CIGNA Property and Casualty. In Nederland adviseert organisatiebureau KPMG Management Consultant over de balanced scorecard.
€ 35,99 Paperback / softback Op voorraad
ISBN
9789047004387
Pagina's
351
Type
Paperback / softback
Vertaler
Gerard Grasman
Afmeting
230 mm x 150 mm x 32 mm
Gepubliceerd
april 2011
Taal
Nederlands
Uitgever
Atlas-Contact
Imprint
Business Contact
Genre
Economie en bedrijf algemeen


Leestips ontvangen

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in