Alles wat was

Willem Melchior

In “Alles wat was” beschrijft Willem Melchior (1966) zijn ziekteproces: in 2014 werd bij hem vanwege keelkanker het strottenhoofd verwijderd. Het boek gaat over de omslag die hij in de maanden voorafgaand aan de ingreep geestelijk, mentaal en ten slotte vooral emotioneel moest maken om tot aanvaarding van zijn lot te komen. Zelfmoord wordt een serieuze optie, het geloof wint aan betekenis. Wat heb je ervoor over om te mogen blijven leven? Hoe houd je je staande wanneer de dood onmiddellijk dreigt? Kan een mens het verdragen om te worden vergeten? En wat doen we ondertussen met moeder? Nietsontziend toont Melchior ons de mens in zijn uiterste naaktheid, eenzaamheid en kwetsbaarheid. Hij weet het persoonlijke drama tot een lijdensverhaal van grote, universele zeggingskracht te verheffen.
€ 19,99 Paperback / softback Op voorraad
ISBN
9789025452193
Pagina's
200
Type
Paperback / softback
Afmeting
210 mm x 135 mm x 19 mm
Gepubliceerd
maart 2018
Taal
Nederlands
Uitgever
Atlas-Contact
Imprint
Atlas Contact


Leestips ontvangen

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Dit boek in de pers

‘Literaire meesterhand, waardevolle woorden.’ – ●●●● NRC Handelsblad

‘De taal is als vanouds: onvergelijkbaar.’ – De Standaard

‘Genieten van zijn bedachtzame, puntgave stijl.’ –  Winq

‘De lezer weent zachtjes mee.’ ★★★★ – Dagblad van het Noorden

‘Een bijzondere schrijver, die het verdient te worden gelezen.’ – Ronald Giphart, Radio 1 De Nieuws BV

‘Door de humor komt het lijden harder aan.’ ★★★★ – Sir Edmund, de Volkskrant

‘Meeslepend.’ – L’Homo 

‘Angst, boosheid, aanvaarding, geloof, wijsheid en humor en dat allemaal in een taal zo warm, zo kloppend als alleen een menselijk hart kan kloppen.’ ★★★★ – De Limburger

‘Kwetsbaar en rauw, humoristisch en nietsontziend. Wat een indrukwekkend boek.’  Margriet

Een boek over angst, pijn, spijt van het roken en berusting. Mooi.’ – LEF Magazine 

‘Het is een in superieure stijl geschreven roman in dagboekvorm, met aan het eind een onthutsende catharsis, en af en toe Reviaanse bespiegelingen over mooie mannen.’ –  Hein Janssen, de Volkskrant