De disruptieparadox

Menno Lanting

In 5 stappen naar echte vernieuwing

Menno Lanting wijst je in zijn nieuwe bestseller 'De disruptieparadox' de weg naar echte innovatie.
Als bedrijven ten onder gaan, is dat maar zelden een direct gevolg van disruptie, oftewel van een innovatie die de bestaande markt compleet verdringt. De oorzaak is eerder dat organisaties lang niet altijd meer in staat zijn om op een onderscheidende en winstgevende manier te anticiperen op de snel veranderende behoeften van consumenten. En hierin zit de grote paradox voor de gevestigde partijen, want hoe ga je op een disruptieve manier een superieure klantbeleving realiseren als je daar in je huidige business al niet in slaagt?

Menno Lanting onderzocht het fenomeen disruptie en hoe organisaties ermee omgaan. 'De disruptieparadox' ontkracht de mythe van disruptie, schetst de verborgen paradoxen en geeft 5 stappen naar echte innovatie.
€ 24,99 Hardback Op voorraad
ISBN
9789047010371
Pagina's
208
Type
Hardback
Afmeting
228 mm x 158 mm x 23 mm
Gepubliceerd
mei 2017
Taal
Nederlands
Uitgever
Atlas-Contact
Imprint
Business Contact


Leestips ontvangen

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Dit boek in de pers

De wereld verandert razendsnel, de behoefte van de klant net zo. En vaak is dát de oorzaak van de ondergang van het bedrijf [...] Helder, goed leesbaar en met praktische tips over hoe innovatie écht kan. – Management Scope

‘Lanting levert met de Disruptieparadox een leesbaar, goed gedocumenteerd, genuanceerd boek af, waarin innovatie en disruptie met moderne cases geïllustreerd worden. Een aanrader!’ – Facto Magazine

‘Een nuchtere kijk op disruptie.’– Intermediair

‘De auteur heeft zich op bewonderenswaardige wijze verdiept in het onderwerp en heeft zowel oog voor de wetenschap als de praktijk. – Tijdschrift voor Marketing

‘Feilloos en stevig onderbouwd uiteengezet hoe u echte vernieuwing doorvoert.’ – Slow Management

Een fijn boek vol met inspirerende voorbeelden voor bestuurders en communicatieprofessionals die zich met strategie bezighouden. **** – Communicatie