Storylistening

Organiseer de onderstroom en krijg medewerkers mee

In ‘Storylistening’ geven Annet Scheringa en Simone Beemster antwoord op vragen waar veel organisaties mee worstelen. Vragen als: hoe krijgen we de beweging erin? Hoe krijgen we mensen mee? Verleiden, verontrustende cijfers presenteren, visies en veranderplannen rondmailen: het werkt niet. Luisteren naar onderstroomverhalen, storylistening, werkt wél. Maar die griezelige wereld vol ervaringen, belevingen en emoties laten nogal wat organisaties links liggen. Zonde, want ze leveren parels aan inzichten op. Dit boek laat zien hoe je deze parels opduikt en de inzichten vertaalt naar interventies die werken. Acht verhalen van Nederlandse organisaties illustreren hoe zij succesvol een nieuwe visie realiseerden, de buitenwereld binnenhaalden, cultuurkenmerken veranderden of anders gingen werken dankzij onderstroomverhalen. Verdiepende theorie en heldere handvatten helpen je om met storylistening beweging in jouw organisatie te krijgen. Scheringa en Beemster kennen de communicatie- en veranderpraktijk en de storytellingmethode vanbinnen en vanbuiten. Met ‘Storylistening’ gaan ze een stap verder en helpen ze organisaties om soepel in beweging te komen dankzij de kracht van onderstroomverhalen.
Lees meer
12,99

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

Bindwijze
Ebook

Bekijk Paperback

Op voorraad
  • Gratis verzending vanaf €19,95
  • Op werkdagen voor 20.00 besteld, volgende werkdag in huis (NL)

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

  • Taal: Nederlands
  • ISBN: 9789047014409

Annet Scheringa

Annet Scheringa

Annet Scheringa is eigenaar van TheStoryConnection, expert in business storytelling en co-auteur van Storytelling Handboek (2008), Storypower (2013) en Eerlijk verhaal… (2018). Veranderen zonder de verbinding met elkaar te verliezen – dat is haar betekenis voor organisaties.

Meer boeken van deze auteur

Simone Beemster

Simone Beemster

Simone Beemster is eigenaar van Successtories. Jarenlang werkte ze als bedrijfsjournalist en hoofdredacteur, tot ze op het spoor van storytelling kwam. Luisteren is haar core business. Voor allerlei organisaties haalde ze al heel wat inzichten uit de onderstroom naar boven.

Meer boeken van deze auteur
Geverifieerd door MonsterInsights