Verwacht

 
 
  • ISBN 9789025468255
    Vaal paard, vale ruiter is de klassiek geworden bundeling uit 1939 van drie korte romans van Amerikaanse schrijfster Katherine Anne Porter. De gelijknamige titelvertelling is een bij vlagen mystiek verhaal dat zich afspeelt op de smalle lijn tussen het leven en de dood. De jonge journaliste Miranda – Porters alter ego – wordt tijdens de Spaanse griepepidemie ernstig ziek. In haar koortsdromen raken jeugdherinneringen vermengd met angstvisioenen van haar verloofde, een soldaat...
    € 21,99
  • ISBN 9789047015161
    Het Vakantieboek voor professionals en managers wordt samengesteld uit de beste boeken en artikelen die het afgelopen jaar onder de aandacht kwamen van de redactie van Uitgeverij Business Contact, aangevuld met samenvattingen van boeken waar je als professional wel iets van gelezen móét hebben. Of je nu naar het buitenland gaat of vakantie viert in eigen land, met dit boek in de hand kun je bijlezen, ontspannen, reflecteren en opladen. Lees over trends in managementland, laat...
    € 15,00
  • de strijd om Amsterdam

    ISBN 9789046707739
    In Van wie is de stad schetst Floor Milikowski een meeslepend portret van Amsterdam aan het begin van de 21ste eeuw. De bevolking groeit snel, het aantal toeristen neemt toe en de stad raakt in de greep van vastgoedhandelaren en beleggers uit binnen- en buitenland. In de binnenstad worden bakkers en boekhandels vervangen door ijswinkels en grote internationale ketens. Tegelijkertijd maken de hoge woningprijzen Amsterdam onbetaalbaar voor middeninkomens. Het zijn ontwikkelingen...
    € 17,99
  • hoe je ideeën, overtuigingen en gedrag beïnvloedt

    ISBN 9789047014577
    In Verandering presenteert Damon Centola zijn baanbrekende onderzoek naar hoe je ideeën, overtuigingen en gedrag kunt veranderen. Want waarom komt een beweging als Black Lives Matter jarenlang niet op gang en wat maakte dat het onlangs wel een succes werd? En waarom lopen zoveel bedrijven stuk op de digitale transformatie? Anders dan we denken is er voor verandering een kleine hechte groep nodig, en niet enkele influentials met een indrukwekkend netwerk. Centola laat zien hoe verandering...
    € 24,99
  • hoe de oorlog is verdwenen

    ISBN 9789045042107
    Haar moeder, documentairemaakster Netty Rosenfeld, was joods opgevoed, had ondergedoken gezeten en worstelde met haar beladen verleden. De oorlog, zei ze, had ze ‘van zich afgevochten’, het joods­zijn beschouwde zij vooral als een last. Voor Margalith Kleijwegt, haar dochter, was die gespleten houding ingewikkeld, ze voelde de zwaarte van dat verleden, haar eeuwige gevecht met het jodendom en wist niet altijd hoe daar op te reageren. ‘Mam, mag ik mijn keppeltje al op?’...
    € 19,99
  • de natuur na de mens

    ISBN 9789045043036
    Hoe zal de planeet eruit zien als zij niet meer door mensen bewoond is? Cal Flyn onderzoekt dat in een even schitterend als beklemmend boek. In Verlaten oorden reist ze naar door de mens verlaten plekken: overwoekerde gebouwen en kermisattracties bij Tsjernobyl, verlaten mijngebieden, in de steek gelaten eilanden bij Schotland, spookwijken van Detroit. Allemaal plaatsen die indringend laten zien hoe de wereld eruit ziet als de mens er verdwenen is. Elk hoofdstuk begint met een beschrijving...
    € 22,99
  • Een nieuwe geschiedenis

    ISBN 9789045043715
    Iedere generatie stelt andere vragen over het verleden. Iedere generatie verwerft andere inzichten dan eerdere generaties. Verleden van Nederland is een geschiedenis die past bij de eenentwintigste eeuw. Het is het verhaal van de prehistorie tot en met de coronacrisis, van de Tachtigjarige Oorlog tot en met de opkomst van de verzorgingsstaat, van Rembrandt tot en met Karel Appel. Dit uiterst toegankelijke boek, vol feiten, data, anekdotes en analyses, biedt een nieuwe blik op de geschiedenis,...
    € 34,99
  • Leidinggeven aan succesvolle transformaties

    ISBN 9789047011408
    Innoveren is een reis, een journey. Tijdens die reis transformeert een bedrijf. Over de noodzaak hiervan en hoe een bedrijf dat bereikt zijn boeken vol geschreven, maar meestal wordt er onvoldoende rekening gehouden met het meest bepalende voor succes in transformaties: de menselijke factor. Hoe zorg je voor richting, betrokkenheid en daadwerkelijke relevante vernieuwing en resultaten? Hoe zorg je voor de benodigde energie en beweging? Wassili Bertoen, innovatiestrateeg pur sang,...
    € 24,99
  • Hoe naties vallen en opstaan

    ISBN 9789047014720
    Ray Dalio, auteur van de bestseller Principes, analyseert al jarenlang economische en politieke verhoudingen voor zijn succesvolle investeringsbedrijf Bridgewater Associates. Een paar jaar geleden merkte hij een combinatie van politieke en economische omstandigheden op die hij in zijn vijftigjarige carrière nog niet eerder was tegengekomen. Hij zag grote schulden en rentetarieven van nul of bijna nul bij de drie grote reservevaluta, grote politieke en welvaartsverschillen binnen...
    € 24,99
  • De weg naar succes van een Amsterdamse start-up

    ISBN 9789047013914
    Met een druk op de knop kunnen we betalen voor alles wat op internet te koop is. Dit hebben we te danken aan kleine bedrijven, die het allemaal net even iets anders doen dan de traditionele spelers. Zo’n bedrijf is Mollie, dat er met een slim product voor zorgt dat consumenten op internet sneller kunnen betalen en webshops gemakkelijker online kunnen ondernemen. Wie erop ziet zal in zijn bankoverzicht dan ook regelmatig ‘via Mollie’ zien staan. In Via Mollie kijkt...
    € 25,00
  • ISBN 9789025455002
    De noordse stern vliegt het langst en het verst van alle trekvogels, en ornitholoog Franny Stone is vastbesloten ze achterna te reizen tijdens de laatste migratie van hun soort. Het is een zaak van leven of dood – niet alleen voor de sternen, die vanwege een massaextinctie de laatste vogels op aarde zijn, maar ook voor Franny zelf. Geteisterd door nachtmerries en achtervolgd door een duister geheim probeert ze haar verleden te ontvluchten. Ze weet de raadselachtige kapitein...
    € 22,99
  • de spraakrevolutie: inzichten en kansen

    ISBN 9789047012900
    In ‘Voice’ vertelt Maarten Lens-FitzGerald dat Voice na internet en mobiel hét nieuwe kanaal voor de consument is. Met je stem stel je vragen of geef je opdrachten, zoals: ‘Wat is het weer?’, ‘Start Friends op Netflix’ of ‘Lichten aan’, en Siri, Alexa of de Google Assistant regelt het voor je. Eén op de drie Amerikanen heeft inmiddels een slimme speaker in huis en in Nederland zijn er in nog geen twee jaar tijd meer dan 400.000 van verkocht. Maar wat is Voice...
    € 18,99
  • roman

    ISBN 9789025444877
    Magische bildungsroman van een groot Europees schrijver
    € 24,99
 

Blader hier door onze meest recente aanbiedingsbrochures.