Economie

Sorteer de boeken op


 
<<
 
  • een familiekroniek, 2029-2047

    ISBN 9789025447380
    Het geld is nu écht op We schrijven 2029. In een speciale tv-uitzending deelt de Amerikaanse president zijn staatsburgers mee wat niemand ooit voor mogelijk had gehouden: het land kan zijn torenhoge schulden niet meer afbetalen. De tikkende tijdbom is afgegaan, de almachtige dollar is niets meer waard. Dit nieuws is in eerste instantie een ver-van-mijn-bedshow voor Florence Mandible, die met haar vriend en dertienjarige zoon in Brooklyn woont. In korte tijd echter zet de nationale...
    € 24,99
  • ISBN 9789047004011
    De pensioenmythe beschrijft waarom het Nederlandse pensioenstelsel, alom geprezen als ‘het beste ter wereld’, bij ongewijzigd beleid ten dode is opgeschreven. Nu de babyboomgeneratie met pensioen gaat, verandert menig pensioenfonds van een spaarpot in een uitkeringsverstrekker. De fondsen hebben te veel beloofd en te weinig premie geïnd, maar durven de groeiende tekorten niet onder ogen te zien. In plaats daarvan claimen ze dat ze nog jarenlang...
    € 20,99
  • ISBN 9789047004059
    Een mens is in zijn levensloop en werk voortdurend in verandering. Coaching voldoet aan de gestaag groeiende behoefte om constructief mee te denken over verandering die ook verbetering is. Om de vitaliteit van mens en organisatie te bevorderen, is coaching met een zekere diepgang en met oog voor grondhoudingen en ontwikkelingsprocessen vaak noodzakelijk.   Dit...
    € 30,00
  • hoe de groeiende honger naar olie en gas de wereld in een crisis stort

    ISBN 9789047000709
    De wereld loopt langzaam maar zeker vast in een sluipende energiecrisis. Door de snelle en aanhoudende economische groei van China en India stijgt de vraag naar energie. Tegelijkertijd ziet het Westen zijn eigen olie- en gasreserves snel teruglopen. Daardoor wordt het steeds afhankelijker van het Midden-Oosten en landen als Rusland en Venezuela. De eens zo dominante oliereuzen als Shell en ExxonMobil verliezen terrein aan staatsenergiemaatschappijen als Saudi Aramco...
    € 20,99
  • ISBN 9789045027685
    Trotse bankiers en wankele banken in de oververhitte jaren twintig
    € 22,99
  • Miljardendrama door hoogmoed en wanbeleid

    ISBN 9789047007449
    Gokken met publiek geld
    € 20,99
  • opkomst en ondergang van een horecamagnaat en de dubieuze rol van Heineken

    ISBN 9789020412055
    De zaak Kooistra is het verhaal van horecamagnaat Sjoerd Kooistra. Het beschrijft hoe zijn imperium zo groot kon worden en waarom het uiteindelijk instortte, met een faillissement en zelfmoord tot gevolg.  Deze geüpdatete versie is aangevuld met reacties van Sjoerd Kooistra’s weduwnaar Dick Loorbach (‘Ik had achteraf een beetje spijt dat ik niet aan het boek heb meegewerkt. Dat kan ik nu wel toegeven, ik vond het een interessant werk, alleen mijn...
    € 22,50
  • leven en dood in een wereldstad

    ISBN 9789045033211
    Een rauw en hartverscheurend perspectief op de toekomst van een grote stad
    € 20,00
  • onder bankiers

    ISBN 9789045034041
    Twee jaar lang heeft Joris Luyendijk zich ondergedompeld in het hart van de financiële wereld in Londen en zijn bevindingen beschreven in 'Dit kan niet waar zijn'. Juist omdat hij geen kenner was van de bankenwereld, was hij de ideale auteur om te onderzoeken wat er gebeurd is: hoe gesloten de wereld van de high finance ook is, velen wilde met hem praten om uit te leggen hoe mooi hun werk was. Hoe zwaar. Hoe interessant. En hoe gevaarlijk. Want de conclusie is even stevig als pijnlijk:...
    € 12,50
  • waarom nieuwe organisaties tien keer beter, sneller en goedkoper zijn - en hoe jij dat ook wordt

    ISBN 9789047008330
    Een must read voor ceo’s, ondernemers en beleidsmakers die niet alleen de noodzaak voor verandering zien, maar ook aan de slag willen. In een tijd waarin ontelbaar veel nieuwe mogelijkheden en kansen zich voordoen, is een nieuw soort business opgestaan: de exponentiële organisatie. Deze bedrijven zijn in staat een groeicurve te laten zien die exponentieel is, dankzij de integrale toepassing van onder andere community’s, big data, slimme...
    € 24,99
  • de 8 eigenschappen van marktleiders

    ISBN 9789047007630
    Waarom wordt het ene bedrijf of merk wel marktleider en het andere niet? Is het geluk, toeval of het resultaat van hard werken en briljante inzichten?

    Uitgebreid onderzoek van Roland van Kralingen en zes topalumni van managementschool AOG (Rijksuniversiteit Groningen) wees uit dat frontrunners een aantal bijzondere eigenschappen met elkaar gemeen hebben:
    1. Bij marktleiders staat meerwaardecreatie centraal in de onderneming
    2. Marktleiders creëren hun eigen...
    € 32,50
  • ISBN 9789025445423
    Champagnepiramides, niervormige zwembaden en een vrolijk rinkelend traktement in de broekzak. Maar evengoed: woekerrentes, meedogenloze deurwaarders en een verdampt vermogen. In zijn derde dichtbundel Geld toont Arnoud van Adrichem ons de economie van de poëzie. Hij laat zich meevoeren door geldstromen die voortdurend van richting veranderen en zich eindeloos vertakken. Gelukkig zijn er financieel experts en extra kredieten.
    € 22,99
  • het gat in de maatschappij

    ISBN 9789047009177
    Maatschappelijke toegevoegde waarde is de belangrijkste pilaar onder florerende bedrijven. Duurzaamheid en MVO zijn daarvan slechts het begin. We hebben het hier over wérkelijke, aantoonbare waarde - voor het leven van klanten, medewerkers en andere betrokkenen; kortom voor de maatschappij in brede zin. Welkom in de Betekeniseconomie! Kees Klomp, Stefan Wobben en Jesse Kleijer schreven een handleiding om te ondernemen in de betekeniseconomie. De methode bestaat uit 5 fasen...
    € 28,99
  • waarom niemand hier belasting betaalt; behalve u

    ISBN 9789047007500
    Het belastingparadijs ontketende een verhit debat over ons belastingstelsel dat voortduurt tot op de dag van vandaag en maakte de term `belastingparadijs gemeengoed. In deze geactualiseerde editie zijn alle ontwikkelingen en Kamervragen opgenomen. En als extraatje wordt de lezer getrakteerd op een stoomcursus `Offshore jezelf: betaal nooit meer belasting .
    € 20,99
  • nieuwe businessmodellen ontwikkelen met de business model navigator

    ISBN 9789047008606
    De wereld verandert snel. Gevestigde bedrijven die niet snel genoeg veranderen zien hun omzet soms in rap tempo verdampen. Om te overleven moet vrijwel ieder bedrijf zijn eigen businessmodel tegen het licht houden en nieuwe businessmodellen ontwikkelen. En niet één keer, maar voortdurend, want verandering is het nieuwe normaal. Maar waar begin je met businessmodelinnovatie? Je hoeft niet zelf een nieuw revolutionair businessmodel te bedenken. Het is veel effectiever om de businessmodellen...
    € 29,99
 
<<

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda