Economie

Sorteer de boeken op


 
<<
 
  • hoe de groeiende honger naar olie en gas de wereld in een crisis stort

    ISBN 9789047000709
    De wereld loopt langzaam maar zeker vast in een sluipende energiecrisis. Door de snelle en aanhoudende economische groei van China en India stijgt de vraag naar energie. Tegelijkertijd ziet het Westen zijn eigen olie- en gasreserves snel teruglopen. Daardoor wordt het steeds afhankelijker van het Midden-Oosten en landen als Rusland en Venezuela. De eens zo dominante oliereuzen als Shell en ExxonMobil verliezen terrein aan staatsenergiemaatschappijen als Saudi Aramco en Gazprom....
    € 20,99
  • ISBN 9789045027685
    Trotse bankiers en wankele banken in de oververhitte jaren twintig
    € 22,99
  • Miljardendrama door hoogmoed en wanbeleid

    ISBN 9789047007449
    Gokken met publiek geld
    € 20,99
  • opkomst en ondergang van een horecamagnaat en de dubieuze rol van Heineken

    ISBN 9789020412055
    De zaak Kooistra - Geactualiseerde editie Joost van Kleef / Henk Willem Smits Geactualiseerde editie van 'spannende', 'onthullende en ongelooflijke' bestseller De zaak Kooistra is het verhaal van horecamagnaat Sjoerd Kooistra. Het beschrijft hoe zijn imperium zo groot kon worden en waarom het uiteindelijk instortte, met een faillissement en zelfmoord tot gevolg. 'Ik had achteraf een beetje spijt dat ik niet aan het boek heb meegewerkt. Dat kan ik nu wel toegeven, ik vond het een interessant...
    € 22,50
  • leven en dood in een wereldstad

    ISBN 9789045033211
    Een rauw en hartverscheurend perspectief op de toekomst van een grote stad
    € 20,00
  • onder bankiers

    ISBN 9789045034041
    Twee jaar lang heeft Joris Luyendijk zich ondergedompeld in het hart van de financiële wereld in Londen en zijn bevindingen beschreven in 'Dit kan niet waar zijn'. Juist omdat hij geen kenner was van de bankenwereld, was hij de ideale auteur om te onderzoeken wat er gebeurd is: hoe gesloten de wereld van de high finance ook is, velen wilde met hem praten om uit te leggen hoe mooi hun werk was. Hoe zwaar. Hoe interessant. En hoe gevaarlijk. Want de conclusie is even stevig als pijnlijk:...
    € 12,50
  • waarom nieuwe organisaties tien keer beter, sneller en goedkoper zijn - en hoe jij dat ook wordt

    ISBN 9789047008330
    'Exponentiële organisaties' is een must read voor CEO's, ondernemers en beleidsmakers die niet alleen de noodzaak voor verandering zien, maar ook aan de slag willen. In een tijd waarin ontelbaar veel nieuwe mogelijkheden en kansen zich voordoen, is een nieuw soort business opgestaan: de exponentiële organisatie. Deze bedrijven zijn in staat een groeicurve te laten zien die exponentieel is, dankzij de integrale toepassing van onder andere community's, big data, slimme algoritmes...
    € 24,99
  • de 8 eigenschappen van marktleiders

    ISBN 9789047007630
    Waarom wordt het ene bedrijf of merk wel marktleider en het andere niet? Is het geluk, toeval of het resultaat van hard werken en briljante inzichten? Uitgebreid onderzoek van Roland van Kralingen en zes topalumni van managementschool AOG (Rijksuniversiteit Groningen) wees uit dat frontrunners een aantal bijzondere eigenschappen met elkaar gemeen hebben: 1. Bij marktleiders staat meerwaardecreatie centraal in de onderneming 2. Marktleiders creëren hun eigen marktsegment 3. Marktleiders...
    € 32,50
  • ISBN 9789025445423
    Champagnepiramides, niervormige zwembaden en een vrolijk rinkelend traktement in de broekzak. Maar evengoed: woekerrentes, meedogenloze deurwaarders en een verdampt vermogen. In zijn derde dichtbundel Geld toont Arnoud van Adrichem ons de economie van de poëzie. Hij laat zich meevoeren door geldstromen die voortdurend van richting veranderen en zich eindeloos vertakken. Gelukkig zijn er financieel experts en extra kredieten.
    € 22,99
  • het gat in de maatschappij

    ISBN 9789047009177
    Maatschappelijke toegevoegde waarde is de belangrijkste pilaar onder florerende bedrijven. Duurzaamheid en MVO zijn daarvan slechts het begin. We hebben het hier over wérkelijke, aantoonbare waarde - voor het leven van klanten, medewerkers en andere betrokkenen; kortom voor de maatschappij in brede zin. Welkom in de Betekeniseconomie! Kees Klomp, Stefan Wobben en Jesse Kleijer schreven een handleiding om te ondernemen in de betekeniseconomie. De methode bestaat uit 5 fasen...
    € 28,99
  • waarom niemand hier belasting betaalt; behalve u

    ISBN 9789047007500
    Het belastingparadijs ontketende een verhit debat over ons belastingstelsel dat voortduurt tot op de dag van vandaag en maakte de term `belastingparadijs gemeengoed. In deze geactualiseerde editie zijn alle ontwikkelingen en Kamervragen opgenomen. En als extraatje wordt de lezer getrakteerd op een stoomcursus `Offshore jezelf: betaal nooit meer belasting .
    € 20,99
  • nieuwe businessmodellen ontwikkelen met de business model navigator

    ISBN 9789047008606
    De wereld verandert snel. Gevestigde bedrijven die niet snel genoeg veranderen zien hun omzet soms in rap tempo verdampen. Om te overleven moet vrijwel ieder bedrijf zijn eigen businessmodel tegen het licht houden en nieuwe businessmodellen ontwikkelen. En niet één keer, maar voortdurend, want verandering is het nieuwe normaal. Maar waar begin je met businessmodelinnovatie? Je hoeft niet zelf een nieuw revolutionair businessmodel te bedenken. Het is veel effectiever om de businessmodellen...
    € 29,99
  • wat een maatschappij van extremen betekent voor mens, bedrijf en politiek

    ISBN 9789047009238
    In Het einde van het midden beschrijft tijdgeestonderzoeker Farid Tabarki hoe in een vloeibare samenleving het midden geen plek meer heeft. De reisagent en de platenbons kunnen daar al langer over meepraten, maar nu moeten ook de ondernemer, de HR-manager, de ambtenaar en de docent eraan geloven. Hun rol verandert sneller dan ze zelf misschien vermoeden. Tabarki is net als Sid Lukkassen en Adjiedj Bakas in staat om de huidige ontwikkelingen helder te duiden. Hij verbindt in dit boek...
    € 25,99
  • De toekomst van retail die in een wereld altijd verbonden is

    ISBN 9789047009948
    De retail kraakt in haar voegen door de economische crisis en de digitalisering van de samenleving. In 'Het einde van online winkelen' laat Wijnand Jongen zien dat de echte oorzaak dieper ligt: winkels zijn nauwelijks in staat in te spelen op het veranderende gedrag van klanten, die door ontwikkelingen als Internet of Things, 24 uur per dag verbonden zijn. Het einde van online winkelen markeert het begin van een nieuw tijdperk waarin personalisering en digitalisering naadloos...
    € 24,99
  • de weg naar jouw crowd

    ISBN 9789047009986
    Leer van crowdfundingpioniers Simon Douw en Gijsbert Koren hoe je met jouw crowd je dromen realiseert. Inmiddels investeren mensen via crowdfunding miljarden euro's in miljoenen bijzondere projecten. Maar hoe werkt crowdfunding eigenlijk? En voor welke projecten of ondernemingen is het inzetbaar? Wat is het geheim van succesvolle crowdfundingcampagnes als Peerby en WakaWaka? Welke valkuilen kun je verwachten? En wat is de toekomst van crowdfunding? Gijsbert en Simon brengen je up to speed...
    € 32,50
 
<<

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda

  • Het natuurboek rukt op. Waar komt die trend vandaan? Mooie beschouwing waarin onze maand van de natuur uitgelicht w… https://t.co/stZlEjFT4e
  • RT @Businessboek: Vier ballen in @NRC_Boeken voor 'Fantoomgroei' vandaag! Lees hier de bespreking van de hand van Bernard Hulsman: ‘h… https://t.co/6u1GXx0xIN
  • RT @YvetteMCramer: . @FloorMilikowski: Zorg dat randgewesten als Zeeland weer mee mogen doen. Morgenavond vertelt zij in Middelburg wa… https://t.co/KOI8WIBZmR
  • @bartdecl @Perestrojkast Wat leuk om te horen! We wensen je prettige leesuren met het boek.
  • Hoera! 'Missievaders' van Mar Oomen en 'Eens ging de zee hier tekeer' van @evavriend staan op de longlist van de Li… https://t.co/OeDkRGN3Lo