Economie

 
 
  • het gat in de maatschappij

    ISBN 9789047009177
    Kees Klomp, Stefan Wobben en Jesse Kleijer schreven met het ‘Handboek betekenisvol ondernemen’ een handleiding om te ondernemen in de betekeniseconomie. Hun methode bestaat uit 5 fasen die samen een concrete actielijst vormen voor het bouwen van een betekenisvoll bedrijf. Het begint bij de beweegredenen van de ondernemer als mens, en voert via de binnenkant van het bedrijf, het merk en de marketingactiviteiten naar een positieve impact op de maatschappij, wat op zijn beurt...
    € 22,50
  • waarom niemand hier belasting betaalt; behalve u

    ISBN 9789047007500
    Het belastingparadijs ontketende een verhit debat over ons belastingstelsel, dat voortduurt tot op de dag van vandaag en maakte de term `belastingparadijs gemeengoed. In deze geactualiseerde editie zijn alle ontwikkelingen en Kamervragen opgenomen. En als extraatje wordt de lezer getrakteerd op een stoomcursus `Offshore jezelf: betaal nooit meer belasting .
    € 20,99
  • nieuwe businessmodellen ontwikkelen met de business model navigator

    ISBN 9789047008606
    De wereld verandert snel. Gevestigde bedrijven die niet snel genoeg veranderen zien hun omzet soms in rap tempo verdampen. Om te overleven moet vrijwel ieder bedrijf zijn eigen businessmodel tegen het licht houden en nieuwe businessmodellen ontwikkelen. En niet één keer, maar voortdurend, want verandering is het nieuwe normaal. Maar waar begin je met businessmodelinnovatie? Je hoeft niet zelf een nieuw revolutionair businessmodel te bedenken. Het is veel effectiever om de businessmodellen...
    € 29,99
  • wat een maatschappij van extremen betekent voor mens, bedrijf en politiek

    ISBN 9789047009238
    De combinatie van technologische en sociale ontwikkeling zorgt ervoor dat veranderingen hard gaan. Individuen en organisaties, zowel bedrijven als instituties, kunnen buigen of barsten.
    € 25,99
  • De toekomst van retail die in een wereld altijd verbonden is

    ISBN 9789047009948
    De retail kraakt in haar voegen door de economische crisis en de digitalisering van de samenleving. In 'Het einde van online winkelen' laat Wijnand Jongen zien dat de echte oorzaak dieper ligt: winkels zijn nauwelijks in staat in te spelen op het veranderende gedrag van klanten, die door ontwikkelingen als Internet of Things, 24 uur per dag verbonden zijn. Het einde van online winkelen markeert het begin van een nieuw tijdperk waarin personalisering en digitalisering naadloos...
    € 24,99
  • de weg naar jouw crowd

    ISBN 9789047009986
    Laat zien hoe crowdfunding de weg wijst naar een economie waar we weer in geloven. Met lessen uit meer dan 50 succesvolle crowdfundingcampagnes.
    € 29,99
  • verhandeling over onze ontevredenheid

    ISBN 9789046706077
    In Het land is moe zet Tony Judt de zaken op een rij wat betreft onze manier van leven, waar iets fundamenteel mis mee is. Wat zijn onze verworvenheden, waar hebben we die aan te danken en hoe behouden we die? Na de economische crisis bleken de zekerheden die het leven in naoorlogs Europa en Amerika bepaalden en de garantie van een basisniveau van veiligheid, stabiliteit en eerlijkheid niet meer te bestaan. Judt wijst het nihilistische individualisme van rechts af, evenals het doorgeslagen...
    € 15,00
  • opbouw, crisis en toekomst van de verzorgingsstaat

    ISBN 9789045030630
    Wat is er nog over van de sociale zekerheid?
    € 25,99
  • wat je van Netflix, Spotify en Starbucks kunt leren

    ISBN 9789047008972
    Netflix, Spotify en anderen vergroten hun klantenbinding door een combinatie van gebruiksgemak en een ‘all you can eat’-prijs. De klant is koning: het lijkt een gouden model in de nieuwe economie. Is dit model ook offline toepasbaar? Kellman Baxter meent van wel, en toont dat aan met cases van Starbucks, t-Mobile, een casino, een natuurbeschermingsstichting, een lokale boekhandel en vele anderen. In alle gevallen krijgt elke klant een op maat gesneden product of dienst. In korte,...
    € 27,99
  • Hoe bitcoin en andere digitale munten de wereld voorgoed veranderen

    ISBN 9789047008002
    Hoe bitcoin en andere digitale munten de wereld voorgoed veranderen, en het traditionele financiële en sociale stelsel opnieuw wordt uitgevonden.
    € 24,99
 

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda