Leiderschap & management

Sorteer de boeken op


 
<<
 
  • de overwinning van de underdog

    ISBN 9789047006275
    Wanneer is het goed dat je een ongelukkige jeugd had? Hoe komt het dat zoveel dyslectici buitengewoon succesvol zijn? Denk nog eens goed na of je je kind wel naar de beste school wilt sturen! En waarom zijn de echte toptalenten zo vaak door diepe dalen gegaan? We weten allemaal dat de underdog soms wint: kijk maar naar het verhaal van David en Goliath. En we zien het soms zelf gebeuren - maar zien we het goed? In dit boek onthult Malcolm Gladwell de verborgen regels die bepalen...
    € 20,99
  • ISBN 9789047003571
    In De 10 vaardigheden van mediation beschrijft Hein van Meeteren tien onmisbare vaardigheden bij bemiddeling bij conflicten. Het boek is geschreven voor managers, bestuurders en leidinggevenden die door hun werk veelvuldig in aanraking komen met interne en externe conflicten en spanningen. Vaardigheden die aan de orde komen zijn: weten te sturen én los te laten; een heldere gespreksstructuur aanbrengen en bewaken; jezelf met gezag en geloofwaardigheid neerzetten; de onpartijdigheid...
    € 20,00
  • hoe je ervoor zorgt dat teams presteren

    ISBN 9789047009580
    In 'De 3 kenmerken van een ideale teamspeler' vertelt Patrick Lencioni het verhaal van Jeff, die alles op alles zet om het bouwbedrijf van zijn oom van de ondergang te redden. Daarvoor moet hij de teamprestaties drastisch verbeteren en erachter zien te komen over welke kwaliteiten echte teamspelers moeten beschikken. Jeff ontdekt dat er drie kenmerken cruciaal zijn voor succes. Het blijkt een formule die meer impact heeft dan welke andere methode ook. In zijn wereldwijde bestseller...
    € 20,00
  • zo bereik je je waanzinnig belangrijke doelen

    ISBN 9789047009917
    Iedere manager en leider weet het: je kunt plannen tot je een ons weegt, de uitvoering van die plannen bepaalt het succes. Maar tussen je doelen en een geslaagde uitvoering staat ‘de wervelwind’: de urgente zaken die elke dag weer nodig zijn om je bedrijf of team draaiende te houden. Dit boek helpt je jouw grootse doelen te behalen, ondanks die wervelwind. Alles draait erom je team deelgenoot te maken van je doelen, ze zelf hun subdoelen te laten kiezen en de voortgang van de verbetering...
    € 25,00
  • hoe je ervoor zorgt dat samenwerken leuk blijft

    ISBN 9789047001966
    De kern van samenwerking in teams blootgelegd.
    € 20,00
  • getting the right things done

    ISBN 9789047008255
    Verzuipen onder een berg werk of op de toppen van je kunnen werken, dat is de keuze. Of eigenlijk, de vijf keuzes. FranklinCovey ontwikkelde een krachtige methode – gebaseerd op de kennis van Stephen Covey (bestsellerauteur van De zeven eigenschappen), de laatste ontdekkingen in de neurowetenschap en jarenlange praktijkervaring – waarmee je je productiviteit en persoonlijke effectiviteit meetbaar verhoogt. De Nederlandse vertaling is aangevuld met praktijkvoorbeelden uit de Benelux....
    € 20,00
  • hoe je ervoor zorgt dat je integer blijft

    ISBN 9789047001959
    Een onderneming leiden is eigenlijk heel simpel, als je tenminste niet in een van de vijf valkuilen voor managers trapt. In deze parabel voert Patrick Lencioni een adviseur ten tonele die Andrew O’Brien, directeur van een bedrijf in problemen, dit advies geeft. Ze ontmoeten elkaar ’s nachts in de metro en raken in gesprek over de fundamentele problemen waarmee veel leiders worden geconfronteerd. Zo zijn er vijf valkuilen: status, populariteit, zekerheid, harmonie en onkwetsbaarheid....
    € 15,00
  • een gezonde organisatie als basis voor duurzaam succes

    ISBN 9789047006374
    Patrick Lencioni laat in De beslissende voorsprong zien dat er een wereld te winnen is door niet alleen slimmer maar vooral gezonder te werken: Wie politieke spelletjes, gebrekkige communicatie en slecht leiderschap weet uit te roeien, kan alle aanwezige ervaring, kennis en energie in zijn bedrijf maximaal inzetten. Wie zoekt naar manieren om de concurrentie voor te blijven, komt al snel op het terrein van marketing, innovatie of strategie. Je wilt in feite slimmer zijn dan de rest....
    € 20,00
  • creatieve strategie voor nieuwe, concurrentievrije markten

    ISBN 9789047008156
    Het internationaal geprezen meesterwerk over strategische waarde-innovatie: stop met de concurrentiestrijd in de rode oceaan en richt je op het onontgonnen rendabele terrrein van de blauwe oceaan.
    € 25,00
  • ISBN 9789047008088
    De leukste aanpak die organisaties leert zich continu te verbeteren en onderscheiden
    € 25,99
  • hoe je ervoor zorgt dat je werk leuk blijft

    ISBN 9789047000839
    In De drie symptomen van een rotbaan neemt Patrick Lencioni plezier in het werk onder de loep. Wat voor de een een goede baan is, is voor een ander een slechte carrièrestap. Een rotbaan daarentegen, is voor iedereen even erg. Volgens Lencioni kun je een rotbaan herkennen aan drie symptomen: anonimiteit, irrelevantie en onmeetbaarheid. Als je maar een nummer bent in de grote groep werknemers voel je je anoniem, als je niet kunt zien wat het effect is van je werk,...
    € 20,00
  • omgaan met de spanning tussen persoonlijke ontwikkeling en sociale rollen

    ISBN 9789047002789
    In 'De essentie van vrouwelijk leiderschap' pleit Karin Jironet ervoor dat vrouwen de spanning tussen hun persoonlijke ambities enerzijds en de verwachtingen van hun omgeving anderzijds actief onderzoeken en proberen op te lossen. Die spanning uit zich bijvoorbeeld in de wens om eerlijk voor twijfels uit te komen, op een niveau in de organisatie waar juist daadkracht en overwicht vereist zijn. Aan de hand van de ontwikkelingsreis die Dante beschrijft in zijn Goddelijke komedie...
    € 17,50
  • 400 dierenmetaforen over organisatieverandering

    ISBN 9789025418892
    Laat zien hoe je metaforen kunt toepassen in de praktijk van en het denken over organisatieverandering.
    € 28,99
  • het meten van strategie, mensen en prestaties

    ISBN 9789025415044
    Prestaties van mensen hebben steeds meer invloed op de bedrijfsstrategie. Die prestaties moeten dan wel gemeten kunnen worden. Op basis van de succesvolle Balanced Scorecard hebben de auteurs van dit boek een nieuwe methodiek ontwikkeld, de HR-scorecard. Daarmee kan human resources management ingepast worden in de algemene strategie van bedrijven en kan men human resources managen als een onderdeel van het bedrijfskapitaal. Bovendien wordt het mogelijk om met de HR-scorecard een koppeling...
    € 33,99
  • ISBN 9789047008644
    'De kleine Cialdini'. Zijn beïnvloedingstheorie samengevat. Een prettige manier om in een paar uur tijd de ideeën van een groot denker tot u te nemen. Met een inleiding van Ap Dijksterhuis.
    € 12,99
 
<<

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda