Leiderschap & management

Sorteer de boeken op


 
<<
 
  • draagvlak en betrokkenheid creëren

    ISBN 9789047008712
    Nieuwe ideeën krijgen soms geen enkele kans. Innovatie- of veranderingsvoorstellen worden al bij voorbaat afgekeurd, als onmogelijk of zelfs bedreigend ervaren. Waarom? Het idee is eerder geprobeerd en werkte toen ook niet, er zijn veel grotere problemen die eerst opgelost moeten worden, er is geen geld of tijd voor, de techniek functioneert niet goed, we hebben de juiste mensen niet in huis...

    John Kotter, expert in verandermanagement, vertelt in de vorm van een parabel...
    € 23,99
  • spiral dynamics in de praktijk

    ISBN 9789047003861
    Voor organisaties is succesvol verandermanagement cruciaal. Maar dat kan alleen als mensen hun gedrag aanpassen. En om dat als manager voor elkaar te krijgen, moet je inzicht hebben in de waarden van je individuele medewerkers. Streeft hij naar macht of naar samenwerking? Wil zij per se de beste zijn of is ze eerder gericht op geborgenheid? Naast deze individuele waarden moet je ook rekening houden met de collectieve waarden van teams en de organisatie als geheel. Koenders en Nientied...
    € 23,99
  • in weinig tijd grootste resultaten behalen

    ISBN 9789047008651
    De One Minute Manager van Ken Blanchard en Spencer Johnson is een businessklassieker waarvan in Nederland en België al meer dan 40.000 exemplaren zijn verkocht. De methode uit het boek wordt al tientallen jaren met succes toegepast door vele managers van topondernemingen. Deze herziene editie is helemaal aangepast aan de huidige tijd en kan weer vele jaren mee. De kracht van dit boek zit hem in drie effectieve managementtechnieken die in een verhalende vorm uitgelegd worden....
    € 20,00
  • de kracht van de positieve feedback

    ISBN 9789047001621
    Een manager leert van een orkatrainer de fijne kneepjes van het motiveren. Over vertrouwen kweken, goed gedrag prijzen en verkeerd gedrag corrigeren.
    € 20,00
  • het handboek voor snelgroeiende bedrijven

    ISBN 9789047000785
    Verne Harnish is expert op het gebied van strategische groei. Uitgangspunt voor dit handboek zijn drie basisprincipes voor succesvol management, afkomstig uit de biografie van oliemagnaat John D. Rockefeller, ooit de rijkste zakenman in de VS, die Harnish uitwerkte tot een managementtool voor snelgroeiende bedrijven. De drie principes van Rockefeller zijn: - Prioriteiten: hebben we duidelijke prioriteiten voor de korte en lange termijn? Heeft iedereen zijn eigen prioriteiten daarop...
    € 20,00
  • de toekomst van werk, leiderschap en innovatie

    ISBN 9789047005278
    Mensen maken steeds beter gebruik van digitale technologie. Maar terwijl zij met behulp van hun netwerk het beste uit zichzelf halen, lukt het hun werkgevers vaak niet om dat potentieel ook in de organisatie te benutten.
    In dit boek laat Menno Lanting zien hoe bedrijven slimmer kunnen worden en hun cultuur en organisatie kunnen verbeteren met behulp van de nieuwste technologie. Met veel praktische tips en voorbeelden van onder meer nasa, Google en Philips laat hij zien wat je kunt...
    € 25,99
  • dat wat alles verandert

    ISBN 9789047000877
    In De snelheid van vertrouwen laat Stephen M.R. Covey zien dat vertrouwen een keihard economisch en meetbaar managementinstrument kan zijn. Vertrouwen is voor velen nog altijd ontastbaar, soft en alleen een sociale waarde. Covey legt uit waarom vertrouwen de kritische succesfactor is van de nieuwe economie. Vervolgens laat hij zien hoe u dat vertrouwen wekt en geeft, zowel aan uw medewerkers als aan uw klanten, aandeelhouders en andere belanghebbenden. Door dit vertrouwen maakt...
    € 25,00
  • onderhandelen voor professionals

    ISBN 9789047000747
    Aan de hand van de techniek uit De winnende dialoog van Thomas Benedict maak je jezelf een integere en vriendelijke manier van invloed uitoefenen eigen, zonder manipulatie of trucs. Je leert de meest uiteenlopende gesprekssituaties op een unieke manier te besturen, waardoor je sneller en scherper kunt handelen - en betere resultaten kunt behalen. Door je de principes uit dit boek eigen te maken verwerf je inzichten en technieken die van blijvende waarde zijn voor je optreden.
    € 20,99
  • ISBN 9789047054641
    Dit belangrijkste businessboek van de 20ste eeuw verkocht al honderd drukken in Nederland. Het maakte wereldwijd bedrijven succesvoller en hielp miljoenen mensen met meer plezier in hun leven ervaren.
    € 27,50
  • strategisch leiderschap voor vrouwen

    ISBN 9789047002604
    Strategisch leiderschap voor vrouwen is gebaseerd op vragen die Mirella Visser van vrouwen kreeg tijdens lezingen en workshops over het onderwerp ‘Vrouwen en Leiderschap’. Het best bewaarde geheim in het bedrijfsleven lijkt vaak wel de verdwijntruc van vrouwen op weg naar de top; ondanks alle aandacht voor dit probleem blijft het aantal vrouwen in topposities gering. Wat kunnen vrouwen zelf doen om onder de huidige omstandigheden meer uit hun carrière te halen? Aan de hand...
    € 23,99
  • lange termijn vertrouwen is beter dan korte termijn succes

    ISBN 9789047008439
    Een parabel in de stijl van Ken Blanchard, die laat zien dat leiderschap pas effectief is wanneer het niet alleen draait om de doelen van de organisatie, maar ook om die van de medewerkers.
    € 15,00
  • zowel leidinggevende als collega: hoe doe je dat?

    ISBN 9789047000143
    Wanneer je functioneel of operationeel leidinggevende van je collega's wordt terwijl je een deel van je tijd ook nog met hen blijft samenwerken, moet je opnieuw je plek veroveren. Je relatie met je collega's verandert, want je hoort er niet echt meer bij, en je relatie met je leidinggevende verandert ook omdat je meer zijn gelijke wordt. Daarnaast is je nieuwe functie bij uitstek een positie om meer werkzaamheden aan te trekken dan je aankunt: je collega's delegeren naar boven...
    € 15,00
  • hoe managers onbewust verandering blokkeren

    ISBN 9789047003960
    In 'Doorbreek de cirkel' beschrijft Arend Ardon dat de meeste managers weliswaar veel kennis hebben over verandermanagement, maar het in de praktijk toch nogal eens spaak loopt. Dat komt omdat onze kennis maar zeer beperkt ons handelen stuurt. Onbewust hebben wij aannames over medewerkers die ons juist in de problemen brengen. En al even onbewust vertonen we gedrag waarmee we initiatief en verantwoordelijkheidsgevoel van medewerkers ondermijnen. Om de taaie situaties die hieruit...
    € 23,99
  • de psychologie van beinvloeding begrijpen en gebruiken

    ISBN 9789047009610
    Gedragsverandering is een actueel onderwerp: jongeren moeten minder drinken, autorijders voorzichtiger rijden, medewerkers stressvrijer werken. Bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven worden daartoe (reclame)campagnes, acties, (digitale) producten en online toepassingen ontworpen. Er wordt van alles uit de kast gehaald om het gedrag van mensen te veranderen: humor, celebrity's, nudging en veel (te veel) informatie. Met wisselend succes. Wetenschappers...
    € 20,00
  • de verrassende waarheid over wat ons motiveert

    ISBN 9789047009672
    De verassende waarheid over wat ons echt motiveert.
    € 20,00
 
<<

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda