Leiderschap & management
-
het meten van strategie, mensen en prestaties
ISBN 9789025415044
Prestaties van mensen hebben steeds meer invloed op de bedrijfsstrategie. Die prestaties moeten dan wel gemeten kunnen worden. Op basis van de succesvolle Balanced Scorecard hebben de auteurs van dit boek een nieuwe methodiek ontwikkeld, de HR-scorecard. Daarmee kan human resources management ingepast worden in de algemene strategie van bedrijven en kan men human resources managen als een onderdeel van het bedrijfskapitaal. Bovendien wordt het mogelijk om met de HR-scorecard een koppeling...
€ 33,99
-
De 7 managementlessen van Louis van Gaal
ISBN 9789047007982
Na de reeks succesvolle wedstrijden van Oranje tijdens het WK van 2014 rees de ster van Louis van Gaal tot ongekende hoogte. Alom werd de bondscoach geprezen om zijn strategie, zijn interventies, zijn manier van leidinggeven. Wat is het geheim van deze man, die nog maar twee jaar eerder de leiding kreeg over een Nederlands Elftal waarvan niemand verwachtte dat het zelfs maar de groepsfase zou overleven? Wat kunnen managers en andere leidinggevenden van zijn aanpak leren?
In...
€ 14,99
-
ISBN 9789047008644
'De kleine Cialdini'. Zijn beïnvloedingstheorie samengevat. Een prettige manier om in een paar uur tijd de ideeën van een groot denker tot u te nemen. Met een inleiding van Ap Dijksterhuis.
-
zijn Semco-aanpak samengevat
ISBN 9789047010425
De kleine Semler. Zijn Semco-aanpak samengevat, over de aanpak van Ricardo Semler, de geestelijk vader van de zelfsturende organisatie.
-
onverwachte lessen van blije eikels
ISBN 9789047006640
Sommige mensen zijn altijd enthousiast, hebben altijd energie en zien altijd alles door een roze bril. Blije eikels noemt Jeroen Busscher dit soort mensen. Wat je ook van ze mag vinden, ze zijn vaak wel erg succesvol. Hoe doen ze dat? 'De kracht van de roze bril' laat zien wat je kunt bereiken met een positieve kijk op de werkelijkheid. Aan de hand van 32 korte levensprincipes legt Jeroen op speelse manier uit waarom de blije eikel zo effectief is, en wat je ervan kunt leren....
-
draagvlak en betrokkenheid creëren
ISBN 9789047008712
Nieuwe ideeën krijgen soms geen enkele kans. Innovatie- of veranderingsvoorstellen worden al bij voorbaat afgekeurd, als onmogelijk of zelfs bedreigend ervaren. Waarom? Het idee is eerder geprobeerd en werkte toen ook niet, er zijn veel grotere problemen die eerst opgelost moeten worden, er is geen geld of tijd voor, de techniek functioneert niet goed, we hebben de juiste mensen niet in huis...
John Kotter, expert in verandermanagement, vertelt in de vorm van een parabel...
€ 23,99
-
spiral dynamics in de praktijk
ISBN 9789047003861
Voor organisaties is succesvol verandermanagement cruciaal. Maar dat kan alleen als mensen hun gedrag aanpassen. En om dat als manager voor elkaar te krijgen, moet je inzicht hebben in de waarden van je individuele medewerkers. Streeft hij naar macht of naar samenwerking? Wil zij per se de beste zijn of is ze eerder gericht op geborgenheid? Naast deze individuele waarden moet je ook rekening houden met de collectieve waarden van teams en de organisatie als geheel.
Koenders en Nientied...
-
in weinig tijd grootste resultaten behalen
ISBN 9789047008651
De One Minute Manager van Ken Blanchard en Spencer Johnson is een businessklassieker waarvan in Nederland en België al meer dan 40.000 exemplaren zijn verkocht. De methode uit het boek wordt al tientallen jaren met succes
toegepast door vele managers van topondernemingen. Deze herziene editie is helemaal aangepast aan de huidige tijd en kan weer vele jaren mee. De kracht van dit boek zit hem in drie effectieve managementtechnieken die in
een verhalende vorm uitgelegd worden....
-
de kracht van de positieve feedback
ISBN 9789047001621
Een manager leert van een orkatrainer de fijne kneepjes van het motiveren. Over vertrouwen kweken, goed gedrag prijzen en verkeerd gedrag corrigeren.
€ 20,00
-
het handboek voor snelgroeiende bedrijven
ISBN 9789047000785
Verne Harnish is expert op het gebied van strategische groei. Uitgangspunt voor dit handboek zijn drie basisprincipes voor succesvol management, afkomstig uit de biografie van oliemagnaat John D. Rockefeller, ooit de rijkste zakenman in de VS, die Harnish uitwerkte tot een managementtool voor snelgroeiende bedrijven. De drie principes van Rockefeller zijn:
- Prioriteiten: hebben we duidelijke prioriteiten voor de korte en lange termijn? Heeft iedereen zijn eigen prioriteiten daarop...
-
ISBN 9789047004059
Bezielend coachen van Adriaan Hoogendijk bevat een schat aan theorieën, modellen, vragen en opdrachten voor beginnende en gevorderde coaches. Coaching voldoet aan de behoefte van mensen in alle lagen van een organisatie om actief te werken aan verandering die ook verbetering is. Maar om de vitaliteit van mens en organisatie te bevorderen, is coaching met diepgang en met oog voor grondhoudingen en ontwikkelingsprocessen essentieel. Hoogendijk is de expert op dit gebied....
€ 30,00
-
de toekomst van werk, leiderschap en innovatie
ISBN 9789047005278
Mensen maken steeds beter gebruik van digitale technologie. Maar terwijl zij met behulp van hun netwerk het beste uit zichzelf halen, lukt het hun werkgevers vaak niet om dat potentieel ook in de organisatie te benutten.
In dit boek laat Menno Lanting zien hoe bedrijven slimmer kunnen worden en hun cultuur en organisatie kunnen verbeteren met behulp van de nieuwste technologie. Met veel praktische tips en voorbeelden van onder meer nasa, Google en Philips laat hij zien wat je kunt...
-
dat wat alles verandert
ISBN 9789047000877
In De snelheid van vertrouwen laat Stephen M.R. Covey zien dat vertrouwen een keihard economisch en meetbaar managementinstrument kan zijn.
Vertrouwen is voor velen nog altijd ontastbaar, soft en alleen een sociale waarde. Covey legt uit waarom vertrouwen de kritische succesfactor is van de nieuwe economie. Vervolgens laat hij zien hoe u dat vertrouwen wekt en geeft, zowel aan uw medewerkers als aan uw klanten, aandeelhouders en andere belanghebbenden. Door dit vertrouwen maakt...
€ 25,00
-
strategieën voor de Nieuwe Tijd
ISBN 9789047010470
In De Tao van leiderschap laat John Heider zien hoe de principes van Tao juist in deze tijd het verschil kunnen maken om een bevlogen leider te zijn. In zijn beroemde werk Tao-teh-King (Hoe dingen gebeuren of werken) beschreef Lao-tse de regels voor doeltreffend leiderschap. In China is dit nog altijd een van de belangrijkste boeken.
De Tao van leiderschap voert je mee in deze eeuwenoude diepe wijsheid, en combineert deze met praktische inzichten. Op iedere bladzijde vind je inspiratie...
-
meer succes in je werk met positieve psychologie
ISBN 9789047008507
Organiseren nieuwe stijl is leren, delen, flexibel en creatief zijn. Daarvoor heb je als kenniswerker heel andere competenties nodig dan voorheen. Nick van Dam en Eileen Rogers geven in De verandering begint bij jou een compleet en kernachtig overzicht van die nieuwe competenties zoals mindfulness, appreciative inquiry en sociale intelligentie. Het zijn op wetenschappelijk onderzoek gebaseerde vaardigheden en technieken die wonderen doen voor werkrelaties, je eigen energie en je connecties...
€ 25,99
Leestips ontvangen?
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.
Schrijf je inAgenda