Leiderschap & management

Sorteer de boeken op


 
<<
 
  • servant-leadership across cultures

    ISBN 9789047001997
    'Grenzeloos leiderschap' geeft op compacte en praktische wijze de essentie van dienend-leiderschap weer, thuis en over culturele grenzen heen. Aan de hand van praktijkvoorbeelden leggen Trompenaars en Voerman een link met participatief, transformationeel en situationeel leiderschap, die deel uitmaken van het universele dienend-leiderschapsconcept.

    Een dienend-leider is bij uitstek in staat om schijnbare tegenstellingen, waaronder ook culturele, te verenigen. In dit boek...
    € 25,00
  • ervaringen van een groeiondernemer

    ISBN 9789047007524
    Kees de Jong beschrijft in Groter groeien zijn ervaringen met ondernemerschap, zijn worstelingen, fouten en oplossingen. Een van zijn conclusies: als je als ondernemer maar blijft leren en aan jezelf blijft werken, kun je alle situaties de baas. Veel ondernemers worstelen met dezelfde dilemma's: op het gebied van hun leiderschap, de omgang met medewerkers, de strategie van het bedrijf, de financiën enzovoort. En als je bedrijf hard groeit komt daar nog eens bij dat je voortdurend...
    € 19,99
  • een overtuigende methode om uw medewerkers te inspireren

    ISBN 9789047000242
    Dankzij 'Gung Ho' weten medewerkers weer waarvoor zij werken, voelen zij zich verantwoordelijk en ondersteunen zij elkaar.
    € 20,00
  • ISBN 9789047008873
    De ene na de andere toezichthouder, bank of accountant komt in het geding wegens een gebrek aan integriteit en betrouwbaarheid. Ze hebben zich meer druk gemaakt om ‘window dressing’ en het afvinken van de compliancelijstjes dan om het creëren van een integere bedrijfscultuur en werkelijk integer handelen. Helaas levert dit wanbeleid alleen nog maar meer voorschriften van de overheid en bureaucratische ballast op en komen we steeds verder te staan van waar deze regels ooit...
    € 32,99
  • een biologische kijk op sociaal gedrag in organisaties

    ISBN 9789047009825
    In Help, mijn baas is een aap! beschrijft bioloog Patrick van Veen het gedrag dat we dagelijks vertonen als we aan het werk zijn. Niet alleen de baas, maar elke werknemer wordt onder de loep genomen. Dit gedrag wordt verduidelijkt aan de hand van een vergelijking met het sociale gedrag dat apen vertonen. We delen tenslotte heel veel met onze 'evolutionaire verwanten'. U zult bijvoorbeeld beter begrijpen waarom zakenlunches zoveel goeds opleveren, of wat de positieve gevolgen van stress...
    € 18,50
  • de verkorte handleiding

    ISBN 9789047008163
    Ondernemers, managers en slimme medewerkers: iedereen is gebaat bij een goed inzicht in de werking van een bedrijf. Maar wie wil zich door dikke stapels marketing-, strategie- en managementliteratuur worstelen? Machiel Emmering wist de essentie van bedrijfsvoering in een simpel en veelomvattend model te presenteren. Het rust op vier pijlers: doelen, werk, middelen en mensen. Zo krijg je op natuurlijke wijze inzicht in de organisatie als geheel en de samenhang tussen de onderdelen....
    € 25,99
  • het principe van creatieve samenwerking

    ISBN 9789047004578
    Veel conflicten – op het werk, in het gezin of in de politiek – slepen zich voort omdat beide partijen aan hun eigen standpunt vasthouden. Elke partij wil de andere niet echt serieus nemen en vreest zichzelf te verliezen als hij toegeeft. Stephen Covey leert ons in Het 3de alternatief dat er meer mogelijk is dan ‘jouw manier of mijn manier’. Hij bouwt daarbij voort op het in De zeven eigenschappen geïntroduceerde concept van synergie. Als synergie serieus wordt nagestreefd...
    € 28,99
  • de ongeschreven regels van het spel

    ISBN 9789047005131
    Het Grote Lobbyboek van Erik van Venetië en Jaap Luikenaar laat zien hoe de professionals het doen. Hoe krijgt Amnesty International een voet tussen de deur in Den Haag? Hoe gaat Albert Heijn te werk? Lobbyen is niet iets geheimzinnigs, het is een alledaagse bezigheid, en iedereen kan het. Sterker: velen doen het al zonder het te beseffen. Voor een nieuwe baan, een subsidie, om iets te verkopen, om regels van de overheid te veranderen. Lobbyen loont. Als je de kneepjes...
    € 32,50
  • het revolutionaire boek dat uw strategie voorgoed zal veranderen

    ISBN 9789047008149
    In Het innovatiedilemma laat Clayton Christensen overtuigend zien dat succesvolle bedrijven ten onder kunnen gaan, juist omdat ze alles goed doen - voor hun bestaande klanten. Ze worden links en rechts ingehaald door nieuwkomers die, met aanpassingen aan de technologie of dienst, nieuwe klanten weten te vinden. Denk aan Apple en Tesla, die respectievelijk de telefoon- en auto-industrie op hun kop zetten. Geroemd door onder anderen Steve Jobs, Jeff Bezos en Malcolm Gladwell toont...
    € 25,99
  • de oerkenmerken van invloed en overwicht

    ISBN 9789047008477
    De Gaulle, Sarkozy, Obama en Fortuyn: waarom worden zij gezien als ‘natuurlijke’ leiders? Massapsycholoog Jaap van Ginneken presenteert de laatste wetenschappelijke inzichten over leiderschap, aan de hand van een analyse van een aantal sleutelfiguren uit de internationale politiek. Van Ginneken toont aan dat wij nog steeds gebruikmaken van diepgewortelde overlevingsmechanismen bij de instinctieve keuze van onze leiders. Oerkenmerken als lengte, symmetrie, gezichtsvorm en stemgeluid...
    € 20,99
  • alles wat je moet weten om slimmer, productiever en gelukkiger te worden

    ISBN 9789047007845
    Ons feilbare denken meets Getting things done!
    € 17,50
  • wie het weet mag het zeggen

    ISBN 9789047010487
    Dat de oude manier van organiseren niet meer afdoende is, weten we inmiddels. De kritiek op dit Angelsaksische systeem haalt vrijwel dagelijks de voorpagina's. Jaap Peters en Mathieu Weggeman laten in 'Het Rijnlandboekje' zien dat er gelukkig al een meer menselijke manier van organiseren en besturen is, namelijk: Rijnlands. Maar wat betekent dat precies, Rijnlands organiseren? De term heeft door de jaren heen een specifieke invulling gekregen. Peters en Weggeman leggen u kort,...
    € 9,99
  • De 7 principes van wendbaar werken, leren en ondernemen

    ISBN 9789047008897
    Menno Lanting reisde de wereld over op zoek naar de meest inspirerende ondernemers en organisaties, zowel start-ups als grote multinationals. In 'Olietankers en speedboten' schreef hij een apart hoofdstuk genaamd 'Hoe word ik een speedboot' over de belangrijkste lessen om ons voor te bereiden op de toekomst en op de nieuwe manier van werken. Dat hoofdstuk vind je hier integraal terug, aangevuld met een leeslijst van boeken en bronnen die je verder helpen naar meer flexibiliteit...
    € 12,50
  • de nieuwe manier van werken in een snel veranderende wereld

    ISBN 9789047008354
    Veel organisaties zouden graag wendbaarder zijn, zodat ze sneller kunnen reageren op wat een snel veranderende omgeving van ze vraagt. Dit vereist een andere organisatievorm met minder bureaucratie. Holacratie is zo’n organisatievorm. Holacratie biedt een baanbrekende nieuwe structuur. Het is uitermate actiegericht, problemen worden snel en transparant aangepakt. Werknemers worden expert op hun eigen vakgebied en een volger in het vakgebied van anderen. Ook krijgt elke medewerker...
    € 25,99
  • het organiseren van talent

    ISBN 9789047001096
    HUMAN BUSINESS ENGINEERING
    Het organiseren van talent

    De auteurs van dit boek over organisatie- en beloningsmanagement nemen geen blad voor de mond: organisaties die zich willen onderscheiden van andere, moeten vooral niet doen alsof iedereen hetzelfde is. Baarda en Frijde schuwen geen ferme uitspraken en vergelijken het personeel van een organisatie met een kudde. Afzonderlijke medewerkers verdelen ze vervolgens in acht verschillende persoonlijkheden en de rol die het best...
    € 28,99
 
<<

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda