Leiderschap & management

Sorteer de boeken op


 
<<
 
  • een overtuigende methode om uw medewerkers te inspireren

    ISBN 9789047000242
    Dankzij 'Gung Ho' weten medewerkers weer waarvoor zij werken, voelen zij zich verantwoordelijk en ondersteunen zij elkaar.
    € 20,00
  • ISBN 9789047008873
    De focus ligt in dit handboek niet op de regels zelf, maar juist op het leren handelen in de geest van de regels.
    € 25,00
  • een biologische kijk op sociaal gedrag in organisaties

    ISBN 9789047009825
    Bioloog Patrick van Veen laat zien dat ons gedrag op ons werk veel gemeen heeft met dat van apen en legt aan de hand van grappige herkenbare voorbeelden uit hoe je voordeel met deze kennis te doen.
    € 18,50
  • de verkorte handleiding

    ISBN 9789047008163
    Ondernemers, managers en slimme medewerkers: iedereen is gebaat bij een goed inzicht in de werking van een bedrijf. Maar wie wil zich door dikke stapels marketing-, strategie- en managementliteratuur worstelen? Machiel Emmering wist de essentie van bedrijfsvoering in een simpel en veelomvattend model te presenteren. Het rust op vier pijlers: doelen, werk, middelen en mensen. Zo krijg je op natuurlijke wijze inzicht in de organisatie als geheel en de samenhang tussen de onderdelen....
    € 25,99
  • het principe van creatieve samenwerking

    ISBN 9789047004578
    Veel conflicten – op het werk, in het gezin of in de politiek – slepen zich voort omdat beide partijen aan hun eigen standpunt vasthouden. Elke partij wil de andere niet echt serieus nemen en vreest zichzelf te verliezen als hij toegeeft. Stephen Covey leert ons in Het 3de alternatief dat er meer mogelijk is dan ‘jouw manier of mijn manier’. Hij bouwt daarbij voort op het in De zeven eigenschappen geïntroduceerde concept van synergie. Als synergie serieus wordt nagestreefd...
    € 25,00
  • de ongeschreven regels van het spel

    ISBN 9789047005131
    Lobbyen is niet iets geheimzinnigs, het is een alledaagse bezigheid, en iedereen kan het. Het Grote Lobbyboek is een onmisbare gids voor iedereen, beginneling én grootmeester.
    € 25,00
  • het revolutionaire boek dat uw strategie voorgoed zal veranderen

    ISBN 9789047008149
    In Het innovatiedilemma laat Clayton Christensen zien dat succesvolle bedrijven ten onder kunnen gaan, juist omdat ze alles goed doen. Ze worden links en rechts ingehaald door nieuwkomers die, met aanpassingen aan de technologie of dienst, nieuwe klanten weten te vinden. Denk aan Apple en Tesla, die respectievelijk de telefoon- en auto-industrie op hun kop zetten. Geroemd door onder anderen Steve Jobs, Jeff Bezos en Malcolm Gladwell toont dit boek wat een bedrijf kan doen om disruptieve...
    € 22,50
  • de oerkenmerken van invloed en overwicht

    ISBN 9789047008477
    De Gaulle, Sarkozy, Obama en Fortuyn: waarom worden zij gezien als ‘natuurlijke’ leiders? Massapsycholoog Jaap van Ginneken presenteert de laatste wetenschappelijke inzichten over leiderschap, aan de hand van een analyse van een aantal sleutelfiguren uit de internationale politiek. Van Ginneken toont aan dat wij nog steeds gebruikmaken van diepgewortelde overlevingsmechanismen bij de instinctieve keuze van onze leiders. Oerkenmerken als lengte, symmetrie, gezichtsvorm en stemgeluid...
    € 20,99
  • alles wat je moet weten om slimmer, productiever en gelukkiger te worden

    ISBN 9789047007845
    Ons feilbare denken meets Getting things done!
    € 17,50
  • wie het weet mag het zeggen

    ISBN 9789047010487
    Dat de oude manier van organiseren niet meer afdoende is, weten we inmiddels. De kritiek op dit Angelsaksische systeem haalt vrijwel dagelijks de voorpagina's. Jaap Peters en Mathieu Weggeman laten in 'Het Rijnlandboekje' zien dat er gelukkig al een meer menselijke manier van organiseren en besturen is, namelijk: Rijnlands. Maar wat betekent dat precies, Rijnlands organiseren? De term heeft door de jaren heen een specifieke invulling gekregen. Peters en Weggeman leggen u kort,...
    € 9,99
  • de nieuwe manier van werken in een snel veranderende wereld

    ISBN 9789047008354
    Veel organisaties zouden graag wendbaarder zijn, zodat ze sneller kunnen reageren op wat een snel veranderende omgeving van ze vraagt. Dit vereist een andere organisatievorm met minder bureaucratie. Holacratie is zo’n organisatievorm. Holacratie biedt een baanbrekende nieuwe structuur. Het is uitermate actiegericht, problemen worden snel en transparant aangepakt. Werknemers worden expert op hun eigen vakgebied en een volger in het vakgebied van anderen. Ook krijgt elke medewerker...
    € 25,99
  • het organiseren van talent

    ISBN 9789047001096
    HUMAN BUSINESS ENGINEERING
    Het organiseren van talent

    De auteurs van dit boek over organisatie- en beloningsmanagement nemen geen blad voor de mond: organisaties die zich willen onderscheiden van andere, moeten vooral niet doen alsof iedereen hetzelfde is. Baarda en Frijde schuwen geen ferme uitspraken en vergelijken het personeel van een organisatie met een kudde. Afzonderlijke medewerkers verdelen ze vervolgens in acht verschillende persoonlijkheden en de rol die het best...
    € 28,99
  • Netwerkleiderschap en de nieuwe organisatie

    ISBN 9789047008361
    Sociale netwerken en nieuwe technologiën stellen de kenniswerker in staat om zelf zijn werk te organiseren en zijn professionele ontwikkeling vorm te geven. Daar is lang niet altijd meer een organisatie of een manager voor nodig. Wat betekenen de nieuwe organisatievormen voor de rol van de manager? En moet de traditionele machtsstructuur op z'n kop nu de rol van collectief leiderschap toeneemt? Hoe kunnen kenniswerkers social media gebruiken om hun kennis en kunde beter voor...
    € 24,99
  • adviezen en sterke verhalen uit de boardroom

    ISBN 9789047007517
    Ik ben integer, jij bent integer is opgezet als kijkje achter de schermen bij vijftien ervaren ‘captains of industry’. Het boek beantwoordt de vraag wat grote bedrijven moeten doen om integer te blijven. De integriteit van leiders en hun organisaties is een dagelijks terugkerend thema in de media. De schade van een gedeukt imago varieert van roemloos ontslag tot koersval op de beurs of een consumentenboycot. Nu ‘social’ domineert, wordt echte integriteit alleen maar belangrijker....
    € 25,99
  • creëer je eigen verandering

    ISBN 9789047008774
    'Wie heeft mijn kaas gepikt?', een klassieker onder de businessboeken, stelt dat mensen zich moeten aanpassen aan veranderingen en niet moeten vasthouden aan hun Kaas, metafoor voor zekerheden. Toch schiet het basisidee dat je flexibel moet reageren op veranderende omstandigheden tekort als je werkelijk ondernemend en innovatief wilt zijn. De nieuwe parabel Ik heb jouw kaas gepikt! gaat ook over muizen in een doolhof, maar zet de lezer ertoe aan de grenzen van zijn of haar...
    € 20,99
 
<<

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda