Leiderschap & management

Sorteer de boeken op


 
<<
 
  • de verrassende waarheid over wat ons motiveert

    ISBN 9789047009672
    Heel lang werd alom aangenomen dat je mensen het best kunt motiveren met een materiële beloning, zoals een geldbonus. Niet waar, zegt Daniel H. Pink. Hij betoogt dat het geheim van beter presteren en meer voldoening ligt in de menselijke behoefte regisseur te zijn van ons eigen leven, nieuwe dingen te leren en goed te doen. Gebaseerd op vijftig jaar wetenschappelijk onderzoek naar menselijk gedrag en motivatie onthult Pink de mismatch tussen wat de wetenschap weet en wat het bedrijfsleven...
    € 25,99
  • ISBN 9789047009702
    In 2016 schudden Martijn Aslander en Erwin Witteveen de gemoederen op met de publicatie van hun meesterwerk Nooit Af, ‘Maar omdat niet iedereen toekomt aan zo’n dik boek, waren de auteurs zo vriendelijk een beknopte versie te schrijven op borstzakformaat: Een beetje Nooit Af. Geen droge samenvatting, maar een superkorte hervertelling van hun spraakmakende visie.

    Nooit af gaat over de fundamenten van ons leven en de maatschappij. ‘Must-read voor iedere burger,’...
    € 7,50
  • waarom leiders een cultuur van veiligheid moeten creeren

    ISBN 9789047007296
    Wat is de essentiële taak van een leider of manager? Het antwoord van Simon Sinek: het creëren van een cultuur van veiligheid. Want wie zich moet richten op gevaar binnen de organisatie, kan geen aandacht hebben voor wat er buiten de organisatie gebeurt. Zo zal een bedrijf nooit slagvaardig kunnen reageren op veranderende omstandigheden. Denk aan het leger, waar opofferingsgezindheid, vertrouwen en samenwerking essentieel zijn om de gevaren van buitenaf het hoofd te bieden.  Sinek,...
    € 24,99
  • managen met meer plezier

    ISBN 9789047008545
    De directie eist van alles en medewerkers worden steeds mondiger. En jij? Jij zit er als manager tussenin. Ondanks je ambities en goede voornemens wordt je
    agenda geregeerd door de waan van de dag. Van het motiveren en ontwikkelen van de mensen in je team komt bar weinig terecht. Soms vraag je je wel eens af:
    'Waarom wilde ik ook al weer manager worden?' Gelukkig kan het ook anders. Want succesvol leidinggeven is volgens Louis van Woerden eigenlijk verrassend
    eenvoudig....
    € 20,99
  • de 8 eigenschappen van marktleiders

    ISBN 9789047007630
    Waarom wordt het ene bedrijf of merk wel marktleider en het andere niet? Is het geluk, toeval of het resultaat van hard werken en briljante inzichten?

    Uitgebreid onderzoek van Roland van Kralingen en zes topalumni van managementschool AOG (Rijksuniversiteit Groningen) wees uit dat frontrunners een aantal bijzondere eigenschappen met elkaar gemeen hebben:
    1. Bij marktleiders staat meerwaardecreatie centraal in de onderneming
    2. Marktleiders creëren hun eigen...
    € 32,50
  • waarom sommige bedrijven een sprong vooruit maken... en andere niet

    ISBN 9789047093848
    Jim Collins heeft met Good to Great een wereldwijde bestseller geschreven waarvan inmiddels al meer dan een miljoen exemplaren zijn verkocht. Dit boek wordt in bijna alle managementliteratuur aangehaald als de meest grondige, inzichtelijke en vernieuwende studie van de afgelopen decennia. Uit een langdurig onderzoek van honderden Fortune 500-bedrijven kwamen elf bedrijven naar voren die in een periode van vijftien jaar explosief groeiden: een tijdlang presteerden...
    € 29,99
  • toeval, chaos, onzekerheid: waarom sommige ondernemingen ondanks alles floreren

    ISBN 9789047005148
    Tien jaar na het verschijnen van Good to Great, volgens velen het beste businessboek van het afgelopen decennium, is Jim Collins terug met een nieuw spraakmakend boek. Hierin beantwoordt hij de vraag: waarom floreren sommige bedrijven zelfs in de meest chaotische en onzekere omstandigheden en andere niet? Succes, zo beweert Collins, is met name een kwestie van goede, gedisciplineerde keuzes maken. Ook neemt hij stelling tegen het alom geaccepteerde idee dat we ‘in...
    € 33,50
  • servant-leadership across cultures

    ISBN 9789047001997
    Dit boek geeft op compacte en praktische wijze de essentie van dienend-leiderschap weer, thuis en over culturele grenzen heen. Aan de hand van praktijkvoorbeelden leggen Trompenaars en Voerman een link met participatief, transformationeel en situationeel leiderschap, die deel uitmaken van het universele dienend-leiderschapsconcept. Een dienend-leider is bij uitstek in staat om schijnbare tegenstellingen, waaronder ook culturele, te verenigen. In dit boek komen zeven...
    € 25,00
  • ervaringen van een groeiondernemer

    ISBN 9789047007524
    Veel ondernemers worstelen met dezelfde dilemma's: op het gebied van hun leiderschap, de omgang met medewerkers, de strategie van het bedrijf, de financiën enzovoort. Als je bedrijf hard groeit, komt daar nog eens bij dat je voortdurend van rol moet veranderen in de verschillende fasen van de ontwikkeling van je onderneming. Kees de Jong beschrijft in Groter groeien zijn ervaringen met ondernemerschap, zijn worstelingen, fouten en oplossingen. Er schuilt altijd een les in de columns...
    € 19,99
  • een overtuigende methode om uw medewerkers te inspireren

    ISBN 9789047000242
    Persoonlijke betrokkenheid van medewerkers is in elk bedrijf onbetaalbaar. Maar hoe krijg je je mensen zo gemotiveerd en enthousiast dat zij zich volledig inzetten voor hun organisatie? Het antwoord ligt besloten in de drie eenvoudige principes van Gung Ho, principes die voor elke manager zijn na te volgen.  Blanchard en Bowles beschrijven deze revolutionaire techniek aan de hand van een bedriijf dat worstelt om een faillissement af te wenden. Dankzij Gung...
    € 20,00
  • ISBN 9789047008873
    De ene na de andere toezichthouder, bank of accountant komt in het geding wegens een gebrek aan integriteit en betrouwbaarheid. Ze hebben zich meer druk gemaakt om ‘window dressing’ en het afvinken van de compliancelijstjes dan om het creëren van een integere bedrijfscultuur en werkelijk integer handelen. Helaas levert dit wanbeleid alleen nog maar meer voorschriften van de overheid en bureaucratische ballast op en komen we steeds verder te staan van waar deze regels ooit...
    € 32,99
  • een biologische kijk op sociaal gedrag in organisaties

    ISBN 9789047009825
    In Help, mijn baas is een aap! beschrijft bioloog Patrick van Veen het gedrag dat we dagelijks vertonen als we aan het werk zijn. Niet alleen de baas, maar elke werknemer wordt onder de loep genomen. Dit gedrag wordt verduidelijkt aan de hand van een vergelijking met het sociale gedrag dat apen vertonen. We delen tenslotte heel veel met onze 'evolutionaire verwanten'. U zult bijvoorbeeld beter begrijpen waarom zakenlunches zoveel goeds opleveren, of wat de positieve gevolgen van stress...
    € 18,50
  • de verkorte handleiding

    ISBN 9789047008163
    Je bent ondernemer, manager, of vakexpert: het spreekt voor zich dat je gebaat bent bij gedegen kennis van hoe een bedrijf werkt. Maar heb je de tijd en zin om door stapels boeken heen te gaan – nog los van het probleem van de juiste keuze en het verband tussen al die kennis?   Machiel Emmering heeft de oplossing. Hij presenteert een model dat even eenvoudig als veelomvattend is. Met slechts...
    € 25,99
  • het principe van creatieve samenwerking

    ISBN 9789047004578
    Veel conflicten – op het werk, in het gezin of in de politiek – slepen zich voort omdat beide partijen aan hun eigen standpunt vasthouden. Elke partij wil de andere niet echt serieus nemen en vreest zichzelf te verliezen als hij toegeeft. Stephen Covey leert ons in Het 3de alternatief dat er meer mogelijk is dan ‘jouw manier of mijn manier’. Hij bouwt daarbij voort op het in De zeven eigenschappen geïntroduceerde concept van synergie. Als synergie...
    € 28,99
  • de ongeschreven regels van het spel

    ISBN 9789047005131
    De ongeschreven regels van het spel

    Lobbyen is iemand voor je karretje spannen om er zelf beter van te worden. Het is een alledaagse bezigheid, er is niets geheimzinnigs aan, en iedereen kan het. Sterker: velen doen het al zonder het te beseffen. Voor een nieuwe baan, een subsidie, om iets te verkopen, om regels van de overheid te veranderen. Lobbyen loont. Als je de kneepjes van het vak maar kent. Het bestuur van de voetbalclub, de directeur, de ambtenaar,...
    € 32,50
 
<<

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda