Leiderschap & management

Sorteer de boeken op


 
<<
 
  • de belangrijkste modellen, ideeën en denkers

    ISBN 9789047009344
    De belangrijkste modellen, ideeën en denkers De managementliteratuur barst uit zijn voegen van de ideeën, modellen en theorieën. Het is één grote gereedschapskist van bruikbaar materiaal, maar wat zet je wanneer in? Het zou handig zijn als je een snel overzicht had om te zien wat een bepaald thema ook weer omvat. Daartoe dient dit boek. In ultrakort overzicht passeren de belangrijkste modellen en theorieën de revue. De Long Tail, de 7 eigenschappen, de Bottom of the Pyramid......
    € 20,99
  • ISBN 9789047003366
    Als je op één ding kunt vertrouwen in het bedrijfsleven, is het onzekerheid. Het lukt lang niet alle bedrijven om op koers te blijven door de woelige baren van de economische realiteit. In zijn nieuwe boek beschrijft Stephen R. Covey de volgende vier managementprincipes die in goede en slechte tijden tot gegarandeerd goede resultaten leiden: 1 Excellente uitvoering: de sterkste bedrijven hebben eenvoudige doelen, vertaald in heldere ijkpunten die consequent worden nagestreefd....
    € 20,99
  • het fundament van emotionele intelligentie

    ISBN 9789047006152
    Het nieuwe standaardwerk
    € 23,99
  • sturen zonder te dwingen

    ISBN 9789047009658
    Jeroen Busscher, bekend van populaire seminars en bestsellers als Pimp je afdeling en Turbomanagement, biedt in zijn nieuwe boek Aanstekelijk veranderen een frisse kijk op leidinggeven in organisaties waar veranderen het nieuwe normaal is. Onmisbaar voor de manager van de eenentwintigste eeuw. Het lijkt wel of je tegenwoordig geen leiding meer mág geven. Als manager voel je je al snel een bemoeial. Toch vragen de steeds wispelturiger omstandigheden dat medewerkers voortdurend...
    € 22,99
  • nine essential steps for selecting tomorrow's top talent

    ISBN 9789047010180
    Remember these new rules of the game:
    The selection criteria for tomorrow’s talent could
    scarcely be more different than the ones used today.
    Selection based primarily on credentials, skills and
    knowledge will no longer suffice.
    It is essential that you come to know your potential
    hires – who they are and what motivates them.

    Executive recruiter, columnist and author Ralf Knegtmans
    offers nine essential steps companies need to follow to
    select...
    € 22,99
  • 9 cruciale stappen bij de selectie van het toptalent van morgen

    ISBN 9789047009832
    Onder invloed van technologische ontwikkelingen verandert de wereld sneller dan ooit tevoren. Headhunter Ralf Knegtmans laat in 'Agile Talent' overtuigend zien dat dit niet alleen grote invloed heeft op bedrijven, maar ook op hun medewerkers. Je kunt mensen niet langer alleen selecteren op basis van wat ze kunnen of weten, maar dient ook mee te wegen wie ze zijn en wat hen drijft. De selectiecriteria van het talent van morgen zijn wezenlijk anders dan die van vandaag. Ralf Knegtmans...
    € 22,99
  • omgaan met cultuurverschillen

    ISBN 9789047009696
    Deze volledig herziene editie van deze klassieker is toegesneden op de praktische behoeften van de lezer. Allemaal andersdenkenden is een van de invloedrijkste boeken van de afgelopen decennia. Het is een standaardwerk voor wie denkt over en werkt met cultuurverschillen – overheid en bedrijven, ngo’s, studenten, reizigers en krantenlezers. Dit boek is de jongste editie van Geert Hofstedes baanbrekende studie naar de manier waarop ons denken, voelen en handelen beïnvloed worden...
    € 35,99
  • vooruitgang en groei bestuurbaar maken

    ISBN 9789047010272
    De huidige aanpak van verandering is niet meer toereikend. Edwin Tuin biedt in zijn boek ‘Alles draait om verandering’ inzicht én oplossing. Technologische en maatschappelijke ontwikkelingen stellen hoge eisen aan organisaties, en vragen om wendbaarheid. Hij benoemt daarin de uitdagingen en introduceert vier fundamentele krachten in een organisatie, die als een vliegwiel op versnelling en voortdurende verandering werken. Die vier krachten zijn: • Verlangen ontsluiten •...
    € 25,99
  • tests, tools en cases voor managers met ambitie

    ISBN 9789047004080
    De ultieme training voor selectieprocedures!

    Ambitieuze managers blijven zich ontwikkelen. Er is altijd een stap hoger te zetten op de carrièreladder. Om te bepalen of u uit het juiste hout gesneden bent voor die nieuwe of hogere managementfunctie of -opleiding worden allerlei selectietests en tools ingezet. Het zijn doorgaans combinaties van psychologische tests, (kleinere en grotere) cases, assessment- en andere opdrachten en ‘business games’. Dit handige boek traint...
    € 20,99
  • handboek voor koop, verkoop en buy-out van bedrijven

    ISBN 9789047002765
    Bedrijf te koop biedt een praktische introductie op alle relevante aspecten bij de koop of verkoop van een onderneming. Stap voor stap worden de verschillendefases in het overnameproces behandeld; van de aan- en verkoopstrategie tot het post-acquisitieproces. Verkopers, kopers of adviseurs (in spe) krijgen middels Bedrijf te koop een actueel totaaloverzicht van de stand van zaken, plus nuttige tips en aandachtspunten bij een transactie. Hierbij worden alle facetten uitgebreid...
    € 35,99
  • ISBN 9789047009689
    'Een mooie aanvulling op de ruime bestaande literatuur rondom coaching.' – NBD Biblion
    € 25,99
  • analysemethoden voor bedrijfstakken en industriele concurrenten

    ISBN 9789025404659
    Door welke krachten wordt de concurrentie in een bedrijfstak beheerst? Hoe zullen de concurrenten zich opstellen? Hoe zal de bedrijfstak zich ontwikkelen? Hoe reageren de strategische planners op acties van de concurrenten? Wat is de beste uitgangspositie van het bedrijf op lange termijn? Michael Porters 'Concurrentiestrategie' snijdt onderwerpen aan die van vitaal belang zijn voor managers en belicht uitvoerig diverse analysetechnieken die leiden tot een beter inzicht in de bedrijfstak...
    € 49,99
  • de beste bedrijfsresultaten behalen en behouden

    ISBN 9789025400866
    Concurrentievoordeel begint waar Concurrentiestrategie, het boek waarmee Michael Porter grote bekendheid kreeg, eindigt. Liet hij in Concurrentiestrategie het wat en waarom van concurrentiestrategieën zien, in Concurrentievoordeel beschrijft hij het hoe; hoe kunnen de beste bedrijfsresultaten verkregen én behouden worden. Het boek biedt de strategische planner uitgebreide analyseschema's, waarmee hij de prestaties van zijn bedrijf voor...
    € 29,99
  • profiteren van de natuurwetten van leiderschap

    ISBN 9789047003557
    Zelf wind mee creëren? Dat kan! Hoe? Heel eenvoudig: door mee te werken met de natuur. Om precies te zijn door gebruik te maken van de natuurwetten. Natuurwetten zijn universele wetten die overal ter wereld gelden, in alle situaties en voor iedereen. Bijvoorbeeld: Communicatie begint met luisteren, mentale schepping gaat vooraf aan fysieke schepping.

    In alles wat je doet maak je, bewust of onbewust, de keuze om de wetten voor of tegen je te laten werken. Hoe beter je de werking...
    € 19,99
  • de overwinning van de underdog

    ISBN 9789047006275
    Wanneer is het goed dat je een ongelukkige jeugd had? Hoe komt het dat zoveel dyslectici buitengewoon succesvol zijn? Denk nog eens goed na of je je kind wel naar de beste school wilt sturen! En waarom zijn de echte toptalenten zo vaak door diepe dalen gegaan? We weten allemaal dat de underdog soms wint: kijk maar naar het verhaal van David en Goliath. En we zien het soms zelf gebeuren - maar zien we het goed? In dit boek onthult Malcolm Gladwell de verborgen regels die bepalen...
    € 20,99
 
<<

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda