Leiderschap & management
-
managen met meer plezier
ISBN 9789047008545
De directie eist van alles en medewerkers worden steeds mondiger. En jij? Jij zit er als manager tussenin. Ondanks je ambities en goede voornemens wordt je
agenda geregeerd door de waan van de dag. Van het motiveren en ontwikkelen van de mensen in je team komt bar weinig terecht. Soms vraag je je wel eens af:
'Waarom wilde ik ook al weer manager worden?' Gelukkig kan het ook anders. Want succesvol leidinggeven is volgens Louis van Woerden eigenlijk verrassend
eenvoudig....
-
de 8 eigenschappen van marktleiders
ISBN 9789047007630
Waarom wordt het ene bedrijf of merk wel marktleider en het andere niet? Is het geluk, toeval of het resultaat van hard werken en briljante inzichten? Uitgebreid onderzoek van Roland van Kralingen en zes topalumni van managementschool AOG (Rijksuniversiteit Groningen) wees uit dat frontrunners een aantal bijzondere eigenschappen met elkaar gemeen hebben: 1. Bij marktleiders staat meerwaardecreatie centraal in de onderneming 2. Marktleiders creëren hun eigen marktsegment 3. Marktleiders...
-
waarom sommige bedrijven een sprong vooruit maken... en andere niet
ISBN 9789047093848
Jim Collins heeft met 'Good to Great' een wereldwijde bestseller geschreven waarvan inmiddels al meer dan een miljoen exemplaren zijn verkocht. Dit boek wordt in bijna alle managementliteratuur aangehaald als de meest grondige, inzichtelijke en vernieuwende studie aangaande organisatieontwikkeling van de afgelopen decennia.
Uit een langdurig onderzoek van honderden Fortune 500-bedrijven kwamen elf bedrijven naar voren die in een periode van vijftien jaar explosief groeiden: een tijdlang...
-
toeval, chaos, onzekerheid: waarom sommige ondernemingen ondanks alles floreren
ISBN 9789047005148
Succes, laat Jim Collins zien in Great by choice, is met name een kwestie van goede, gedisciplineerde keuzes maken. Hij neemt daarmee stelling tegen het alom geaccepteerde idee dat we 'in deze snelle tijden' direct moeten reageren en schakelen. Dat leidt juist vaak tot ondoordachte manoeuvres.
Gebaseerd op diepgravend onderzoek en zeer stimulerend voor het management van grote en kleinere organisaties is dit weer een 'klassieke' Collins vol casemateriaal en voorbeelden.
Tien...
€ 33,50
-
servant-leadership across cultures
ISBN 9789047001997
'Grenzeloos leiderschap' geeft op compacte en praktische wijze de essentie van dienend-leiderschap weer, thuis en over culturele grenzen heen. Aan de hand van praktijkvoorbeelden leggen Trompenaars en Voerman een link met participatief, transformationeel en situationeel leiderschap, die deel uitmaken van het universele dienend-leiderschapsconcept.
Een dienend-leider is bij uitstek in staat om schijnbare tegenstellingen, waaronder ook culturele, te verenigen. In dit boek...
€ 25,00
-
ervaringen van een groeiondernemer
ISBN 9789047007524
Kees de Jong beschrijft in Groter groeien zijn ervaringen met ondernemerschap, zijn worstelingen, fouten en oplossingen. Een van zijn conclusies: als je als ondernemer maar blijft leren en aan jezelf blijft werken, kun je alle situaties de baas.
Veel ondernemers worstelen met dezelfde dilemma's: op het gebied van hun leiderschap, de omgang met medewerkers, de strategie van het bedrijf, de financiën enzovoort. En als je bedrijf hard groeit komt daar nog eens bij dat je voortdurend...
€ 19,99
-
een overtuigende methode om uw medewerkers te inspireren
ISBN 9789047000242
Hoe krijg je je mensen zo gemotiveerd en enthousiast dat zij zich volledig inzetten voor hun organisatie? In 'Gung Ho' beschrijven Ken Blanchard en Sheldon Bowles een revolutionaire techniek om persoonlijke betrokkenheid van medewerkers te vergroten. Het antwoord ligt besloten in de drie eenvoudige principes van 'Gung Ho', principes die voor elke manager zijn na te volgen. Blanchard en Bowles beschrijven deze aan de hand van een bedrijf dat worstelt om een faillissement af te wenden....
-
ISBN 9789047008873
De ene na de andere toezichthouder, bank of accountant komt in het geding wegens een gebrek aan integriteit en betrouwbaarheid. Ze hebben zich meer druk gemaakt om ‘window dressing’ en het afvinken van de compliancelijstjes dan om het creëren van een integere bedrijfscultuur en werkelijk integer handelen. Helaas levert dit wanbeleid alleen nog maar meer voorschriften van de overheid en bureaucratische ballast op en komen we steeds verder te staan van waar deze regels ooit...
€ 32,99
-
een biologische kijk op sociaal gedrag in organisaties
ISBN 9789047009825
In Help, mijn baas is een aap! beschrijft bioloog Patrick van Veen het gedrag dat we dagelijks vertonen als we aan het werk zijn. Niet alleen de baas, maar elke werknemer wordt onder de loep genomen. Dit gedrag wordt verduidelijkt aan de hand van een vergelijking met het sociale gedrag dat apen vertonen. We delen tenslotte heel veel met onze 'evolutionaire verwanten'. U zult bijvoorbeeld beter begrijpen waarom zakenlunches zoveel goeds opleveren, of wat de positieve gevolgen van stress...
-
de verkorte handleiding
ISBN 9789047008163
Ondernemers, managers en slimme medewerkers: iedereen is gebaat bij een goed inzicht in de werking van een bedrijf. Maar wie wil zich door dikke stapels marketing-, strategie- en managementliteratuur worstelen? Machiel Emmering wist de essentie van bedrijfsvoering in een simpel en veelomvattend model te presenteren. Het rust op vier pijlers: doelen, werk, middelen en mensen. Zo krijg je op natuurlijke wijze inzicht in de organisatie als geheel en de samenhang tussen de onderdelen....
-
het principe van creatieve samenwerking
ISBN 9789047004578
Veel conflicten op het werk, in het gezin of in de politiek slepen zich voort omdat beide partijen aan hun eigen standpunt vasthouden. Elke partij wil de andere niet echt serieus nemen en vreest zichzelf te verliezen als hij toegeeft. Stephen Covey leert ons in Het 3de alternatief dat er meer mogelijk is dan jouw manier of mijn manier. Hij bouwt daarbij voort op het in De zeven eigenschappen geïntroduceerde concept van synergie. Als synergie serieus wordt nagestreefd...
€ 28,99
-
de ongeschreven regels van het spel
ISBN 9789047005131
Het Grote Lobbyboek van Erik van Venetië en Jaap Luikenaar laat zien hoe de professionals het doen. Hoe krijgt Amnesty International een voet tussen de deur in Den Haag? Hoe gaat Albert Heijn te werk?
Lobbyen is niet iets geheimzinnigs, het is een alledaagse bezigheid, en iedereen kan het. Sterker: velen doen het al zonder het te beseffen. Voor een nieuwe baan, een subsidie, om iets te verkopen, om regels van de overheid te veranderen.
Lobbyen loont. Als je de kneepjes...
€ 32,50
-
het revolutionaire boek dat uw strategie voorgoed zal veranderen
ISBN 9789047008149
In Het innovatiedilemma laat Clayton Christensen overtuigend zien dat succesvolle bedrijven ten onder kunnen gaan, juist omdat ze alles goed doen - voor hun bestaande klanten. Ze worden links en rechts ingehaald door nieuwkomers die, met aanpassingen aan de technologie of dienst, nieuwe klanten weten te vinden. Denk aan Apple en Tesla, die respectievelijk de telefoon- en auto-industrie op hun kop zetten.
Geroemd door onder anderen Steve Jobs, Jeff Bezos en Malcolm Gladwell toont...
€ 25,99
-
de oerkenmerken van invloed en overwicht
ISBN 9789047008477
De Gaulle, Sarkozy, Obama en Fortuyn: waarom worden zij gezien als ‘natuurlijke’ leiders? Massapsycholoog Jaap van Ginneken presenteert de laatste wetenschappelijke inzichten over leiderschap, aan de hand van een analyse van een aantal sleutelfiguren uit de internationale politiek. Van Ginneken toont aan dat wij nog steeds gebruikmaken van diepgewortelde overlevingsmechanismen bij de instinctieve keuze van onze leiders. Oerkenmerken als lengte, symmetrie, gezichtsvorm en stemgeluid...
€ 20,99
-
alles wat je moet weten om slimmer, productiever en gelukkiger te worden
ISBN 9789047007845
Gedragswetenschap praktisch en bruikbaar gemaakt!
Leestips ontvangen?
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.
Schrijf je inAgenda