Leiderschap & management

Sorteer de boeken op


 
<<
 
  • alles wat je moet weten om slimmer, productiever en gelukkiger te worden

    ISBN 9789047007845
    Gedragswetenschap praktisch en bruikbaar gemaakt! 
    € 25,99
  • hoe maak je een Rijnlandse organisatie?

    ISBN 9789047005155
    In een Rijnlands bedrijf is weinig hiërarchie, de staf is dienend in plaats van sturend, het leiderschap is gericht op het bevorderen van autonomie en vakmanschap. Niet de aandeelhouder komt op de eerste plaats, maar de professional op de werkvloer. Het is een bedrijf waar je trots op kunt zijn en waar vaklieden met plezier werken. Dit logische vervolg op het succesvolle 'Rijnlandboekje' (18.000 exemplaren verkocht!) beschrijft hoe u uw eigen organisatie Rijnlands kunt inrichten,...
    € 9,99
  • wie het weet mag het zeggen

    ISBN 9789047010487
    Dat de oude manier van organiseren niet meer afdoende is, weten we inmiddels. De kritiek op dit Angelsaksische systeem haalt vrijwel dagelijks de voorpagina's. Jaap Peters en Mathieu Weggeman laten in 'Het Rijnlandboekje' zien dat er gelukkig al een meer menselijke manier van organiseren en besturen is, namelijk: Rijnlands. Maar wat betekent dat precies, Rijnlands organiseren? De term heeft door de jaren heen een specifieke invulling gekregen. Peters en Weggeman leggen u kort,...
    € 9,99
  • innovatie-hotspots en de terugkeer van de maakindustrie

    ISBN 9789047009641
    In Eindhoven wordt op een unieke manier samengewerkt. Tussen universiteit, overheid en bedrijfsleven, maar ook tussen bedrijven onderling. Beschikbare kennis en expertise worden vrijelijk gedeeld ten gunste van innovatieve producten. Deze manier van samenwerken komt vaker voor, over de hele wereld. Sterker nog, we staan aan het begin van een tijdperk waarin de norm om producten zo goedkoop mogelijk te maken verandert in het zo slim mogelijk maken ervan. Hierdoor krijgen Europa...
    € 25,99
  • De 7 principes van wendbaar werken, leren en ondernemen

    ISBN 9789047008897
    Menno Lanting reisde de wereld over op zoek naar de meest inspirerende ondernemers en organisaties, zowel start-ups als grote multinationals. In 'Olietankers en speedboten' schreef hij een apart hoofdstuk genaamd 'Hoe word ik een speedboot' over de belangrijkste lessen om ons voor te bereiden op de toekomst en op de nieuwe manier van werken. Dat hoofdstuk vind je hier integraal terug, aangevuld met een leeslijst van boeken en bronnen die je verder helpen naar meer flexibiliteit...
    € 12,50
  • de nieuwe manier van werken in een snel veranderende wereld

    ISBN 9789047008354
    Veel organisaties zouden graag wendbaarder zijn, zodat ze sneller kunnen reageren op wat een snel veranderende omgeving van ze vraagt. Dit vereist een andere organisatievorm met minder bureaucratie. Holacratie is zo’n organisatievorm. Holacratie biedt een baanbrekende nieuwe structuur. Het is uitermate actiegericht, problemen worden snel en transparant aangepakt. Werknemers worden expert op hun eigen vakgebied en een volger in het vakgebied van anderen. Ook krijgt elke medewerker...
    € 25,99
  • het organiseren van talent

    ISBN 9789047001096
    HUMAN BUSINESS ENGINEERING
    Het organiseren van talent

    De auteurs van dit boek over organisatie- en beloningsmanagement nemen geen blad voor de mond: organisaties die zich willen onderscheiden van andere, moeten vooral niet doen alsof iedereen hetzelfde is. Baarda en Frijde schuwen geen ferme uitspraken en vergelijken het personeel van een organisatie met een kudde. Afzonderlijke medewerkers verdelen ze vervolgens in acht verschillende persoonlijkheden en de rol die het best...
    € 28,99
  • Netwerkleiderschap en de nieuwe organisatie

    ISBN 9789047008361
    Sociale netwerken en nieuwe technologiën stellen de kenniswerker in staat om zelf zijn werk te organiseren en zijn professionele ontwikkeling vorm te geven. Daar is lang niet altijd meer een organisatie of een manager voor nodig. Wat betekenen de nieuwe organisatievormen voor de rol van de manager? En moet de traditionele machtsstructuur op z'n kop nu de rol van collectief leiderschap toeneemt? Hoe kunnen kenniswerkers social media gebruiken om hun kennis en kunde beter voor...
    € 24,99
  • adviezen en sterke verhalen uit de boardroom

    ISBN 9789047007517
    De integriteit van leiders en hun organisaties is een dagelijks terugkerend thema in de media. De schade van een gedeukt imago varieert van roemloos ontslag tot koersval op de beurs of een consumentenboycot. Nu ‘social’ domineert, wordt echte integriteit alleen maar belangrijker. Ik ben integer, jij bent integer is opgezet als kijkje achter de schermen bij vijftien ervaren ‘captains of industry’. Het boek beantwoordt de vraag wat grote bedrijven moeten doen om integer...
    € 25,99
  • creëer je eigen verandering

    ISBN 9789047008774
    'Wie heeft mijn kaas gepikt?', een klassieker onder de businessboeken, stelt dat mensen zich moeten aanpassen aan veranderingen en niet moeten vasthouden aan hun Kaas, metafoor voor zekerheden. Toch schiet het basisidee dat je flexibel moet reageren op veranderende omstandigheden tekort als je werkelijk ondernemend en innovatief wilt zijn. De nieuwe parabel Ik heb jouw kaas gepikt! gaat ook over muizen in een doolhof, maar zet de lezer ertoe aan de grenzen van zijn of haar...
    € 20,99
  • ISBN 9789047004516
    Heb je zelf de touwtjes in handen?
    € 20,99
  • leid jezelf en anderen naar inspirerende prestaties

    ISBN 9789047008101
    Dertig jaar kennis over leiderschap verzameld in één baanbrekend boek. Ken Blanchard (coauteur van The One Minute Manager) en zijn collega's hielpen al vele goede leiders en organisaties een nog hoger niveau te bereiken. Ze hebben al hun kennis over uitmuntend leiderschap gebundeld. U leert strategisch denken en ontdekt hoe u klanten enthousiast maakt en werknemers motiveert. De inzichten, wijsheid en praktische technieken van Ken Blanchard zijn al lange tijd een inspiratiebron...
    € 20,00
  • voorheen 'Krijgen is een kunst'

    ISBN 9789025419844
    Directeuren, managers, bedrijfsplanners en marketing-managers hebben vaak behoefte aan concepten, denkkaders en voorbeelden van inspirerende uitgangspunten voor het kiezen van hun strategieën. De parallel met de krijgskunde kan daarbij veel vruchtbare ideeën opleveren voor het ondernemingsbeleid, niet in het minst vanwege de efficiëntie waarmee een militaire 'manager' zijn doelen in een onverbiddelijke omgeving en onder de grootste druk moet bereiken. Ook in het bedrijfsleven...
    € 31,99
  • leren van de beste denkers en doeners

    ISBN 9789047008996
    Iedereen kan een (betere) leider zijn of worden. Leiders zijn tenslotte in de woorden van Peter Bakker ‘gewone mensen die ongewone dingen doen’. Dominique Haijtema gaat op bezoek bij de meest inspirerende denkers en doeners ter wereld. Welke lessen kunnen wij van ze leren? Ricardo Semler legt het verschil uit tussen kennis en wijsheid, Brené Brown maakt duidelijk dat kwetsbaarheid vooral kracht betekent en Margaret Wheatley benadrukt dat nog harder werken geen enkele zin heeft....
    € 15,00
  • ISBN 9789047006770
    Bedrijven verspillen veel kapitaal door zich onvoldoende bewust te zijn van hun unieke kenmerken, hun DNA. Erger nog: in economisch zwaar weer worden die kenmerken als eerste wegbezuinigd. Dat gaat niet alleen ten koste van omzet en goodwill, maar betekent ook gemiste ontwikkelkansen en afnemende medewerkersbetrokkenheid.

    Wessel Berkman laat praktisch en effectief zien hoe u het organisatie-DNA kunt activeren en in klinkende munt om kunt zetten. Daarvoor moet het aan twee...
    € 19,99
 
<<

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda