Persoonlijke vaardigheden

 
 
  • het gat in de maatschappij

    ISBN 9789047009177
    Maatschappelijke toegevoegde waarde is de belangrijkste pilaar onder florerende bedrijven. Duurzaamheid en MVO zijn daarvan slechts het begin. We hebben het hier over wérkelijke, aantoonbare waarde - voor het leven van klanten, medewerkers en andere betrokkenen; kortom voor de maatschappij in brede zin. Welkom in de Betekeniseconomie! Kees Klomp, Stefan Wobben en Jesse Kleijer schreven een handleiding om te ondernemen in de betekeniseconomie. De methode bestaat uit 5 fasen...
    € 28,99
  • ISBN 9789045705996
    Kranten en tijdschriften kunnen zich in het internettijdperk niet meer onderscheiden met nieuws dat kort, snel, mobiel, amusant en ook nog gratis moet zijn, maar wél met eigen verhalen die grondig zijn onderzocht en bovenal meeslepend geschreven. In het Handboek verhalende journalistiek maken Henk Blanken en Wim de Jong beginnende en gevorderde journalisten vertrouwd met de technieken van de literaire non-fictie. Beide auteurs putten niet alleen uit hun lange ervaring als journalist...
    € 24,99
  • ISBN 9789045705941
    Sinds de eerste editie uit 1996 is het Handboek voor schrijvers een begrip geworden voor schrijvend Nederland en Vlaanderen. Tienduizenden schrijvers van verhalen, romans, essays en gedichten gebruiken het om te ontdekken waar ze terechtkunnen als ze beter willen leren schrijven en dichten, hoe ze een uitgever kunnen vinden voor hun manuscript en wat ze kunnen doen om hun boek te promoten. Hoe gaat het eraan toe bij een uitgeverij? Waar moet je aan denken als je je boek zelf uitgeeft?...
    € 25,99
  • nieuwe businessmodellen ontwikkelen met de business model navigator

    ISBN 9789047008606
    De wereld verandert snel. Gevestigde bedrijven die niet snel genoeg veranderen zien hun omzet soms in rap tempo verdampen. Om te overleven moet vrijwel ieder bedrijf zijn eigen businessmodel tegen het licht houden en nieuwe businessmodellen ontwikkelen. En niet één keer, maar voortdurend, want verandering is het nieuwe normaal. Maar waar begin je met businessmodelinnovatie? Je hoeft niet zelf een nieuw revolutionair businessmodel te bedenken. Het is veel effectiever om de businessmodellen...
    € 35,99
  • het principe van creatieve samenwerking

    ISBN 9789047004578
    Veel conflicten – op het werk, in het gezin of in de politiek – slepen zich voort omdat beide partijen aan hun eigen standpunt vasthouden. Elke partij wil de andere niet echt serieus nemen en vreest zichzelf te verliezen als hij toegeeft. Stephen Covey leert ons in Het 3de alternatief dat er meer mogelijk is dan ‘jouw manier of mijn manier’. Hij bouwt daarbij voort op het in De zeven eigenschappen geïntroduceerde concept van synergie. Als synergie...
    € 28,99
  • speeches schrijven en toespraken houden

    ISBN 9789045702568
    Bij spreken in het openbaar gaat het in essentie om twee dingen. Je moet echt iets te vertellen hebben en je toehoorders moeten merken dat het je veel waard is om ze voor je woorden te winnen. Daar gaat dit boek je bij helpen. Waar haal je je ideeën vandaan? Hoe maak je sfeer? Hoe sticht je verwarring? Wat als het misgaat? Je komt van alles aan de weet over tintelende zinnen, moeilijke zalen, spreken aan het graf, humor en articuleren. Dit is een boek over het schrijven...
    € 15,00
  • de weg naar jouw crowd

    ISBN 9789047009986
    Leer van crowdfundingpioniers Simon Douw en Gijsbert Koren hoe je met jouw crowd je dromen realiseert. Inmiddels investeren mensen via crowdfunding miljarden euro's in miljoenen bijzondere projecten. Maar hoe werkt crowdfunding eigenlijk? En voor welke projecten of ondernemingen is het inzetbaar? Wat is het geheim van succesvolle crowdfundingcampagnes als Peerby en WakaWaka? Welke valkuilen kun je verwachten? En wat is de toekomst van crowdfunding? Gijsbert en Simon brengen je up to speed...
    € 32,50
  • de ongeschreven regels van het spel

    ISBN 9789047005131
    De ongeschreven regels van het spel

    Lobbyen is iemand voor je karretje spannen om er zelf beter van te worden. Het is een alledaagse bezigheid, er is niets geheimzinnigs aan, en iedereen kan het. Sterker: velen doen het al zonder het te beseffen. Voor een nieuwe baan, een subsidie, om iets te verkopen, om regels van de overheid te veranderen. Lobbyen loont. Als je de kneepjes van het vak maar kent. Het bestuur van de voetbalclub, de directeur, de ambtenaar,...
    € 32,50
  • het revolutionaire boek dat uw strategie voorgoed zal veranderen

    ISBN 9789047008149
    Geroemd door iedereen van Steve Jobs en Jeff Bezos tot Malcolm Gladwell, is dit boek een bijbel voor iedereen die begrijpt dat je ontwrichtende veranderingen een stap voor moet zijn. Deze bestseller presenteerde als eerste de baanbrekende gedachte dat fantastische bedrijven ten onder kunnen gaan, juist omdat ze alles goed doen – voor hun bestaande klanten. Ze worden links en rechts ingehaald door nieuwkomers die, met aanpassingen aan de technologie of dienst, nieuwe...
    € 25,99
  • ISBN 9789045702056
    Dit boek laat zien welke problemen en valse verleidingen de biograaf het hoofd moet bieden - maar vooral ook hoe aangenaam en bevredigend het schrijven van een biografie kan zijn. De biografie lijkt de laatste twintig jaar in Nederland en België een bloeiperiode door te maken. Van steeds meer wetenschappers, politici, kunstenaars, maar ook niet-publieke figuren worden biografieën geschreven. Daardoor neemt ook de behoefte toe aan richtlijnen en aanbevelingen voor...
    € 15,00
  • ISBN 9789045701660
    © Omslagillustratie 2008 Ien van Laanen, Amsterdam Er zijn heel veel mensen die denken over hun familie wel een boek te kunnen schrijven. Maar verder dan die gedachte komen ze niet. Marijke Hilhorst, die de herinneringen van en over haar overleden ouders vastlegde in de familiekroniek De vader, de moeder & de tijd, dat inmiddels al vier keer is herdrukt, is al vaak gevraagd uit te leggen hoe ze al die gebeurtenissen zo helder...
    € 15,00
  • ISBN 9789045706054
    Bouw je wereld, creëer je wezens en vertel je verhaal
    € 18,50
  • De 7 principes van wendbaar werken, leren en ondernemen

    ISBN 9789047008897
    Menno Lanting reisde de wereld over op zoek naar de meest inspirerende ondernemers en organisaties, zowel start-ups als grote multinationals. In 'Olietankers en speedboten' schreef hij een apart hoofdstuk genaamd 'Hoe word ik een speedboot' over de belangrijkste lessen om ons voor te bereiden op de toekomst en op de nieuwe manier van werken. Dat hoofdstuk vind je hier integraal terug, aangevuld met een leeslijst van boeken en bronnen die je verder helpen naar meer flexibiliteit...
    € 12,50
 

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda

  • Peter Gielissen van @parmandotv in gesprek met Carolijn Visser over 'Zeeuws Geluk'. Een boek over Zeeland gezien do… https://t.co/TugJcoKE6G
  • Wat ziet een schrijver als hij naar een film kijkt? Op 13/12 is Maarten van der Graaff te gast bij ‘Schrijvers in h… https://t.co/QXJGfYYxCW
  • "Toen ik vertelde dat mijn volgende roman over bomen zou gaan, keek iedereen me raar aan", zegt de Amerikaanse aute… https://t.co/UvtCQhCaME
  • We kijken grotendeels onbewust - en daardoor gaat veel aan ons voorbij. Op zaterdag 15 december is Wieteke van Zeil… https://t.co/yIu7elzIna
  • 'Buitengewoon interessant en voor een ieder die de ontwikkelingen in de huidige samenleving wil ‘begrijpen’ een abs… https://t.co/bsj2DytciG